العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 28-06-2012, 04:04 PM
adham_cs adham_cs غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عبد المنعم
التخصص العملى: رئيس قسم التطوير التكنولوجي
هواياتي: القراءة، السباحة

adham_cs will become famous soon enoughadham_cs will become famous soon enough
افتراضي ادعولي وباركولي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أنا روحت النهاردة لمعرض سلطان عندنا في الاسماعيلية
وبعد ما قريت كل الموضوعات بتاعت اللوجان اللي تفضلتم بيها
قررت اني اختار اللوجان على بركة الله
أنا كان معايا بيجو 206 موديل 2004
وبعد ما ركبت اللوجان في المعرض فعلا حسيت إني راكب عربية اوروبي نفس القاعدة المريحة الملوكي، نفس الإحساس، ده حتى المالتي فانكشن وازرار الزجاج زي البيجو بالضبط
العدادات جميلة ومريحة للنظر
الشنطة واسعة بجد مش واسعة بس
الكنبة الخلفية وااااااسعة، واسألوني أنا لأن البيجو كانت قارفاني في موضوع الكنبة ده
على فكرة أنا دورت العربية علشان اسمع صوت الموتور، لأن كله كان بيقول إن صوته عالي، بس أنا محستش بكده خالص لأن فعلا برضو البيجو أول ما جبتها كنت بغلط وادورها مرتين من نعومة صوت الموتور
إن شاء الله المفروض الأسبوع الجاي استلمها، بس كانت عاوز نصايحكم أعمل إيه أول ما استلمها، وإيه اللي أخد بالي منه وانا بستلم
وهاخد مع السيارة
ملحوظة أخيرة، العربية جاي معاها مفتاحين واحد بريموت والتاني من غير ريموت، إنما بصراحة شكلهم مش عاطفي، ده حتى مش مكتوب عليهم رينو ولا عليهم الشعار بتاع الشركة، البيجو كان المفتاح ريموت وكان عليه حتة أسد أسد أصلي يعني، ب برضو مش مهم أنا عندي الكتر بلوتر في المكتب وهعمل شعار رينو على قد المفتاح وهصوره وارفعلكم الصورة يمكن حد يحب يعملها
ادعولي ربنا يوفقني
قديم 28-06-2012, 05:14 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ادعولي وباركولي

السلام عليكم
بالتوفبق وان شاء الله يطعمك خيرها و يكفيك شرها
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 28-06-2012, 05:45 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute

مبرووووووووووووك اولا وربنا يعطيك خيرها ويكفيك شرها
اولا تأكد من جميع الملحقات اللى فى العربيه
من استبن وكوريك ومفتاح عجل ومثلث وكالتوج العربيه
شوف وثيقة التأمين تبع شركة ايه وياريت تكون مشهوره
اتأكد ان العربيه خاليه من العيوب وياريت تستلهما بالنهار عشان تبقى العربيه باينه قدامك ولو جاية متعفره من ومتربه
لازم تخليهم يغسلوها كويس عشان لو تجاريح ولا خدوش
بص على القوايم والكبوت والشنطه كأنك بتشترى مستعمل للاسف لان فى عربيات بتبقى جايه من الوكاله فى مصر والعيال اللى راكبه تخبطها وتروح المصنع تتسمكر وترش بويا فلازم تشيك على العربيه حتى بالنظر
واول ما تجيبها سميها اسم على ذوقك وادعى ربنا يحفظها لك من العين ومن كل سوء وتكون قدم الخير عليك
ومتزعلكش فى اى حاجه
واخيرا الف مبروك وعقبال ماتقولنا انا رايح استلم البى ام بكرا

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 28-06-2012, 06:08 PM
adham_cs adham_cs غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عبد المنعم
التخصص العملى: رئيس قسم التطوير التكنولوجي
هواياتي: القراءة، السباحة

adham_cs will become famous soon enoughadham_cs will become famous soon enough

جزاكم الله خيرا على الردود القيمة
بس كنت عاوز اعرف موصوع التليين والسواقة المبدئية وكده
قديم 28-06-2012, 06:09 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

مبرووووووووووووك اولا وربنا يعطيك خيرها

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/