العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 19-12-2009, 09:23 PM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute
رد: مغامرات أبو كمال فى الصحارى و الجبال من الكويت لمصر

الف حمدل على السلامه يا محمد وانشاء الله ترجع بالف سلامه انت و الاسره وربنا يكفيك شر الطريق انا كونت مشيت على الطريق ده مرتين كونت بعمل عمره برى وشفت كل الى انت عديت عليه وانت عندك حق تقلق لانى طريق سيناء مليان ناس زى الى انت اولت عليهم دول بس انت احسن حاجه انك متركبش معاك اى حد تانى بس احله حاجه فى هذه الرحله انك انت بتتفرج على جمال الطبيعه وقدره ربنا فى خلقه
ptmnlo123per122وربنا يكفيك شر الطريق وتوصل بالف سلامه ومنتزرين رحله العودهptmnlo123per122
قديم 21-12-2009, 08:37 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مغامرات أبو كمال فى الصحارى و الجبال من الكويت لمصر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.amr مشاهدة المشاركة

مش ناس كتير ده كل الناسptmnlo123per160عشان كده بيتخرب بيتنا في الهدايا كل سنه

وخلاص كام سنه ونرجع والحمد لله ؟؟؟
اخبار الكويت ايه ؟؟؟
هو الماده اللي على عربيتك ؟؟؟اكيد اول مار حت مصر العيال اعدت ترسم وتشيل فيها ؟؟؟؟؟صح
انا شفت عربيه في مصر عملا زيك محطوط عليها حصت رسم وموسيقى ؟؟؟؟وشفت كتير في السعوديه ولا فيها حاجه
ربنا يا باشا يقصر ايامنا فى الغربة .. الغربة صعبة فى اى حتة حتى لو امريكا ولا كندا.. الحمد لله
المادة اللى على العربية دى اسبراى بيترش عليها علشان الرمال المتطايرة ماتبوظش دهان العربية اثناء السفر فى المناطق الرملية لمسافات طويلة و المادة دى ياباشا اتشالت كلها الحمد لله بعد ما وصلت مصر بكام ساعة ..الاخ بتاع الجراج غسل العربية غسلة ولا فى الاحلام علشان منديش فرصة لحد يلرسم حاجة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Meemo The Beast مشاهدة المشاركة

أشكرك جدا على هذا السرد الرائع و الدقيق و الحقيقة أنه يمثل بالنسبة لي مذاقا خاصة لأنني خضت تجريتك نفسها مرتين مع والدي رحمه الله حيث كنا نعيش كلنا في الكويت الحبيبة و كانت الرحلتين عامي 1980 و 1982 و كانت العبارة تأخذنا الى ميتاء السويس بدلا من نويبع ربما كانت المدة في البحر أطول لكن نزولك للسويس معناه ساعة سفر فقط على طريق السويس الى البيت بدلا من يوم كامل على طرق سيناء السيئة
اهنئك على موضوعك الشيق الذي ذكرني بسنوات طويلة مضت و رغم ذلك لن يتغير رجال الشرطة الفاسدين و الشحاتين و مناظرهم السيئة امام الأجانب

و قي النهاية حمد الله عالسلامة يا بيه كل سنة و انت طيب يا باشا
يا باشا ربنا يخليك .. و انا سعيد جدا انى فكرت حضرتك بذكريات عزيزة على قلبك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karem ali مشاهدة المشاركة

الف حمدل على السلامه يا محمد وانشاء الله ترجع بالف سلامه انت و الاسره وربنا يكفيك شر الطريق انا كونت مشيت على الطريق ده مرتين كونت بعمل عمره برى وشفت كل الى انت عديت عليه وانت عندك حق تقلق لانى طريق سيناء مليان ناس زى الى انت اولت عليهم دول بس انت احسن حاجه انك متركبش معاك اى حد تانى بس احله حاجه فى هذه الرحله انك انت بتتفرج على جمال الطبيعه وقدره ربنا فى خلقه
ptmnlo123per122وربنا يكفيك شر الطريق وتوصل بالف سلامه ومنتزرين رحله العودهptmnlo123per122
ربنا يخليك يا باشا ... كلامك صح المفروض الواحد مايركبش حد معاه
بس حكاية جمال الطبيعة دى للمرافقين بس اما و الواحد سايق بيكون واخد باله من جمال الطريق فقط
ربنا يستر طريقنا جميعا

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 23-12-2009, 02:35 AM
KWT KWT غير متواجد حالياً

KWT is on a distinguished road

رحله جميله علما باني مجربها 5 مرات
قديم 23-12-2009, 09:17 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

احلى حاجة فى الطريق دة بينك وبينك زى ما انت عارف الطريق مليان بورق اخضر ابو مية دولارات المشكله معنديش مكان كافى فى الشنطة علشان اخد اللى نفسى ببقى حموت وانا ماشى والفلوس مرطرطة منظر يغيظ اخر مرة طلعت بس 350 الف دولار
هههههه
فكرتنى يا باشا .. للاسف بقى انا كان معايا شنط كتير مالية العربية و ماعرفتش الم غير 150 الف بس ... يلة الحمد لله القناعة كنز برده

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 23-12-2009, 11:19 AM
الصورة الرمزية moslem2
moslem2 moslem2 غير متواجد حالياً

moslem2 is a glorious beacon of lightmoslem2 is a glorious beacon of lightmoslem2 is a glorious beacon of lightmoslem2 is a glorious beacon of lightmoslem2 is a glorious beacon of light

حمد الله عالسلامه ياباشا وربنا يسترها معانا كلنا فى طريقنا.,,بس ياترى بتفكر تكرر التجربه تانى؟؟انا فى الكويت وبصراحه بستحمل الساعتين بتوع الطياره بالعافيه والمشوار من المطار لحد المنصورة ببقى شايل همه لحد ماربنا يكرم ويعملوا مطار فى قاعدة المنصورة ولا حتى دمياط ولا بورسعيد,,وبصراحه عن نفسى رغم جمال الرحله لكن استحاله اسافر بر تعب ومشقه والعربيه بتتبهدل والعربيه بتاخدلها عين تمام فى مصر و الاجازه كمان كلها بالكتير شهر ونص بالعافيه والواحد فعلا بيحتاج عربيه وبيخاف يأجر فالواحد يبقى يجيب له حته كده 128 ولا اوكا يقضى بيها الاجازه وخلاص ,,,وحمد الله عالسلامه يابرنس ودعواتى بالسلامه والستر للجميع

الكلمات الدليلية
مغامرات