العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > الاخبار المحلية

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل ترحيب بزيارة الرئيس الأمريكي لمصر ولماذا
تعم ارحب 2 100.00%
لا ارحب 0 0%
المصوتون: 2. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 06-03-2009, 05:03 PM
samehhefny samehhefny غير متواجد حالياً

مدير قطع غيار بابو غالى

samehhefny has a reputation beyond reputesamehhefny has a reputation beyond reputesamehhefny has a reputation beyond reputesamehhefny has a reputation beyond reputesamehhefny has a reputation beyond reputesamehhefny has a reputation beyond reputesamehhefny has a reputation beyond reputesamehhefny has a reputation beyond reputesamehhefny has a reputation beyond reputesamehhefny has a reputation beyond reputesamehhefny has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حصريا على مصر موتورز ( عربية صينى مع ابو غالى )

اشترى فيرنا على الاقل ممكن نجيب فلوسة فى اى وقت المفروض السعر اقل من ذلك
قديم 08-03-2009, 05:12 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي الفاتيكان يدعو البنوك الغربية إلى تطبيق القواعد المالية الإسلامية لمواجهة الأزمة العالمية

الفاتيكان يدعو البنوك الغربية إلى تطبيق القواعد المالية الإسلامية لمواجهة الأزمة العالمية

كتب عواصم - وكالات الأنباء ٨/ ٣/ ٢٠٠٩<table style="border-collapse: collapse;" align="right" border="0" cellpadding="5" cellspacing="0"><tbody><t r><td dir="rtl" align="center" valign="top">أكد الفاتيكان أنه يجب على البنوك الغربية النظر بتمعن فى القواعد المالية الإسلامية، من أجل العمل على استعادة ثقة عملائها فى خضم هذه الأزمة العالمية.
وذكرت صحيفة «الاقتصادية» السعودية، أمس، نقلاً عن تقرير لصحيفة «أوسيرفاتور رومانو» الناطقة الرسمية باسم الفاتيكان، أن التعليمات الأخلاقية التى ترتكز عليها القواعد المالية الإسلامية، قد تقوم بتقريب البنوك إلى عملائها بشكل أكثر من ذى قبل، فضلاً عن أن هذه المبادئ قد تجعل البنوك تتحلى بالروح الحقيقية المفترض وجودها بين كل المؤسسات التى تقدم خدمات مالية.
وجاء ذلك فى الوقت الذى أثارت فيه الأرقام المخيفة لفقدان الوظائف فى أمريكا خلال فبراير الماضى، والتى بلغت ٦٥٥ ألف وظيفة، قلق الرئيس باراك أوباما وكبار مساعديه الذين أعربوا عن أسفهم لوصول معدل البطالة إلى أعلى مستوياته منذ ٢٥ عام

انتهى

مرة اخرى الاقتصاد الاسلامى هو الحل

</td></tr></tbody></table>

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 09-03-2009, 09:14 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الفاتيكان يدعو البنوك الغربية إلى تطبيق القواعد المالية الإسلامية لمواجهة الأزمة العالمية

سبحانك يا الله يا رب العالمين

اللهم اعنا على حبك و حب من يحبك و حب عمل يقربنا الى حبك

اللهم اهدنا فيمن هديت وعافنا فيمن عفيت وتولنا فيمن توليت ، وبارك لنا فيم ااعطيت و ارحمنا و اعف عنا و ارفع عنا شر ما قضيت إنك تقضى ولا يقضى عليك

بجد ربنا منزلنا دينا منهجنا و احسن طريقة نعيش بها على وجه الارض و بعد الممات و مع ذلك بنكابر و نبعد و ننسى و نعند و ادى النتيجة ...

الإسلام هو الحل باتباع قواعده و منهجه الصحيح

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 09-03-2009, 10:48 AM
الصورة الرمزية lancer.style
lancer.style lancer.style غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed Osama
التخصص العملى: Futuer Academy
هواياتي: CaR RiDe

lancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond repute
افتراضي رد: قنوات جديدة على نايل سات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sh_masry مشاهدة المشاركة

كتر خيرك يا دكتور على المتابعات الحلوه دى ...... بس فى رأيى ان قناه نايل كوميدى دى ياريت لو يقفلوها كده من اولها احسن ..... ايه هبل البرامج اللى جايبنها دى و للا الأستظراف لدرجه انك مش قادر تقلب القناه علشان كل امالى فى الحياه انى الاقى حاجه اضحك عليها ..... يا ساتر على البرنامج بتاع اللى اسمه شريف حمدى و امينه (ماذا لو ..لو) برنامج قمه فى الهبل و الأستعباط و عدم وجود اى شئ كوميدى فى مقدمينه ..... و البرنامج الأخر اللى اسمه (كوميك شو) برده بشع و معظم برامج القناه دى واضح كده من اول يومين انها فاشله و هايفه و لا تصلح للكوميديا بأى شكل من الأشكال .
ده انا كنت مستنى القناه دى على اساس ان الواحد يلاقى حاجه تضحكه شويه من اللى احنا بنشوفه بس للأسف حسيت انه كان هايجيلى شلل و انا بتفرج على القناه دى بالرغم ان بقالها يومين و قلت هاتفتح و هاتعمل قلبان من اولها و هاتبقى جامده بس طلعت ييييعععععععععع

انا بضم صوتى ل صوتك بشدة

انا مش عارف البرامج ديت جايبنها لية

ديت برامج مش تضحك دى برامج تشل

قديم 09-03-2009, 11:46 AM
JIMMY JIMMY غير متواجد حالياً

JIMMY has a spectacular aura aboutJIMMY has a spectacular aura about
افتراضي رد: الفاتيكان يدعو البنوك الغربية إلى تطبيق القواعد المالية الإسلامية لمواجهة الأزمة العالمية

إن ينصركم الله فلا غالب لكم

عارفين مشكلتنا ايه ان احنا هانت علينا نفسنا فهانت انفسنا على غيرنا

والله احنا فى نعمه ومش حاسين بيها اهو رجوع الفائده الى صفر( قرض حسن) اصبح هو الحل

والأقتراض الغير حسن أصبح هو المشكله دينا ده عظيم وحقيقى احنا اللى وضعنا انفسنا فى سبنسة الشعوب

بسبب بعدنا عن هذا الدين العظيم .. المفروض نحاسب انفسنا لأن المفروض ان حياة المسلم دعوه

بنشوف فى بلاد المسلمين دلوقتى حاجات غريبه نساء مش عارف ازاى خرجت من بيوت فيها رجاله

وشباب بعادات وتقاليد غريبه .....

أنا لست بشيخ بس يعنى الموضوع سخنى شويه

بس انا حاسس أن هانت وقربت منا نصرة الله لينا

التعديل الأخير تم بواسطة JIMMY ; 09-03-2009 الساعة 11:48 AM

الكلمات الدليلية
2010, 750li, أضطهاد, bmw, السيارة, انخفاض أسعار, تصفية, شاهين, غيار, تاكسى, جمارك السيارات