العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 01-09-2013, 05:56 PM
M.Reda M.Reda غير متواجد حالياً

M.Reda is on a distinguished road
افتراضي رد: اسعار بعض قطع غيار ستروين AX

ممم , ابدأ منين بس يا جدعان ..

ابوس ايديكو افهو كويس

متشتريش ستروين ابدااا , ابداااا

انا ممكن اكتب مذكرات ف الاسباب .. بس هكتفي بالاسباب الاساسية

ايمن جلال , انت بتمن العربيه الاساسي و اللي انت صرفته عليها واللي ف الغالب اد تمنها وزياده كنت ممكن تجيب لانوس , تريحك بكتير .. بدل الهم ووجع القلب و كتر التدوير ع الصنايعية و ع قطع الغيار

========================= ==============
الكلام دلوقتي علي العام .. .. مش لايمن بس , للعموم ..

انا معايا ستروين ,, مش انا اللي شاريها .. العربيه موفره جدا للبنزين . وفيها مميزات كتيره .. بس اوعي تشتري عربيه قطع غيارها شحيحه تزلك وتمرمطك عليها ..

انا العربيه معايا ومازالت معايا ومشيت كل الخطوات اللي ايمن مشيها بالظبط .. و غيرت فيها بالعبيط وصرفت بالعبيط .. بس لما تعطل وميكانيكي يوديني من طوخ للحرفيين مواصلات علشان اجيبلها سير كاتينه ولا طرمبة ميه .. "قله قيمه" وكدا الهدف من العربيه .. اللي هو الراحه مبقاش متحقق

مفيش واحد رينا مزودله جرعه الذكاء يقولي العربيه قطع غيارخا والصنايعيه موجودين بس بعيد شويه .. ومحتاجين تدوير بس ..

اقوله يا فندم .. طب ما القطع دي رخيصه جداا و كمان الصنايعيه مش بيشتغلو الا فيها .. عارف فيه ... " في فرنسا " .. هل دا يفرق معايا .. اكيد لأ

والله انا عندي فيات 32 احسن ,, بكتير اوي اوي من الستروين .. قطع غيارها حلوة . وعند البقال واي مكانيكي بيشتغل فيها ... يا جدعان دا سير الكاتينه ب 20 جنية .. وعند اي حد ف اي قريه او ف اي زقاق

خلاصه الموضوع ... نصيحه . انا معايا الستروين من سنتين .. بلاش تشتريها
قديم 02-09-2013, 07:08 PM
hamada20008 hamada20008 غير متواجد حالياً

hamada20008 will become famous soon enoughhamada20008 will become famous soon enough

سعر كومبيرسور تكييف ax بكام جديد وبالضمان ومنين
قديم 29-10-2014, 01:38 AM
zizoaboezz zizoaboezz غير متواجد حالياً

zizoaboezz is on a distinguished road

حبيب قلبي
بص بقى يا وحش انا معايا C4 وعامل صفحه ع الفيس بحاول اجمع كل اللى معاهم سيتروين عشان الفايده تكون اكتر و الجميع يعرف الاسعار الاماكن عشان انتا عارف قطه الغيار مولعه
وده اللينك اتمنى اشوفك هناك ونتعرف
https://www.facebook.com/pages/Citro...0352526?ref=hl
والله ينور على الشغل الجامد و مشكوووووووور جدا يا برنس
قديم 25-12-2014, 11:07 AM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة M.Reda مشاهدة المشاركة

ممم , ابدأ منين بس يا جدعان ..

ابوس ايديكو افهو كويس

متشتريش ستروين ابدااا , ابداااا

انا ممكن اكتب مذكرات ف الاسباب .. بس هكتفي بالاسباب الاساسية

ايمن جلال , انت بتمن العربيه الاساسي و اللي انت صرفته عليها واللي ف الغالب اد تمنها وزياده كنت ممكن تجيب لانوس , تريحك بكتير .. بدل الهم ووجع القلب و كتر التدوير ع الصنايعية و ع قطع الغيار

========================= ==============
الكلام دلوقتي علي العام .. .. مش لايمن بس , للعموم ..

انا معايا ستروين ,, مش انا اللي شاريها .. العربيه موفره جدا للبنزين . وفيها مميزات كتيره .. بس اوعي تشتري عربيه قطع غيارها شحيحه تزلك وتمرمطك عليها ..

انا العربيه معايا ومازالت معايا ومشيت كل الخطوات اللي ايمن مشيها بالظبط .. و غيرت فيها بالعبيط وصرفت بالعبيط .. بس لما تعطل وميكانيكي يوديني من طوخ للحرفيين مواصلات علشان اجيبلها سير كاتينه ولا طرمبة ميه .. "قله قيمه" وكدا الهدف من العربيه .. اللي هو الراحه مبقاش متحقق

مفيش واحد رينا مزودله جرعه الذكاء يقولي العربيه قطع غيارخا والصنايعيه موجودين بس بعيد شويه .. ومحتاجين تدوير بس ..

اقوله يا فندم .. طب ما القطع دي رخيصه جداا و كمان الصنايعيه مش بيشتغلو الا فيها .. عارف فيه ... " في فرنسا " .. هل دا يفرق معايا .. اكيد لأ

والله انا عندي فيات 32 احسن ,, بكتير اوي اوي من الستروين .. قطع غيارها حلوة . وعند البقال واي مكانيكي بيشتغل فيها ... يا جدعان دا سير الكاتينه ب 20 جنية .. وعند اي حد ف اي قريه او ف اي زقاق

خلاصه الموضوع ... نصيحه . انا معايا الستروين من سنتين .. بلاش تشتريها
سعادة الباشا رأى حضرتك يحترم ويقدر وخصوصا انه عن تجربة
بالنسبة لنقطة الصرف على العربية بتختلف على حسب مبدأ صاحب العربية فى واحد يحط جنية وتمشية شهر وواحد يحط 12 وتمشية سنه ده موجود وده موجود بالنسبة لى انا اختارت ابو 12 صرفت كتير عشان كنت بحب العربية وبجيبلها احسن حاجه وماكنتش استنى لما الحاجه تبوظ وتجيب اخرها بالعكس انا كنت متابع كويس واى شىء غير طبيعى حتى ولو بسيط كنت بحرص على اصلاحة وده اختيارى وطبع فى الاول والاخر
من الناحية التجارية اعتقد ان الامور كانت ضدك لان حضرتك بتقول بتيجى من طوخ للحرفيين عشان عشان تشترى قطعة غيار " من هنا جه الزهق والانطباع السىء" بعد المسافة بين محل اقامتك والسوق طبعا المشكلة دى مش بتقابل سكان القاهرة والجيزة لان السوق قؤيب منهم ومش بيتعبوا زى حضرتك يعنى كل ده مالوش علاقة باعربية كويسة ولا وحشة لكن من رأى حضرتك ماننصحش اى حد يشترى الا لو شاف ان قطع الغيار والصيانة قريبة منه وطبعا ده منطقى وصح 100% بس برضه العربية جميلة وتتحب هههههههه
تحياتى لحضرتك

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 14-02-2015, 05:59 AM
doom22 doom22 غير متواجد حالياً

doom22 is on a distinguished road
للاهمية رد: اسعار بعض قطع غيار ستروين AX

يا جماعة مش عيذ اى حد يزعل من سوال ده .
اانا قرات كل تعليقات وكل ما تم كتابته بخصوص ستروين ax
امانه انا كانت عجبانى العربيه لانه فيها تكيف وبور وزجاج كهربا
لكن بعد قرات كل ما تم ده قلبي انقبض . اجوكم انا رايح اخر الشهر اشترى

سوال وامانه عليكم
هل تنصحنى انى اشتريها ولا .؟
هل تنصحنى بشراء 128 او 127 بدال عنها ؟
هل توجد اى عربيه بدالها بور وتكيف او يمكن تركيب بوار فقط ؟
شكرأ