العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 31-05-2009, 03:24 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شرح جميع استفسارات تقسيط السيارت الجديده

اولا انت كدة عايز مبلغ اسمة مبلغ تمويل من البنك 70 الف جنية ودة علشان تكمل على المقدم بتاع حضرتك ال هو 30 الف جنية فى الحالات العادية انت لازم تغطى المبلغ ال انت عيزة بمبلغ زية بمعنى انك تضع وديعة ب 70 الف برضة تستفيد من اربحها السنوية انما لا تسحب منها طيلت مدة القسط 5 سنوات
فائدتك من الموضوع دة انك كدة هتعتبر واخد العربية من غير فوايد لية علشان ربح الويعة تقريبا هو نفس نسبة الفوايد على قيمة السيارة يعنى حضرتك اخذت مبلغ من البنك ورجعتة تانى من غير فلوس زيادة
لو محتاج مساعتنى فى الموضوع دة وضح نوع السيارة ال انت عيزها ون شاء الله اقولك واخلص لك كل الاجراءات

ملحوظة فى حلول كثيرة كمان قريبة ال ال حضرتك عيزة

للاستفسار السريع
0125485222
قديم 23-06-2009, 05:08 PM
morsika morsika غير متواجد حالياً

morsika is on a distinguished road

معلش انا كنت عاوز أفهم نظام الوديعة ده كويس...انا عاوز اشترى اسبرانزا A113 وحدفع مقدم مثلا 15000 و عندى شهادات فى البنك الاهلى بالباقى و حقسط على 60 شهر...ايه اللى حيحصل و الفائدة و القسط حيطلع كام؟؟؟؟
قديم 23-06-2009, 11:56 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

العربية ثمنها 53 الف حضرتك هتدفع مقدم 15 الف يعنى حضرتك طالب مبلغ تمويل 38 الف
حضرتك عندك وديعة بالمبلغ دة تعملها ربط تاخذ فويدها انما لا تسحب منها اى مبلغ طول فترة التقسيط
لو محتاج اى توضيح تانى انا تحت امرك
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 09-07-2009, 09:29 PM
bakrawady bakrawady غير متواجد حالياً

bakrawady is on a distinguished road

السلام عليكم استاذ سيف

انا بستفسر على حاجة غريبة جدا وهي ان البنك يقولك في فايدة 6% وبعد كدة تتفاجئ انه فيه تأمين على العربية بنسبة 3.6 % يبقى كده وصلنا الي 9.6 % وكمان مصاريف ادارية 1.5 % من قيمة القرض وكمان 650 جنية عند الترخيص غير اللي تحت التربيزة ...............

اية القرف ده ... طب فيها ايه لو يصارحو الناس بكل ده ... لازم نلف وندور ...
انا كنت مفكر مع ابوغالي اتوموتيف هدفع 30% بصورة البطاقة والباقي بفايدة 6% سنويا زي مهو معلن

لكن اتصدمت بالحجات الغريبة دي ...

يارات يا استاذ سيف تقولنا ايه الموضوع بالظبط وايه اقل بنك او شركة تمويل بتدي فايدة قليلة وتكون شاملة التأمين على السيارة ويارات توضح لينا نظام ابوغالي اتوموتيف بالتحديد

وشكرا ليك
قديم 10-07-2009, 12:27 AM
الصورة الرمزية hamdymsr
hamdymsr hamdymsr غير متواجد حالياً

hamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond repute

مجهود عظيم استاذ سيف بجد الله ينور عليك ... طيب ممكن تعتبرنى مثال انا عايز اجيب عربية سيراتوا وادفع 40 % او 50 % واما بالنسبة للعمل والضمانات ... عندى مكتب كمبيوتر صغير على قدى وعندى بطاقة ضريبية بقالها اكتر من سنتين ومفيش سجل تجارى لأنى مش محتاجة فى شغلى ... اقل فايدة تكون اية على انى محتاج فايدة 6% وطبعا اكيد مش هنولها وعشان اوصلها اعمل اية .... ممكن تقولى على كل البدايل الموجودة بالنسبة لظروفى وبالمرة الناس تستفيد . على فكرة انا عندى عربية تانية بأسمى وبرضوا تقسيط تبع بنك كريدى اجريكول

مبروك علينا التوقيت الجديد هنغير الساعة كل 20 يوم واللى مش عاجبة يشيل حجر الساعة

مصــــــــــريـــــــــة

التعديل الأخير تم بواسطة hamdymsr ; 10-07-2009 الساعة 12:32 AM

الكلمات الدليلية
ايصال كهرباء, اسرع اجرائات, بصورة بطاقة فقط, تقسيط سيارات