العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 24-03-2011, 04:38 AM
abd0000 abd0000 غير متواجد حالياً
من انا؟: abdoooo
التخصص العملى: accounting
هواياتي: swimming

abd0000 will become famous soon enough
افتراضي رد: حمله الغضب على جميع وكلاء السيارات بمصر

ينهار اسود على الشعب المصرى المضحوك علية والهى حرام ,هما ياخدوم كل الفلوس يجيبوم بيها قصور ومنتجعات وافخم عربيات على افا الشعب الغلبان المطحون , كلو ينشر رابط الفيس بوك وحملة الغضب ويعرف بيها اصحابة واقاربة واهلة كلهم بعدم شراء سيارات نهائيا الفترة دى لغاية ميوقفوم سرقة والاسعار تكون ادمية وكفاية ضحك على الشعب المصرى المطحون . اهو كلو فى السجن اه ويعنى كلامنا طلع حقيقي والشعب المصرى منهوب . ربنا معانا كلنا ونقدر نعمل حاجة اضغط هنا للمشاركه على الفيس بوك

التعديل الأخير تم بواسطة abd0000 ; 24-03-2011 الساعة 04:44 AM
قديم 24-03-2011, 05:22 AM
الصورة الرمزية silentman84
silentman84 silentman84 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير لله
التخصص العملى: مدرب دفاع عن النفس وتخسيس
هواياتي: رياضه - ميكانيكا - طبخ

silentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abd0000 مشاهدة المشاركة

ينهار اسود على الشعب المصرى المضحوك علية والهى حرام ,هما ياخدوم كل الفلوس يجيبوم بيها قصور ومنتجعات وافخم عربيات على افا الشعب الغلبان المطحون , كلو ينشر رابط الفيس بوك وحملة الغضب ويعرف بيها اصحابة واقاربة واهلة كلهم بعدم شراء سيارات نهائيا الفترة دى لغاية ميوقفوم سرقة والاسعار تكون ادمية وكفاية ضحك على الشعب المصرى المطحون . اهو كلو فى السجن اه ويعنى كلامنا طلع حقيقي والشعب المصرى منهوب . ربنا معانا كلنا ونقدر نعمل حاجة اضغط هنا للمشاركه على الفيس بوك
الله ينور عليك.....ايوه كده نقاطع شراء اى عربيه جديده...فلما الناس كلها ماتشتريش عربيات ..السوق حيقف...التجار حيعرفوا السبب ...اننا عايزين الجمارك تتلغى...فى الحاله دى يا التجار حيبقوا معانا ونضغط على الحكومه ونلغى الجمارك ونبقى زى باقى الناس فى الخليج ....او حيبقوا ضددنا.....وساعتها المقاطعه تستمر ونراسل الشركه الام ويسحبوا منهم التوكيل

لا اله الا الله محمد رسول الله
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

قديم 31-03-2011, 06:33 PM
elsheikh2010 elsheikh2010 غير متواجد حالياً

elsheikh2010 will become famous soon enoughelsheikh2010 will become famous soon enough

أخواتي الأعزاء أنا اسف قبل ما أشوف الموضوع بتاعكم كنت حجزت الفيرنا من الله يسامحه غبور . تعرفوا يا أخواتي ايع الي خلاني انضم اليكم العربية زادت في خلال 5 شهور 6000 جنية تخيلوا كل يوم بسعر ليه مش عارف حررررررررررررررررررررام انا بجد زهقت من البعدا دول وتعرفوا انا أخترت الفيرنا ليه مش عشام مشاء الله عربية من الآخر أبداً والله العظيم انا أخترتها لهدف تاني خالص عشان اترحم من سرقة باقي التوكيلات في قطع الغيار عشان الفيرنا قطع غيارها عند البقال زي ما بيقولوا . فاكرين قضية الرواس لما ميتسوبيشي العالمية سحبت منه التوكيل طلب تعويض يقدر بكذا مليار جنيه عارفين ليه التعويض ده ده المكسب الي كان هايكسبه خلال الخمس سنوات القادمة والي حسره لما الشركة سحبت منه التوكيل تخيلوا الرقم ده مش حاجة تغيظ .
وخدوا الأخيرة في اخبار السيارات ساعان كان بيجيبوا عدد السايات الي دخلت مصر وكام دفعت جمارك فتخيلوا كده لو قسمنا مبلغ الجمارك الي تم دفعة لنوع معين من السيارات على عدده وجمعت الناتج على قيمة العربية الي جايه في المفال وقارنته بسعر البيع الحالي السوقي هاتششل او يجيلك جلطة .
معلش حاجة أخيرة عشان أنا مغلول الأيام ده طالعين في نغمة سعر الدولار عالي يا ......... دولار أية الي عالي وحتى لو عالي مايعليش السعر كده تاني حاجة الفيرنا تقفيل مصري ربنا ................ يا غبووووووووووووووور
قديم 03-04-2011, 05:22 PM

silentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elsheikh2010 مشاهدة المشاركة

أخواتي الأعزاء أنا اسف قبل ما أشوف الموضوع بتاعكم كنت حجزت الفيرنا من الله يسامحه غبور . تعرفوا يا أخواتي ايع الي خلاني انضم اليكم العربية زادت في خلال 5 شهور 6000 جنية تخيلوا كل يوم بسعر ليه مش عارف حررررررررررررررررررررام انا بجد زهقت من البعدا دول وتعرفوا انا أخترت الفيرنا ليه مش عشام مشاء الله عربية من الآخر أبداً والله العظيم انا أخترتها لهدف تاني خالص عشان اترحم من سرقة باقي التوكيلات في قطع الغيار عشان الفيرنا قطع غيارها عند البقال زي ما بيقولوا . فاكرين قضية الرواس لما ميتسوبيشي العالمية سحبت منه التوكيل طلب تعويض يقدر بكذا مليار جنيه عارفين ليه التعويض ده ده المكسب الي كان هايكسبه خلال الخمس سنوات القادمة والي حسره لما الشركة سحبت منه التوكيل تخيلوا الرقم ده مش حاجة تغيظ .
وخدوا الأخيرة في اخبار السيارات ساعان كان بيجيبوا عدد السايات الي دخلت مصر وكام دفعت جمارك فتخيلوا كده لو قسمنا مبلغ الجمارك الي تم دفعة لنوع معين من السيارات على عدده وجمعت الناتج على قيمة العربية الي جايه في المفال وقارنته بسعر البيع الحالي السوقي هاتششل او يجيلك جلطة .
معلش حاجة أخيرة عشان أنا مغلول الأيام ده طالعين في نغمة سعر الدولار عالي يا ......... دولار أية الي عالي وحتى لو عالي مايعليش السعر كده تاني حاجة الفيرنا تقفيل مصري ربنا ................ يا غبووووووووووووووور
قد يعلم البعض بوجود المقاطعه ....ولايعلم البعض الاخر.....ولكن بديهيا فى الظروف والاوقات الراهنه ...يجب على المواطن الحذر والتريس وعدم الاستعجال قى الشراء نظرا....لتطهير البلاد من الفساد....وهبوط الاسعار...ووضع خطط جديده للانعاش الاقتصاد فى البلد عن الطريق المشروع وليس بالنصب.....ووضع افكار جديده.. اكانت هذه الافكار معلومه من قبل النظام الفاسد وكان لا ينظر اليها....ام لاتكن معلومه....لابد من التغير فى كل شىء.....كفايا نبص تحت رجلينا ...عايزين نبص لقدااااااااااااااااام...و نبطل نحط العقده فى المنشار......ونبتدى صفحه جديده .....وكلنا ادينا فى ايد بعض.....واول حاجه لازم نبتدى نحب بعض.....ونبطل نكره بعض......لانى كلنا على مركب واحده......ارجوا منك المساهمه والمساعده فى نشر المقاطعه

قديم 03-04-2011, 05:25 PM

تقديم بلاغ للنائب العام
ضد "النصب" على المواطن في جمارك السيارات
اضغط هنا