العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 22-08-2010, 09:05 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عام الحزن(الثنائى اللى جاب اجلى الوطنى للتنميه - قناة السويس للتامين )

معلش يا أستاذ أحمد أكيد ربنا هيعوضك باللى حصل خير, وأكيد بشكل أو بأخر ده كان فى مصلحة حضرتك.

أنا والدى كان عموما بيكره حاجة أسمها التقسيط وعمره ماكان يحب يقسط جنيه واحد على أى حاجة علشان محدش ضامن الظروف.

وشركات التأمين من الحكايات اللى بقرأها وبأسمعها بقت فى قمة الأستهتار واللامبالاة والنصب, بس حضرتك فعلا كان لازم تبص على كل خرم فى الوثيقة وتفحصها تانى مع محامى, بس محدش بيتعلم ببلاش.

الحمد لله على كل شئ, وشكرا لحضرتك لمشاركتك قصتك, وفعلا علمتى أحذر من حاجات كتير ممكن كنت أقع فيها.

وربنا يرجع لحضرتك حقك, وعقبال متأمن على البى أم الفئة السابعة.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 22-08-2010, 09:37 AM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عام الحزن(الثنائى اللى جاب اجلى الوطنى للتنميه - قناة السويس للتامين )

لا حول ولا قوة الا بالله بصراحة ربنا أنا لسه جايب لانسر بومة مستعملة أنت خلتنى والله مش عايز أنزل ومرعوب يعنى أنت عندك تأمين وحصل لك كده أمال أنا أعمل إيه اللى جايبها مستعملة من غير ضمان,والله حاسس بيك وعلى فكرة أختى فى تجارة وبتقول لى دايما أن عندنا لازم شركة التأمين تطلع عينك ومش تديك حقك كامل أبدا لازم ينصبوا ويطلعوا عينك
والله مش عارف أقول لك أى أنا دايما بمشى على 40 عشان أتقى شر الحوادث والبنى آدمين

قديم 22-08-2010, 12:12 PM
الصورة الرمزية prettykitty
prettykitty prettykitty غير متواجد حالياً
من انا؟: انسانة لاتجد من يفهمها
التخصص العملى: مترجمة ومدخلة بيانات
هواياتي: القراءة - الانترنت

prettykitty is on a distinguished road

لاحول ولاقوة الا بالله العلى العظيم,,معلش يا استاذ احمد ربنا يعوضك عنها خير باذن الله ودايما ردد الدعاء اللهم اجرنى فى مصيبتى واخلف لى خيرا منها,,ومتزعلش على اى هم من هموم الدنيا اللى بتيجى فى الفلوس والحمدلله ان انت واسرتك بخير واى خسارة مادية ربنا يعوضك عنها وينتقم من كل شركات التامين والمعارض اللى معندهمش ضمير لان شركات التامين والعياذ بالله كلها نصب وسرقة وشغل 3 ورقات فى الاول يستقبلوا العملاء بابتسامة ولما يحصل حادث ونيجى وقت التعويض بيبقوا زى اليهود فى التعامل مع صاحب الحادث,,لو كل انسان فيهم يتقى الله مكنوش عطلوا مصالح الناس وسرقوهم وكفاية هم الاقساط والفوايد على صاحب الحادث مش كمان هيبقى نصب فى التعويض,,فوضنا امرنا الى الله وربنا يكفينا شر الحوادث وشر شركات التامين وشر غباء الاخرين واخطائهم ويسلمنا جميعا فى طريقنا,,اميييييييييييين
قديم 22-08-2010, 03:35 PM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future

السلام عليكم اتصل بى لو حبيت اى مساعدة

عمرو احمد
01003388954
قديم 22-08-2010, 03:50 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

ربنا يكون فى عونك بجد شركات التامين فى مصر بتوعد بحاجات كتير وساعة الجد 90 % منهم بيجرى
ربنا يسدد ما عليك

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي