العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 31-12-2012, 04:57 PM
Adam Badr Adam Badr غير متواجد حالياً

Adam Badr is on a distinguished road
خبر جديد عمرة كاملة للستروين AX

المكانيكي قالي يا باشا العربية بقت في الهواية لازم تعمل عمرة كاملة علشان خلاص كدا مش هتنفع تاني المهم بيقولي بئا العمرة هتتكلف بتاع 3800 وهوا اللي هيجيب قطع الغيار و كمان هوا اللي هيعمل كل حاجة انا هبقي اجبلكو التفاصيل والاسعار يا مسهل ادعولي
قديم 31-12-2012, 05:07 PM
الصورة الرمزية Vanditta
Vanditta Vanditta غير متواجد حالياً

Vanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عمرة كاملة للستروين AX

3800 جنية عمرة ستروين ax ليييييييييييييية؟!!!

هو الموتور بتاعها استيراد عامل كام !!

ماعتقدش انه يزيد عن 2500-3000 بالفتيس وممكن اقل كمان

اسئل على الموتور استيراد عامل كام وخد معاك ميكانيكى بيفهم وتكون( بتثق فية )
وسقط مكنة على طوول ووفر وقتك وفلوسك

وبالتوفيق ان شاء الله
قديم 31-12-2012, 05:08 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
انصحك هات انت قطع الغيار مش هو
وياريت تسأل الأول علي الموتور لستيراد بكام
وقارن تمنه بتكلفة العمره
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 31-12-2012, 05:15 PM
Adam Badr Adam Badr غير متواجد حالياً

Adam Badr is on a distinguished road

شكرا يا جماعة علي الرض السريع واحد من اصحابي نصحني قالي انتا متعرفش الموتور الاستيراد مشاكلة اية و عامل ازاي و قالي زبط اللي عندك علي الاقل انتا عارف مشاكلة والموتور الاستيراد بي 2000 جنية وبنسبة لقطع الغيار انا اصلن سالت عليها و لقيته بيقولي علي اسعار اقل و بعدين دة كمان هيعملي التكييف هيجيب كومبرسور و هيشحنة و هيعملي العفشة كمان و بيتكلم في 4500 لي هيظبط سكرة ودوكو ويرش العربة اية رايكم
قديم 31-12-2012, 05:31 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute

4500 و هيشد العربية عمرة موتور كامله و عفشه و سمكرة و دوكو و تكييف!!!
طبعاً أحسن ما فى الموضوع أنك هتريح نفسك من وجع دماغ الصنايعيه, و لكن....
- أكييييييييييييد الفترة الزمنية للصيانه هتفتح منه أكتر ما أنتوا متفقين (لأنه ضمنك, و عاوز يشوف سبوبه جديده فممكن يركنك شويه)
- ممكن يوفر و يسترخص فى قطع الغيار(ميجيبش الأصلى أو ميهتمش بالجوده)

لو حضرتك هتشدها علشان تبيعها. يبقى ممتاز بس تتابعه علشان الوقت, لو بتشدها ليك أنت يبقى تتعب شويه.
ما حكّ جلدك مثل ظفرك, فتولى أنت شئون أمرك.