العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 10-02-2009, 05:36 PM
الصورة الرمزية lost2008
lost2008 lost2008 غير متواجد حالياً

lost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: دليل الاعطال و الاصلاحات للفيرنا

لحد دلوقتى الاشاعات الى كنت بسمعهه عن الفرنا قبل مشتريهه طلعت مش صح, يعنى فى مشوار امبارح كنت ماشى بين ال80 و ال90 و التكيف شغال و عداد ال RPM على 2300 تقريبا, و يدوب مشممه بنزين, و الفرامل فى التهديه كويسه مش تعبانه زى مبيقولو,,
قديم 11-02-2009, 11:22 AM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

كل دى اشعات (على رائى ورده )

العربيه ممتازه و ماتخدش فى بالك من الكلام ده لكن بصراحه الفرامل مش كويسه مع السرعات العاليه بمعنى انا مش بتسعف العربيه كويس وة انا دلوقتى بعمل تعديل فى العربيه و ربنا يسهل و يظهر فى النور

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 11-02-2009, 09:23 PM
الصورة الرمزية lost2008
lost2008 lost2008 غير متواجد حالياً

lost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond repute

واحنا فى انتظار التعديل يا باشا
قديم 12-02-2009, 10:55 AM
khorshed4u khorshed4u غير متواجد حالياً

khorshed4u is on a distinguished road

على فكرة العربية ديه محترمة بس عايزا عنايه على طول و يكون الى ركيبها حنين عليها فى السرعات البطيئة يعنى انا عامل بيها 94 الف كيلو سفر فى سنة ونص و العربية ما شاء الله حلوة و على فكرة بجرى بيها و سعات ببهدلها انا شايف ان كل عيوبها انا تقفيل مصرى يعنى ساعات بسمع اصوات غريبة فى العربيةمن الصالون اروح للتوكيل يقولى مفيش مشكلة فى العربية ديه مشكلة تقفيل صالون يعنى على سبيل المثال كرسى السائق ساعات بيزيق رحت التوكيل قالى مفهوش مشكلة خالص
قديم 17-02-2009, 10:45 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

طبعا معظمنا كان بيشتكى من الكاسيت الرودستار ان بكره الصوت بتعلق ptmnlo123per1106و بصراحه انا كنت عاوز اصلحها من زمان لكن ماكنش عندى وقت ptmnlo123per1127

لحد ما جيت انهاده و قولت توكل على الله

فكيت وش الكاسيت و جيت عند الزرار و رشيت wd40 و بصراحه النتيجه مزهله و ممتازه

اللى خايق يفك وش الكاسيت زارر الصوت ممكن تشيله لوحده من غير ما تفك الكاسيت بس انا فكيته لزياده النظافه

الحمد لله الكاسيت ده مبقاش ينزل مع الفيرنا و بقى ينزل كين وود

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات

الكلمات الدليلية
فيرنا, hyundai, verna, صيانة سيارات