العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع

سيارات مستعملة للبيع السيارات المستعملة ، اعلانات سيارات مستعملة للبيع فى مصر - قطع غيار - سيارات تاكسى - سيارات تجارية - تقسيط سيارات مستعملة

قديم 16-05-2009, 02:30 PM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: متوسط اسعار المستعمل هذا الاسبوع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammedmoustfa مشاهدة المشاركة

سيدي الفاضل ادام الله عزك
كنت عاوز اخد راي حضرتك علشان انا محتار جدااااااا
انا معايا 80000 و كنت ناوي اشتري لانسر 2006 سوبر اكشن مستعمل طبعا
بس الصراحه انا كنت اتقرصت قبل كده في المستعمل و الناس اغلبها مش بيقول الصراحه
فا فكرت اشتري زيرو و اقسط الباقي و الحمد لله دخلي ممكن يخليني استحمل قسط معقول عليسنه او اتنين
بس محتار و كنت عاوز تقييم حضرتك
اللي ناوي اجيبه عربيه تكون سوبر اكشن في فئتها يعني كامله تماما
و كنت عاوز رايك يكون شامل قطع الغيار او اخذ في الاعتبار ذللك حيث اني اي صيانه بفضل تكون لدي الوكيل
انا فكرت في النترا او كيا سيراتو و قلت مش معقول انزل من لانسر اللي هيا كانت عربيتي الاصليه موديل 99 جامبو و اركب كوري
و فكرت في اللانسر الشارك او السيفيك او الفيكترا ايه راي سعادتك طبعا مع الفارق في الاسعار بين اليباني و الكوري و الالماتي و مش ها تفرق قوي علشان انا هاقسط الللي يزيد عن 80000 اللي هما معايا
و اسف علي الاطاله بس انت اكيد شوفت حد محتار و هو بيشتري عربيه قبل كده
و لكم مني صالح الدعاء
ptmnlo123per122
الفكترا طبعا هى الافضل كأسم ألمانى وقوة تحمل وعمر افتراضى
الهوندا ملك اليابانى والسيفيك سيارة محترمة جدا جدا لمن يعرف قيمتها وهى أفضل من الانسر والكرولا
تأتى الانسر فى المرتبة الثالثه بعدهما
وعن الالنترا والسيراتو 00عربيات جيدة جدا ومتميزة وان كنت أفضل السيراتو الجديدة عن الالنترا والكورى على فكرة ممتاز أخطاء الماضى تقريبا انتهت تماما واصبحت سيارات منافسة جدا لليابانى

قديم 16-05-2009, 02:38 PM
waelalfe waelalfe غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير من عباد الله
التخصص العملى: مدرس رياضيات
هواياتي: الخط العربى - الانترنت

waelalfe is on a distinguished road

ptmnlo123per122
شكرا يا دكتور على الرد لكن العربية مش فابريكة تماما هى راشة رفرف واكصدام فى التوكيل ده يقلل من تمنها ولا ايه وصاحبها طالب 52000 جنيه لو تكون العربية لقطة تخلص بكام حد اقصى ؟
وكمان هى الفيرنا 1500 cc موديل 2007 عامة هى عربية كويسة تستحمل ولا هتتعبنى ؟ وقطع غيارها اخبارها ايه ؟
وشكرا مرة اخرى
قديم 16-05-2009, 03:12 PM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelalfe مشاهدة المشاركة

ptmnlo123per122
شكرا يا دكتور على الرد لكن العربية مش فابريكة تماما هى راشة رفرف واكصدام فى التوكيل ده يقلل من تمنها ولا ايه وصاحبها طالب 52000 جنيه لو تكون العربية لقطة تخلص بكام حد اقصى ؟
وكمان هى الفيرنا 1500 cc موديل 2007 عامة هى عربية كويسة تستحمل ولا هتتعبنى ؟ وقطع غيارها اخبارها ايه ؟
وشكرا مرة اخرى
50000 سعر معقول وأنت وشطارتك
وهى سيارة جيده وسمعتها جيده وممكن تعرف معلومات اكتر فى قسم الهيونداى بالمنتدى كل شىء عن الفيرنا

قديم 16-05-2009, 04:55 PM
mohammedmoustfa mohammedmoustfa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير انتاج

mohammedmoustfa has a spectacular aura aboutmohammedmoustfa has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د0تامر محمد مشاهدة المشاركة

الفكترا طبعا هى الافضل كأسم ألمانى وقوة تحمل وعمر افتراضى
الهوندا ملك اليابانى والسيفيك سيارة محترمة جدا جدا لمن يعرف قيمتها وهى أفضل من الانسر والكرولا
تأتى الانسر فى المرتبة الثالثه بعدهما
وعن الالنترا والسيراتو 00عربيات جيدة جدا ومتميزة وان كنت أفضل السيراتو الجديدة عن الالنترا والكورى على فكرة ممتاز أخطاء الماضى تقريبا انتهت تماما واصبحت سيارات منافسة جدا لليابانى

طيب يعني تصنحي اشتري اليراتو و اوفر الفلوس
او اجيب الفيكترا و يبقي الفرق فعلا يستاهل
بص يا باشا انا عاوزك تقولي
روح يا محمد اشتري كذا
و ربنا يكرمك فيها
ptmnlo123per1127
قديم 16-05-2009, 07:31 PM
ابو اسماعيل ابو اسماعيل غير متواجد حالياً

ابو اسماعيل is on a distinguished road

استاذنا الفاضل ....مساء العسل يا احلى من العسل....اطلب من سيادتك تثمين هذه السياره
كيا - سيفيا 1500 سى سى

موديل 2000 | 93000 كم
كيا سيفيا موديل 2000... ....مانيوال...تكييف , باور, سنتر , زجاج كهربا , فتح شنطة و تنك من الداخل .... 93000 الف كيلو...دواخل فابريقة و رشة نظافة من الخارج , اول يد... بحالة جيدة

وممكن مقارنه صغيره بينها وبين اللانوس او النوبيرا عشان اخوك الغلبان يتنور

الكلمات الدليلية
مصر, اسعار المستعمل, اسعار السيارات, سيارات مستعملة للبيع فى مصر, سيارة مستعملة للبيع, دايهاتسو تريوس