العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 23-06-2013, 01:43 PM
engmish engmish غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس مدني

engmish is a glorious beacon of lightengmish is a glorious beacon of lightengmish is a glorious beacon of lightengmish is a glorious beacon of lightengmish is a glorious beacon of light
افتراضي رد: اخيراااا اشتريت الصني الجديدي 2013

ألف مبروك ياباشا، وربنا يديك خيرها وخير طؤيقها ويكفيك شرها وشر طريقها.
أنا ناوي بإذن الله أحجز المانيوال بتاعها بعد أخر الشهر بعد ماقعدت في حيرة عدة شهور وقرصت على نفسي 3 شويات عشان أجيبها بدل اللوجان المانيوال، أنا عامل حسابي انها تكون في حدود 102، بس مش عارف السعر ده صح ولا لأ؟
لو حد عارف ياريت يقوللي

وألف مبروك مرة تانية ياباشا

M.I.Sh
قديم 23-06-2013, 02:56 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة engmish مشاهدة المشاركة

ألف مبروك ياباشا، وربنا يديك خيرها وخير طؤيقها ويكفيك شرها وشر طريقها.
أنا ناوي بإذن الله أحجز المانيوال بتاعها بعد أخر الشهر بعد ماقعدت في حيرة عدة شهور وقرصت على نفسي 3 شويات عشان أجيبها بدل اللوجان المانيوال، أنا عامل حسابي انها تكون في حدود 102، بس مش عارف السعر ده صح ولا لأ؟
لو حد عارف ياريت يقوللي

وألف مبروك مرة تانية ياباشا
اعتقد زادت عن كدة بس الخبر اليقين تاخدة من الموزع او الوكيل لان الاسعار بتتغير يومياً دلوقتى والمهم تتأكد كمان ان السعر اللى هتحجز بيه هيفضل ثابت لحد الاستلام لانهم دلوقتى ممكن ساعة التسليم يقولك السعر اتغير ولو مش عايز تستلم ع السعر الجديد براحتك

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 23-06-2013, 10:43 PM
engmish engmish غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس مدني

engmish is a glorious beacon of lightengmish is a glorious beacon of lightengmish is a glorious beacon of lightengmish is a glorious beacon of lightengmish is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

اعتقد زادت عن كدة بس الخبر اليقين تاخدة من الموزع او الوكيل لان الاسعار بتتغير يومياً دلوقتى والمهم تتأكد كمان ان السعر اللى هتحجز بيه هيفضل ثابت لحد الاستلام لانهم دلوقتى ممكن ساعة التسليم يقولك السعر اتغير ولو مش عايز تستلم ع السعر الجديد براحتك
ألف شكر يا أبونورا على الاهتمام الكبير ده، أنا فعلاً كنت سألت من حوالي شهر في توكيل نيسان في مدينة نصر القريب من جامع السلام وكانوا قالولي السعر ده.
وكمان قالي فعلاً على موضوع السعر انه ممكن يتغير وقت التسليم والحساب بيكون بالسعر وقت التسليم (بصراحة حاجة تخنق)، وقالي التسليم في حدود من شهر ونص إلى شهرين.
عشان كده كنت عايز أعرف الـ over price بتاعها للاستلام الفوري كام؟
الغريبة إني لما فتحت الكبوت وبصيت عليه حسيت إني شايف الأرض، ولما سألته قالي إن مفيش غطاء تحت الموتور، بس في بار صلب في نص العربية هو ده الحماية.
هل صحيح الكلام ده ولا هو مكانش فاهم؟ وهل ده هيفرق في حاجة؟

M.I.Sh
قديم 24-06-2013, 01:39 AM
Emgrand Emgrand غير متواجد حالياً

Emgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond repute

الجديدة وليست الجديدى
الواحد حزين ....مش على الكلمه..... حزين على تعمد تدميرهم اللغه العربيه باعتمادهم العاميه المصريه كلغه دولية
كنت هبكى عند قراءه هذه المقاله المكتوبه بلغه عاميه ركيكه
https://arz.wikipedia.org/wiki/%D8%B...82%D8%A7%D8%AF
قديم 24-06-2013, 04:30 AM
mira lada mira lada غير متواجد حالياً

mira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to behold

بلاش فرش الارضية الشفاف...خليك فى الفرش الجلد امتن و اكثر شياكة.