العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 19-01-2013, 01:30 PM
الصورة الرمزية mohamed hossam elemam
mohamed hossam elemam mohamed hossam elemam غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد حسام
التخصص العملى: مامور ضرائب
هواياتي: قياده السيارات

mohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant future
افتراضي رد: اول حادثه في حياتك

فين بائيت الردود

قديم 19-01-2013, 03:22 PM
no2nn no2nn غير متواجد حالياً

no2nn is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zing0 مشاهدة المشاركة

أنا بقى أول حادثة عملتها كانت مع مكروباص, الطريق عالكورنيش بعد كنيسة مارجرجس فى المعصرة
الطريق ضيق بادوب عربيتين جنب بعض و فيه قهاوى و كافيهات و عربيات راكنة على يمين الكورنيش.
أنا كنت ماشى فى الحارة اليمين لأنى ماشى بطئ و لسه متعلم سواقة من حوالى 3 شهور, و فجأة عربية نقل مياه عدت التقاطع بدون إنذار كالعاده, و دخلت يمين علشان تنزل النيل تملأ مياه. و أنا عديت وراها.
الباشا بتاع النقل بعد ما عدى راح راجع بضهرة عالكورنيش تانى و أنا وراه, بيييييييييييييييييب و بحركة لا إرادية لقيت نفسى بأحدف شمال, لاقيت نص نقل جاية من الشمال بييييييييييييييب. رحت راجع يمين تانى و الحمد لله جات على فانوس و لإشارة ميكروباص صينى من الجداد.
أشتريتهم و إديتهم للسواق و الحمد لله إن كل البنى آدمين بخير.

من ساعتها و أنا بطنى بتكركب من المنطقة دى.

حصل لي قبل كده حادثه مع سائق ميكروباص بردو اسمحو لي بسردها
كنت ف شارع الهرم وشغال غرز الله ينور وكنت راكب عربيه الوالد كيا سيراتو 2008 الشكل القديم
المهم دخلت البنزينه امون وفل تانك يا معلم وداخل دخله نصر الدين المهم في ميكروباص واقف بينزل الركاب ع الشمال و ع اليمين تكاتك كتير اوووووي
قمت انا دخلت بين الاتنين وزنقت العربيه وطبعا اغاني ع العالي وتكيف ف قولت هايعديني وامشي
الباشا كان كاسر الطاره يمين اووووووي وقام طالع من غير ما يبص عليا طبعا انا الفانوس بتاع عربيتي عند الباب بتاعو اللي هو سايبو مفتوح قام الباب واخد مرايتي والاكصدام الرفرف اللي فوق العجل وماشي كان معايا 5 ف العربيه نزلنا جرينا وراه ومسكناه وواحد من صحابي اخد مفتاحه طبعا انا مش معايا رخصه لسا جه امين الشرطه اللي بيبقا واقف عند نفق الهرم وطلب الرخص شخطت فيه جامد وقولتلو الزفت التاني ملوش ترخيص يركب اصلا عشان يقفل الشارع روح هات رخصو وبعدين تعالا كلمني قام قالي براحه عليا قولتلو اتكل انت هانحلها ما بيننا
اتصلت بالحاج كان بيصلي قفلت الشارع لحد ما خلص صلاه وجه قال للراجل هاتصلح اللي عملتو ولا ناخد عربيتك ونمشي قال العربيه مش بتاعتي وانا سواق
رحنا الموقف ومن هنا لهنا صلحوها ع حسابهم بس اي كلام وعدلتها انا بعدين
واااااااااااااااااااااه منك يا ميكروباصات بلدنا
قديم 19-01-2013, 05:16 PM

mohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant future

فين بائيت الردود

قديم 19-01-2013, 07:01 PM
الصورة الرمزية فادي مكرم
فادي مكرم فادي مكرم غير متواجد حالياً
من انا؟: Fady Makram
التخصص العملى: Mechatronics Engineering
هواياتي: Mechanics , Robotics

فادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond repute

أول حادثة
عربيتي مازدا 323 وكانت من سنتين عندي حوالي 18-19 سنة
كنت لسد جديد ف السواقة و اخدت العيلة لأول مرة نروح كارفور بالعربية بقااااا
عند مطلع كبري سكينة السكة كانت واقفة وحظي جه جنب اوتوبيس
لما الطريق فتح مشيت ونسيت اني كاسر العجل عليه ههههههههههه
راح شاددلي الجنب كله
بس الحمد لله هو معندهوش خدش حتى

أسألكم الدعاء لوالدي بالرحمة

It's Nice to be Important but, It's More Important to be Nice

قديم 20-01-2013, 03:25 PM

عايزين اكتر