العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 21-12-2009, 06:32 PM
Most Wanted Most Wanted غير متواجد حالياً

Most Wanted is on a distinguished road
محتار بين <<نوبيرا2 - لانوس2>> اشتري ايه فيهم.؟؟

انا عاوز اشتري عربية ومحتار بين الاتنين النوبيرا واللانوس
ارجوكم فيدوني انهى الافضل بالنسبه
لقطع الغيار وحرق البنزين وتوافقها مع الشارع المصري والعفشة هل عفشة نوبيرا افضل ام الانوس
مهم موضوع العفشة دة لان انا نفسي فى النوبيرا بصراحة بس انا خايف من موضوع العفشة
لو عفشتها زى الانوس هتوكل على الله وهشتريها
لو الانوس عفشتها افضل هيبقي فى اعادة تفكير ptmnlo123per144
ارجو الافادة ...؟
قديم 22-12-2009, 04:04 AM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتار بين <<نوبيرا2 - لانوس2>> اشتري ايه فيهم.؟؟

النوبيرا افضل
بس اللانوس تكسب من حيث العفشه
و ده عن تجربه شخصيه

قديم 22-12-2009, 07:40 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

توكل على الله وعليك بالنوابيرا فرق كبير فى الاداء والاتساع ومتعة القيادة والثبات والتماسك والقدرة على المناورة بالسيارة واجهرة تعليق النوابير مستقله على العجلات الاربعة ومتقدمة عن اللانوس ذات تعليق كلاسيكى محور التوائى خلفى ذات تماسك هش على الطرق السريعة بشكل ملحوظ ودقة التوجية واجهزة الفرامل واستجابة المحرك كلها فى صالح النوابيرا وهذا عن تجربة للطرازين اللانوس البائسة التى تريد م ينقذها من بؤسها والنوابيرا ذت السلوك الجيد والفسحة اقصد السعة الداخلية حتى الصندوق الخلفى فسيح وعملى للغاية حتى يا اخى لوحة اجهزة البيان والتابلوة ومواد تبطين الابواب ذات نوعية من البلاستيك القاسى فى اللانوس عكس النوابيرا التى تمتاز بداخل جيد الصنع تقريبا المقارنة سوف سوف تكتسح النوابيرا اللانوس حتى المحرك اللانوس عامود كامة واحد النوابيرا اثنان
الصمامات للانوس 8 والنوابيرا 16 القوةد الحصانية االانوس 86 والنوابيرا 106 حصان فرملى تكييف النوابيرا كمان تحكم كهربائى دة انت كمان لو محتاج تقفل فتحات التكييف وانت مشغله فى جهة الراكب او جهة السائق فى اللانوس مش متوفر انا مش متحاملعلى اللانوس ومعايا لانوس تعتبر زيرو لكن من واقع خبرتى هناك فى حاجة اسمها متعة القيادة دى فى اللانوس ان المتعة الوحيدة التى سوف تحصل عليها هى عند التوقف فى اقرب مكان والنزول من السيارة هههههه لكن على الاقل وقف النوابيرا من اى سيارة سيدان اخرى محترمة تجدها جيده على الاقل نظرا للقيمة الماديه وتقريبا عربية حلوة مش ناقص فيها الا فتحة سقف طبعا مش اقولك ان اداء النوابيرا اكثر من رائع لكن على ادنى الحدود هى تبلغ المعدل المقبول تعتبر مفيش سيارة ممكن تنافس النوابيرا من حيث التجهيزات والقيمة وان كان الموضوع دة يهمك يمكنك شراءها براحة ولك منى فائق الشكر والاحترام محتار بين اللانوس والنوابيرا ودمتم
قديم 22-12-2009, 03:13 PM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

علي فكره يا باشا
النوبيرا 12 صباب مش 16

قديم 23-12-2009, 04:15 PM
Most Wanted Most Wanted غير متواجد حالياً

Most Wanted is on a distinguished road
رد: محتار بين <<نوبيرا2 - لانوس2>> اشتري ايه فيهم.؟؟

شكرا للأخوة على الردود المفيدة
وفى انتظار المزيد من الردود
للتأكيد
اللانوس ام النوبيرا..؟؟
ايهما افضل