العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 128 FIAT

قديم 05-01-2013, 05:57 PM
romi_romi romi_romi غير متواجد حالياً

romi_romi is on a distinguished road
افتراضي من فضلكوا ساعدونى ضرورى الموضوع مهم جدا

السلاموا عليكوا الموضوع انا موظف والمسافة من العمل الى المنزل حوالى خمسون كيلوا رايح جاى وانا مش بروح الشغل كل يوم ومعى ولادان والحركة بهم فى اى مكان اكيد صعبة جدا انا معايا حوالى 15000هل ممكن اجيب 128 وتساعدنى فى الموضوع دة ممكن بعد ماجيبها اصرف عليها الفين مع العلم ان ممكن ماروحش بيها الشغل يعنى استعمالها هايكون مرة واحدة بالكتير فى الاسبوع يس عاوز اعرف هيا هاتقرفنى ولا مع العلم انى انا بحافظ على الحاجة جدا وارجوا من لديهم الخبرة الردود والافادة ضرورى ممكن
قديم 05-01-2013, 07:46 PM
romi_romi romi_romi غير متواجد حالياً

romi_romi is on a distinguished road
افتراضي رد: من فضلكوا ساعدونى ضرورى الموضوع مهم جدا

فيييييييييييييييييييييين الردوددددددددددددددد
قديم 05-01-2013, 08:38 PM
الصورة الرمزية star_poison
star_poison star_poison غير متواجد حالياً

star_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to behold

زود ألف جنيه أو ألفين بالكتير لو حالتها فوق الممتازة وهات نصر نوفا 128 موديل تسعينات بيبقى موتورها 1300 سى سى
لكن اهم شىء فى العربيه تتاكد انها مش راشه من جوه وان شاسها سليم 100% وكذلك الشانطه والعتب بتاع العربيه وميكونش فيها برومه
وكمان تتاكد من حالة الموتور انه مش خفيف وسحبه حلو وعزمة شديد ومفيش دخان اسود كثيف من الشيكمان او دخان ابيض كثيف وياريت لو تاخد حد يكون أهل ثقة معاك حتى ولو كانت هتديله 50 او 100 جنيه وقوله يرفعهالك فى اى بنزينة ويبص عليها من تحت كويس ويجرب العربيه علشان متدبش فى حاجه وحشة[/COLOR]
وبعد ما تجبها هتلها سير مكنه وسير دينمو وغير زيت ومتهتمش بالشكل لمدة لاتقل عن 6 شهور لغاية ما العربيه يبان ان كان عاوزها حاجه سواء فى العفشه او أو الميكانيكا يعنى مش أول ما تشترى العربيه تروح رايح تانى يوم تعمل شوية سمكره ودوكو وتغير فرش جلد لا اصبر شويه ومبروك عليك انشاء الله

التعديل الأخير تم بواسطة star_poison ; 05-01-2013 الساعة 08:58 PM
قديم 05-01-2013, 08:39 PM
الصورة الرمزية star_poison
star_poison star_poison غير متواجد حالياً

star_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to behold
مبروك رد: من فضلكوا ساعدونى ضرورى الموضوع مهم جدا

ومبرووووووووووووك مقدمااااااااااااااااااا

التعديل الأخير تم بواسطة star_poison ; 05-01-2013 الساعة 08:57 PM
قديم 06-01-2013, 01:00 PM
الصورة الرمزية msm_classic
msm_classic msm_classic غير متواجد حالياً
من انا؟: مجنون عربيات
التخصص العملى: System Administrator
هواياتي: السيارات والميكانيكا

msm_classic is just really nicemsm_classic is just really nicemsm_classic is just really nicemsm_classic is just really nicemsm_classic is just really nice

هات ماذدا 323 احسن واعتماديه سعرها من 17 - 20000 او هات 131 بردة في نفس الرنج عربيه اعتماديه وأبعد عن 128 نصيحه عربيه مشاكلها كتير ومش اعتماديه .

نصيحه لوجه الله
لكن لو مش معاك الا 15000 توكل على الله في 128 بس تكون ذي (star_poison) بيقول لكن كن حنين عليها اوي ومترحش بيها الشغل

تحياتي