العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 04-12-2012, 10:28 AM
moca_moca moca_moca غير متواجد حالياً

moca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond repute
افتراضي صني سوبر صالون 2011 للخبراء - تسعير وتقييم

السلام عليكم ورحمه الله
اسعار المستعمل فالسوق بقت مجنونه بشكل رهيب وانا بدور لقيت عربيه صني موديل 2011 سوبر صالون ممتازه عامله 23 الف كيلو فيها خدشين صغيرين وحاله العربيه ممتازه
سؤالي لاهل الخبره وارجو ماحدش يبخل علي
1- هل السوبر صالون منه فئات لاني قريت عن حاجه اسمها هاي لاين وازاي اعرف لو فيه فئات ؟
2-سعر العربيه ده يعمل كام فالطبيعي بعيدا عن سعر السوق الحالي لاني ممكن انتظر لحد السوق ما يعقل تاني هي مطلوب فيها 93 الف وهرخص ( بيقولي فيها فاتوره يعني تحط اسمك وترخص )
3- وده اهم سؤال هو ايه عيوب الصني 2011 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وجزا الله كل من افاد بكل خير وفرج همه ووسع رزقه
قديم 04-12-2012, 10:42 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: صني سوبر صالون 2011 للخبراء - تسعير وتقييم

السوبر صالون فيه منه هاي لاين ودا كل الجديد عليه زجاج ملون فقط عن الصوبر صالون العادي.
السعر مبالغ فيه جدااااا أنا أفتكر سعرها الطبيعي حوالي 85 ألف إن ما كنتش كارمه كمان.
ياباشا مافيش حاجة إسمها عيوب عربية, العربية بتبقى عيبها إنها مش ملبيا طلباتك منها؟
الي ملاحظه على الصني إنها عربية تقيلة في الوزن وسحبها مش زي عربيات أصغر منها ومساحة الأرجل الخلفية ولاكن قدام دا إنتا عندك مميزات كتير قوي تقدر تقراها من التقارير الي مالية الدنيا على المنتدى.

قديم 04-12-2012, 10:49 AM
moca_moca moca_moca غير متواجد حالياً

moca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond repute

عربية تقيلة في الوزن وسحبها مش زي عربيات أصغر منها ومساحة الأرجل الخلفية ولاكن قدام دا ؟؟؟؟ دي عيوب ولا مميزات ؟ يعني ايه المقصود وشكرا علي الرد
قديم 04-12-2012, 01:09 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moca_moca مشاهدة المشاركة

عربية تقيلة في الوزن وسحبها مش زي عربيات أصغر منها ومساحة الأرجل الخلفية ولاكن قدام دا ؟؟؟؟ دي عيوب ولا مميزات ؟ يعني ايه المقصود وشكرا علي الرد
المقصود بدا بعض العيوب الي أنا قابلتها شخصيا وهشرحلك كان قصدي إيه.
أولا أنا كان قصدي إني العيوب والمميزات بتختلف من شخصية للتانية ياعني الي عندي عيب ممكن يكون عندك ميزة والعكس.
ياعني أنا شايف إني العربية تقيلة وسحبها مش حلو ولاكن بعد التجميع في أول الغيار بتبقى مش وحشة أبدا وأنا كمان غير دا كله عربيتي أتوماتيك فاليا التعليق دا أو الملاحظة دي على الوزن والسحب, ممكن إنتا بقى تكون مابتحبش الجري أو إني طلعتك بالعربية مريحة ومش هتحس بالتقل أو إني عربيتك مانيوال فا هتفرق عن الي معايا وغيره وغيره (اليوبر صالون مافيش منها غير أوتوماتك على فكرة)
الملاحظة التانية: أنا عيلتي كبيرة وكلهم طوال والحمد لله وأنا طولي 186سم وعلشان كدة برجع كرسيا للآخر ولاكن الي بيبقى قاعد ورايا بيشد في شعره وركبه بتبقى خابطة في ضهري. ودا ممكن مايكونشي معاك عيب علشان مش لازم يكون لينا نفس الظروف.
الي كنت أقصده بإني "قدام العيوب دي " وبالمقابل لما سبق ذكره من عيوب
وقولت أقولك على كذا حاجة عجبتني في العربية إني الشنطة واسعة بحرررر, العربية شكلا عاجباني, الإتزان ممتاز مع السرعات,, الباور متزن ومش خفيف يحسسك إنها عربية لعبة,, التكييف بردو عاجبني جدا,, صوت الماتور على السرعات ليه صوت رياضي مميز كدة أن بحبه,, قطع غيارها متوفرة في كل حتة إستيراد وجديد (بس مش رخيصة على فكرة) وكفاية أقولك إني مغير حاجات بعدد شعر راسي في العربية من مساعدين وكبوت وإكصدام وفوانيس,,, إلخ,,, بسبب إني فيه ليا أخ صغير الله يجازيه ويهديه دايما حاطط بصمتع على العربية.

قديم 04-12-2012, 02:36 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
فعلا اسعار العربيات مبالغ فيها هذه الأيام
انا شوفت سوبر صالون 2011 سوداء في معرض وكان طالب فيها تقريبا نفس الثمن وكانت بحالة الزيرو
وفعلا هي سياره فيها مميزات وعيوب لكنها استهلاكها للبنزين عالى شويه بالمقارنه بباقي العربيات
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين