العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > برليانس Brilliance

برليانس Brilliance بريليانس Brilliance من الشركات الصينية الجديدة التى حققت نجاحاً كبيراً فى فترة صغيره نتجية تعاونها مع الشركة البافارية وتقديمها لموديلات بجودة متميزة وتصميمات حديثة اوروبية الطابع BS6 -BS4 - BC3 - FRV - سبليندور

قديم 31-05-2013, 06:21 PM
Ashraf Malky Ashraf Malky غير متواجد حالياً

Ashraf Malky is on a distinguished road
للاهمية محتاااار جداً: أجيب V5 ولا لأ !؟

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته.

كان عندي عربية هيونداي جيتز و كانت تحففففففففة، و بعتها من كام اسبوع عشان أجيب عربية أحدث، و اول ما بعتها من هنا الدولار زاد من هنا و اسعار العربيات اتجننت!!
المهم .. من ضمن اختياراتي، و اللي كل لما أبعد عنها أرجعلها تاني، هي الـ V5 .. بس لإنها جديدة مش لاقي فيدباك كتير عنها، و مش مانعني إني أجيبها غير تلات حاجات:
1- إنها صيني .. فخايف تفتح بوقّها معايا بعد فترة صغيرة، و ده اللي أنا سمعته عن البريليانس بشكل عام، بتفتح بقها بعد سنتين.
2- إعادة البيع .. خايف أخسر فيها كتير، لدرجة إني بفكر أشتريها كسر زيرو عشان أوفر في تمنها شوية (إيه رأيوكوا في الفكرة دي؟).
3- و أخيراً .. سعرها اللي غلي قووووووي بعد ما الدولاز زاد (أكتر من 20 ألف زيادة) ، و آدي الدولار نزل و السعر زي ما هوّا! :S .. بس عامةً كل العربيات زادت مش بس هيا.

أفيدونا أفادكم الله.
أنا محتااااااااار جداً، ولازم أحسم اختياراتي الفترة دي قبل رمضان.
تنصحوني بيها و لا لأ؟ و ياريت حد يكون مجربها يقولي مميزاتها و عيوبها !؟
شكرااااااااااااااااااااً، و جزاكم الله خير.
قديم 31-05-2013, 07:37 PM
YOUNG DR.M YOUNG DR.M غير متواجد حالياً
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

YOUNG DR.M will become famous soon enough
افتراضي رد: محتاااار جداً: أجيب V5 ولا لأ !؟

مش مسالة تجربة اعطال و كلام من ده المشكلة في سعر اعادة البيع و بس انما معظم العربيات الصيني كويسة في رايي الشخصي و يعيبها سعر اعادة البيع انا من رايي خليك في حاجة سعر اعادة البيع بتاعها كويس و سوقها حلو
قديم 31-05-2013, 10:09 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

ممكن تقولي المبلغ اللي مع حضرتك كام ؟؟

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 01-06-2013, 01:11 AM

دكتور محمد .. موضوع السعر في إعادة البيع فعلاً مقلقني، و إن كنت اليومين دول و أنا بسأل عنها كسر زيرو لاقيت السعر مفرقش كتير، حوالي من 10 لـ 15 ألف، و دي بتنزل من أي عربية في الفئة دي. هل ده عادي!؟
و بصراحة العربية دي بالمواصفات دي بالسعر ده يعتبر مغري مقارنة بحاجات تانية ممكن تكون في فئتها، زي السبورتج و القاشقاي و الـ ix35، و ده اللي خلاني أفكر فيها، بس فعلاً موضوع إعادة البيع ده مقلقني.
قديم 01-06-2013, 01:14 AM

أ.شريف .. أنا بصراحة كنت حاطط رينج من 100 لـ 130 ألف، بس عربية في فئة الـ V5 لو فعلاً تستاهل ( مقارنة بأخواتها ) ممكن أزود شوية، أو أجيبها كسر زيرو.
و عشان اقول لحضرتك برضه .. كتير نصحني باللانسر مثلاً، و هي عربية محترمة و كل حاجة، بس تقليدية، ده غير إن احنا بالفعل عندنا لانسر في البيت، مش هيبقوا اتنين !!.