العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 10-10-2012, 02:49 AM
msr1192 msr1192 غير متواجد حالياً
من انا؟: موظف
التخصص العملى: اداري
هواياتي: الكمبيوتر والسيارات

msr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to all
افتراضي رد: محدش يركن تحت بيتى

بص با اخي لو عندك عربية يبقى المكان انت الاولى بيه وده عرف في المناطق الزبالة لامؤاخذة انا من المطرية وعندي نفس مشكلتك لكن لو معندكش عربية انا اسف ملهاش لازمة انك تقول لحد مايركنش وان كان برضة حقك
النقطة الاهم ازاي تاخد حقك
بالذوق انسي لانك جديد على المنطقة
بالعافية انت ملكش فيها عشان وحيد وملك ضهر والكلام ده
يبقى الحل اية السياسة والسياسة يعنى اية تبقى ابرد من البرود نفسة ازاي
انت بتعمل شغل في البيت قبل ما تجيب الصنايعية بيومين هتقول للى بيركنوا احنا الاسبوع ده عندنا شغل في البيت ومحدش يركن عشان فية رطش هيقع وممكن يجرح عربياتكوا وتف على قبري لو لقيت عربية
هنفترض انك هتف
اذا كان هناك عندك صنايعي عندة زمة وما اقلهم وصية وهوه بينزل الرطش البوية اي حاجة يوجب معاة بس من فوق وهوه ونصيبة
ويوم ما يجي يكلمك تعمل عبيط وانك متضايق ومعلش بقى وربنا يعوض عليك يقولك تصلحة انت عارف هترد باية
هنقول بقى انك جبت عربية ومن غير ما تحطها في جراج هتحطها قدام البيت ازاي
يوم ما تجيب العربية تعتبر انك لسة ماشترتهاش وتركنها تحت بيتك ومتحركهاش لمدة اسبوع 10ايام انت ومقدرتك يقولك عايز اركن دة مكاني قولة دورلك على مكان تاني انا راكن تحت بيتي وسيبة وامشي ما تكترش معاه لان طول وقفتك هتضعف موقفك وتبقى انت مش واثق من كلامك
انا ليه بقولك الكلام دة لانه حصل معايا صاحب البيت عندة 4 عربيات هوه وولادة وتحت البيت اساسا ما يشيلش غير 3 فبيركن واحدة في الجراج و3 بره واحيانا 2 و2 لما يجيلو ضيوف بعربية
لما قعدنا اتكلمنا كل الناس الكبيرة قالت صاحب البيت يركن عربياتو الاول ولو فضل مكان السكان يركنوا وده العرف فبقيت اركن قدام بيت عمي اللى كان جارهم بيركن قدامة قبلي بعشر سنين ولما ابن عمى قاله فية عربية لينا هتركن تحت البيت والله استناني لما جيت اركن وبقة يزنق نفسة قدامي او ورايا فعشان انا مش مفترى زي غيرى بقيت اركن في اخر البيت عشان اسيبله مكان يركن هوه كمان براحتوا ونشيل بعض والحمد لله جيرة محترمة ولو شافوا اي حد جنب العربية مابيسكتوش منهم لنفسهم
نسيت اقولك عربية صاحب البيت بتاعنا مرسيدس الشارع كلة قرفان منه فكل يوم والتاني كاوتش مراية العيال الصغيرة بترسم سيريالزم على العربية بالمسامير والشارع كلة بيبقى شايف ومحدش بيقول لعيل ابعد (من الاخر زي ما هتكون غبي الناس هتبقى اغبياء وزي ما تكون متعاون ومحترم الناس هتكون)
اسف للطالة

قديم 10-10-2012, 08:29 AM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute

الموضوع زاد عن الحد و الناس كانت و ما زالت بتبلطج. أنا ياما اتخانئت عشان الركنة و العمدان الحديد اللي الناس بتعملها و للأسف ما عنديش حل مفيد أقولهولك. الله يكون في عونك.
قديم 10-10-2012, 03:43 PM
الصورة الرمزية ahmed_zamalek7
ahmed_zamalek7 ahmed_zamalek7 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed_zamalek7
التخصص العملى: accounting

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute

الحمد الله انا بركن فى جراج بس ساعات فى مواقف غبيه يعنى تلاقى صاحب محل جايب طوب قدام المحل ومحدش راكن قدامه والشارع كله مفهوش ركنه بقوم نازل شايل الطوب وراكن ولما بيكلم بقوم قايله دقيقتين وجاى وكمان ده شارع الحكومه
مره حصل موقف كنت راكن قدام بيت فى شارع عادى واسع وكده لقيت البواب طالع بيقلى صاحب البيت دكتور وبيقول محدش يركن هنا قمت قايله انت لو كنت اكلمت باحترام كنت همشى لكن انا هسبها هنا ولو حد مش عاجبه يجيب الشرطه وعايز يبقى يحصل فى العربيه حاجه وطبعا لو كان حصل حاجه لقدر الله مكنتش هعرف اعمل ايه ههههههههههههههههه

قديم 10-10-2012, 05:23 PM
الصورة الرمزية وائل احمد السيد
وائل احمد السيد وائل احمد السيد غير متواجد حالياً
من انا؟: أب
التخصص العملى: موظف بنك القاهرة
هواياتي: السفر والرحلات

وائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة msr1192 مشاهدة المشاركة

بص با اخي لو عندك عربية يبقى المكان انت الاولى بيه وده عرف في المناطق الزبالة لامؤاخذة انا من المطرية وعندي نفس مشكلتك لكن لو معندكش عربية انا اسف ملهاش لازمة انك تقول لحد مايركنش وان كان برضة حقك
النقطة الاهم ازاي تاخد حقك
بالذوق انسي لانك جديد على المنطقة
بالعافية انت ملكش فيها عشان وحيد وملك ضهر والكلام ده
يبقى الحل اية السياسة والسياسة يعنى اية تبقى ابرد من البرود نفسة ازاي
انت بتعمل شغل في البيت قبل ما تجيب الصنايعية بيومين هتقول للى بيركنوا احنا الاسبوع ده عندنا شغل في البيت ومحدش يركن عشان فية رطش هيقع وممكن يجرح عربياتكوا وتف على قبري لو لقيت عربية
هنفترض انك هتف
اذا كان هناك عندك صنايعي عندة زمة وما اقلهم وصية وهوه بينزل الرطش البوية اي حاجة يوجب معاة بس من فوق وهوه ونصيبة
ويوم ما يجي يكلمك تعمل عبيط وانك متضايق ومعلش بقى وربنا يعوض عليك يقولك تصلحة انت عارف هترد باية
هنقول بقى انك جبت عربية ومن غير ما تحطها في جراج هتحطها قدام البيت ازاي
يوم ما تجيب العربية تعتبر انك لسة ماشترتهاش وتركنها تحت بيتك ومتحركهاش لمدة اسبوع 10ايام انت ومقدرتك يقولك عايز اركن دة مكاني قولة دورلك على مكان تاني انا راكن تحت بيتي وسيبة وامشي ما تكترش معاه لان طول وقفتك هتضعف موقفك وتبقى انت مش واثق من كلامك
انا ليه بقولك الكلام دة لانه حصل معايا صاحب البيت عندة 4 عربيات هوه وولادة وتحت البيت اساسا ما يشيلش غير 3 فبيركن واحدة في الجراج و3 بره واحيانا 2 و2 لما يجيلو ضيوف بعربية
لما قعدنا اتكلمنا كل الناس الكبيرة قالت صاحب البيت يركن عربياتو الاول ولو فضل مكان السكان يركنوا وده العرف فبقيت اركن قدام بيت عمي اللى كان جارهم بيركن قدامة قبلي بعشر سنين ولما ابن عمى قاله فية عربية لينا هتركن تحت البيت والله استناني لما جيت اركن وبقة يزنق نفسة قدامي او ورايا فعشان انا مش مفترى زي غيرى بقيت اركن في اخر البيت عشان اسيبله مكان يركن هوه كمان براحتوا ونشيل بعض والحمد لله جيرة محترمة ولو شافوا اي حد جنب العربية مابيسكتوش منهم لنفسهم
نسيت اقولك عربية صاحب البيت بتاعنا مرسيدس الشارع كلة قرفان منه فكل يوم والتاني كاوتش مراية العيال الصغيرة بترسم سيريالزم على العربية بالمسامير والشارع كلة بيبقى شايف ومحدش بيقول لعيل ابعد (من الاخر زي ما هتكون غبي الناس هتبقى اغبياء وزي ما تكون متعاون ومحترم الناس هتكون)
اسف للطالة
كلام عشرة على عشرة وانا بأيدك
قديم 10-10-2012, 06:15 PM
الصورة الرمزية محمد صالح - المحامى
محمد صالح - المحامى محمد صالح - المحامى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Lawyer

محمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond repute

(من الاخر زي ما هتكون غبي الناس هتبقى اغبياء وزي ما تكون متعاون ومحترم الناس هتكون)

السياسة المصرية الحديثة افضل من مليون سياسة عالمية