العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

موضوع مغلق

قديم 26-10-2010, 04:32 PM
raafatbaki raafatbaki غير متواجد حالياً

raafatbaki is on a distinguished road
افتراضي رد: اى حد محتاج اى معلومه عن رينو

من فضلك عاوز اعرف سعر اللوجان 2011
قديم 27-10-2010, 01:04 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تيتو55555 مشاهدة المشاركة

الي البوب الجامد اوي انا مقبل علي شراء سيارة وبصراحه مش معايا غير 28 الف فقط وطبعا اتمني اني اوفر منهم , المهم عشان مطولش علي حضاراتكم امامي سيارة رينبو موديل 97 , 1300 سي سي العربيه عامله 210,000 كيلو متر بس العربيه فيها شوية عيوب:
- الفنوس الامامي مكسور (يا تري هلاقيه ولا لا وبكام ؟؟)
لو وش الفانوس موجود وتمنه حوالى 40 جنيه لو الفانوس كله موجود استيراد وجديد
- التكيف مش شغال وصحبي قاللي انه محتاج كرته للمروحه تتغير وقاللي برده انه راح لكهربائي وقاله ممكن اشغلك المروحه عمومي (فهل ده تمام ؟؟؟ ولا ملهاش كرتات )؟؟؟
فيه كرته مروحه ودى اللى بتظبط السرعات وبرضه موجوده عند بتوع الاستيراد
-المسطره الموجوده بين الفانوسين اللي وراء فيها كسر صغير وهو قاللي انه سال عليها في اسكندره وملقعاش (فهل هلاقيها ولا لا؟؟؟؟)
موجوده عند بتوع الاستيراد وهحاول اشوفهالك لو موجوده جديده
-باقي الامور اللي فيها بسيطه وبصراحه فتيسها وعفشتها متهيقلي تمام اوي
عاوز نصيحتكم اشتريها ولا لا وتساوي كام علي حالتها دي وهل قطع غيارها موجوده ولا لا لان ناس كتير عقدتني منها بان قطع غيارها عاليه وناس تاني قالتلي انت مش هتغير قطع غيار كل يوم ,, عارف اني طولت عليكم اوي بس بجد انا محتار ياريت تردو عليا بسرعه وجزاكم الله خيرا .. واتمني ايضا البوب يرد عليا وكل الاخوه الاعضاء

انا عاوز اعرف بس اخلصها علي كام بهذه المواصفات وفي نفس الوقت ممكن تصرف كام عشان تبقي 10 علي 10 لاني بسافر مشوار تقريبا 700 كيلو كل 3 او اربع شهور بالاضافة الي مشاويري العاديه 50 او 60 كيلو فهل لو شديتها تستحمل ؟؟؟؟؟
علي فكره العربيه بتاعت واحد صحبي ومعاه من الزيرو وهو قلي لو عاوزن ادهالك 100 100 اوك بس انا اللي طلبت منه اخدها علي حالتها عشان اظبططها صح
اريد من كل خبراء الرينو الرد
اولا الرد فى الاقتباس
ثانيا الحاجات اللى انت بتتكلم فيها دى بسيطه ولو العربيه مش متبهدله من بره توكل على الله والعربيه حلوه وهتريحك لو مشاويرك كتير وبتحمل العربيه

وهى ممكن تعمل فى حدود 25ونص 26 فى الحدود دى وربنا يوفقك يا باشا

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 27-10-2010, 01:52 PM
صلاح صالح صلاح صالح غير متواجد حالياً

صلاح صالح is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

والله النصيحه الوحيده هى انك تاخد العربيه دى على طول لو هى سليمه حسب كلامك العربيه دى فعلا من العربيات المحترمه ومش معقده وسواقتها مريحه جدا
وموضوع تساوى كام اعتقد فى رينج من 45 ل50 بس كام بالظبط مقدرش احدد اعتقد اللى بيحدد الحاله وهل فيها شغل ولا لا وربنا يوفقك يا باشا
الف شكر يا غالى على النصيحة الغالية
قديم 27-10-2010, 03:02 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صلاح صالح مشاهدة المشاركة

الف شكر يا غالى على النصيحة الغالية
نورتنا وياريت تنورنا على طول فى القسم يا باشا واى استفسار انا تحت امرك

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 30-10-2010, 07:34 AM
K@R@M K@R@M غير متواجد حالياً

K@R@M is on a distinguished road

أنا عايز أعرف أيه رأيكم فى الرينو سكالا ؟؟ وايه مميزاتها وعيوبها ؟؟
موضوع مغلق

الكلمات الدليلية
رينو, رينو 19, رينو ميجان, رينو لوجان, رينو سيمبول