العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مكافحة سرقة السيارات

مكافحة سرقة السيارات موضوعات حماية السيارات من السرقة و للاعلان عن سيارات مفقودة ( مسروقة )

قديم 30-10-2011, 02:23 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عندنا سيارة اعتقد انها مسروقه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seifmando مشاهدة المشاركة

سبحان الله فيكو
واحد عامل موضوع انه شايف عربية ممكن تكون مسروقة ومع ذلك مش قايل حتى نوعها
لان العربيات المسروقة كتير بس انت لازم تقول نوعها عشان اللى مسروق منه نفس النوع دا يبتدى يكلمك
انما "انا شايف عربية وشكك انها مسروقة" تبقى ايه ؟؟!! اللى يعرف الحل له جايزة
اكيد الناس هنا مش عرفين انت ساكن فين ولا حتى شفت العربية فين فياما تقول على القل نوعها يا اما تبلغ البوليس **********************

وواحد تانى داخل يقوله "برافو" و"احييك" ***************

انا عمرى ما كلمت حد سواء هنا او فى اي حتة تانية بالطريقة *************

اولا تحية لصاحب الموضوع - ودا واجب علي اي واحد فينا انة يبلغ عن اي سيارة مشتبه في سرقتها مع اني كنت افضل ابلاغ الشرطة فعلا بعد التاكد من كونها من غير صاحب من جيرانك

اما عن رد *** سيف - كل واحد من حقة انه يتخذ ما يراه من حيطة (من وجهة نظرة) عند الادلال باي معلومة وخصوصا لما يبقي شاكك ان المعلومة دي ممكن يتعمل بيها مشاكل والراجل قال علي نمر العربية وانها من القاهرة لو حضرتك تعرف حد مسروق منة عربية يبقي تتصل بية تساله علي نمرها لو متعرفش حد يبقي تعدي الموضوع ولا اكنك شفتة بس رد سعادتك جاف جدا بصراحة ومايصحش الراجل عمل اللي علية وكتب عن معلومة هو الوحيد الحر في الافصاح عن تفاصيلها

ويارب تكون دي خطوة اولي لاي عضو شايف في منطقتة سيارة مشتبة فيها انة يكتب عنها

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima

التعديل الأخير تم بواسطة mar mar ; 30-10-2011 الساعة 05:27 PM
قديم 30-10-2011, 02:43 PM
seifmando seifmando غير متواجد حالياً

seifmando is a jewel in the roughseifmando is a jewel in the roughseifmando is a jewel in the roughseifmando is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

اولا تحية لصاحب الموضوع - ودا واجب علي اي واحد فينا انة يبلغ عن اي سيارة مشتبه في سرقتها مع اني كنت افضل ابلاغ الشرطة فعلا بعد التاكد من كونها من غير صاحب من جيرانك

اما عن رد الاخ سيف - كل واحد من حقة انه يتخذ ما يراه من حيطة (من وجهة نظرة) عند الادلال باي معلومة وخصوصا لما يبقي شاكك ان المعلومة دي ممكن يتعمل بيها مشاكل والراجل قال علي نمر العربية وانها من القاهرة لو حضرتك تعرف حد مسروق منة عربية يبقي تتصل بية تساله علي نمرها لو متعرفش حد يبقي تعدي الموضوع ولا اكنك شفتة بس رد سعادتك جاف جدا بصراحة ومايصحش الراجل عمل اللي علية وكتب عن معلومة هو الوحيد الحر في الافصاح عن تفاصيلها

لو انت واحد مسروق منه العربية بتاعته ودخل قرأ الموضوع دا هييجى على طول فى بالك ان دي عربيتك صح؟
وهتفضل تكتب فى مشاركات وتسأل اسئلة المفروض انها كانت تبقى من المعطيات فى بداية الموضوع
انما انا معايا حاجة فى ايدى ومكتوب عليها مثلاً 123 لو شاطر تقوللي هي ايه ؟؟
وأول حاجة بيعملها الحرامي انه بيغير النمر وبالتالى ملهاش لزمة تقول النمر انما الفايدة انك تقوللى ولو نوع العربية

وعلى فكرة اتحدى اي حد يطلعلي مشاركة جافة زي دي انا كتبتها قبل كد مش هتلاقى

أطالب ادارة المنتدى بالغاء اشتراكى فى هذا المنتدى

وشكراً
قديم 30-10-2011, 03:16 PM
الصورة الرمزية mohamed zezo
mohamed zezo mohamed zezo غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عبد العزيز
التخصص العملى: فنى اشعه بمستشفى المنزله العام

mohamed zezo is a glorious beacon of lightmohamed zezo is a glorious beacon of lightmohamed zezo is a glorious beacon of lightmohamed zezo is a glorious beacon of lightmohamed zezo is a glorious beacon of light

تحيه لصاحب الموضوع*** بس انا راى ان سعادتك تتاكد اولا ان هى مش بتاع حد من الجيران لان ممكن واحد يشترى عربيه عطلانه ويرميها شويه لما يجمع فلوس ويصلحها***ولو مش بتاع حد بلغ البوليس وريح ضميرك
قديم 30-10-2011, 03:24 PM
كيا سيفيا كيا سيفيا غير متواجد حالياً

كيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

اما عن رد الاخ سيف - كل واحد من حقة انه يتخذ ما يراه من حيطة (من وجهة نظرة) عند الادلال باي معلومة وخصوصا لما يبقي شاكك ان المعلومة دي ممكن يتعمل بيها مشاكل والراجل قال علي نمر العربية وانها من القاهرة لو حضرتك تعرف حد مسروق منة عربية يبقي تتصل بية تساله علي نمرها لو متعرفش حد يبقي تعدي الموضوع ولا اكنك شفتة بس رد سعادتك جاف جدا بصراحة ومايصحش الراجل عمل اللي علية وكتب عن معلومة هو الوحيد الحر في الافصاح عن تفاصيلها

الاخ الفاضل / akerima
بعد التحيه...
اشكرك على مرورك الكريم وتحليلك المنهجى والمرتب للموضوع وياريت من اى عضو يريد المشاركه بأى موضوع ان يحاول فقط استيعاب الموضوع وقرأته جيدا فانا قد طرحت ارقام اللوحات وطلبت من لديه اى معلومات الاتصال بى سواء على العام او الخاص وانا سأقوم بمساعدته .
تحياتى
قديم 30-10-2011, 03:24 PM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

اللهم رد كل ضاله الى صاحبها
اللهم احفظنا جميعاً من شر السلب والنهب