العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 25-05-2011, 02:48 AM
SuccessCre8or SuccessCre8or غير متواجد حالياً

SuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to all
افتراضي سعر تيل الفرامل الأصلي؟

السلام عليكم و رحمة الله...

روحت غيرت تيل فرامل لأول مرة بعد اكتر من 60 الف كم الحمد لله ب 165 جنيه

سألت في المركز اللي بغير فيه هل ده الأصلي زي اللي كان فيها ... ؟ قاللي ايوا! بصيت على العلبة لقيتها بتاعت غبور و صناعة كوري

بعد ما مشيت حوالي 300 كم لقيته بيصفر مع الفرملة
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مع ان اللي كان فيها (الفابريكة) عمــــــــــــــــــره ما صفر معايا خاااااااااالص....

اعمل اية دلوقتي ؟ و هل اللي ركبته ده اصلي فعلاً ولا لأ ؟؟

اللي ميعرفش يقول هجص !

قديم 26-05-2011, 02:46 AM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سعر تيل الفرامل الأصلي؟

معلش المركز دا مش غبور وانا متاكد مليون المية لانى التيل الاصلى انا شارية من 4 شهور عامل 260 جنية وانا عارف اللى بتتكلم علية دا ابو 160 هو اساسا 120 مش عارف 160 ازاى دا تيل اصلى لكن درجة تانية لما بيطلع فية اخطاء مبيروحش للتوكيل لاة بيشتروة مراكز الصيانة وطبعا بيتباع على حس انى الكرتونة اصلى وغبور والعلامة المائية وكدة لانة فعلا من غبور لكن درجة تانية
وحصلت معايا فى سير كاتينة والله والحمد لله رجعتة ومكنش من التوكيل كان مركز بيع
قديم 26-05-2011, 03:30 AM
SuccessCre8or SuccessCre8or غير متواجد حالياً

SuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to all

انا كدا سمعت كذا رأي في الموضوع ده
واحد صاحبي جايبه ب185 نفس العلبة و بيقوللي مبيصفرش

مش عارف اية اللي ب260 ده كمان؟
مش هي العلبة شبه علبة فلتر الزيت كدا ؟

اللي ميعرفش يقول هجص !

قديم 11-06-2011, 04:45 PM
medoelsoni medoelsoni غير متواجد حالياً

medoelsoni will become famous soon enoughmedoelsoni will become famous soon enough

على فكرة فى تيل والله حلو ورخيص ولو جربتو مش هتصدق سعرة أنا كنت بجيب على طول ببتاع التوكيل لاكن فى مرة كانت الظروف مش ولا بد فضطريت ان أجيب اى حاجة وبعدين قلت هغيرة بعد 15 يوم بالظبط كان فى فلوس جاية ((( ساعة الثورة ولما كنا قاعدين فى البيوت ))) المهم واحد ادانى التيل دة ب 35 جنية صينى أسمة كامكس (( KAMAX))) وتوكل على الله وأنا متأكد انك هتشكرنى ... مش بيصفر وبيعيش 3/4 من عمر الاصلى وجرب وربنا يوفق
قديم 11-06-2011, 08:04 PM
corsair
Guest

بص يا زعيم اولاً التيل الاصلي بيعمل في غبور 280 جنيه الكلام ده مفيش من اسبوعين

انا جيبت تيل اسمه جولد التيل ده فعلا ملهوش حل والله حاسس اني راكب عربية تانية غير عربيتي من لمسة رجلي للفرامل العربية بتقف والتيل كوري وديه صورة التيل

وسعرة 60 جنيه بس بأمانه شغال معايا احسن من التيل الاصلي لان رجلي كانت بتسرح كتير علي الفرامل علشان العربية تفرمل مع انه لسه فيه يمشي العربية 1000 كيلو كمان