العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 29-11-2010, 02:46 AM
mely mely غير متواجد حالياً

mely is on a distinguished road
افتراضي رد: فوانيس الشبوره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yassin_samir مشاهدة المشاركة

طبعا كامل الاحترام لحضرتك و الاستاذ عصام بس احنا لما ركبنا الزينون فى الشبورة معملش حاجة او اى نتيجة ذللك لان الفانوس نفسة حجمه صغير جدا جدا و حتى الزينون كان عايز حجم اكبر شوية علشان يظهر و الله دة راى شخصى و اللى انت عايز تعمله لك فية مطلق الحرية انا قولت كدة توفيرا للفلوس انت مثلا ممكن تركب زينون ببمبلغ دة افيد و الفلوس راحت للماكن المظبوت
معالى الباشا انا شخصيا شايل فوانيس اللانوس ومركب فانوس شبه بتاع الفيرنا بس بدون قاعده ووسعت الفتحه وركبت عليه الزينون ومعايا بصراحه رائع بس انا لما قولت على تجربة عصام لانى شفتها ولاقيتها حلوه بس الى معايا احلى وعلى قد لحافك مد رجليك لان الموضوع بتاعى بيتكلف 160جنيه فيه ناس تقبل وناس ترفض يعنى انا مركب كل الانوار عندى زينون واطى وعالى وشبوره طبعا مش عايز اقولك على الطرق الناس بتخاف من منظرها محدش بيقول دى لانوس وخصوصا انى بحسس على الاسفلت يعنى مبمشيش اقل من 160كم ده لو ماكانش اكتر حسب الطرق والزحمه

التعديل الأخير تم بواسطة mely ; 29-11-2010 الساعة 02:52 AM
قديم 06-12-2010, 12:48 AM
الصورة الرمزية biomedo
biomedo biomedo غير متواجد حالياً

biomedo has a spectacular aura aboutbiomedo has a spectacular aura about

الف شكر يا معالي البرنس
قديم 11-04-2011, 02:54 PM
الصورة الرمزية biomedo
biomedo biomedo غير متواجد حالياً

biomedo has a spectacular aura aboutbiomedo has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mely مشاهدة المشاركة

معالى الباشا انا شخصيا شايل فوانيس اللانوس ومركب فانوس شبه بتاع الفيرنا بس بدون قاعده ووسعت الفتحه وركبت عليه الزينون ومعايا بصراحه رائع بس انا لما قولت على تجربة عصام لانى شفتها ولاقيتها حلوه بس الى معايا احلى وعلى قد لحافك مد رجليك لان الموضوع بتاعى بيتكلف 160جنيه فيه ناس تقبل وناس ترفض يعنى انا مركب كل الانوار عندى زينون واطى وعالى وشبوره طبعا مش عايز اقولك على الطرق الناس بتخاف من منظرها محدش بيقول دى لانوس وخصوصا انى بحسس على الاسفلت يعنى مبمشيش اقل من 160كم ده لو ماكانش اكتر حسب الطرق والزحمه
ممكن شكل الفانوس اللي شبه بتاع الفرنا بدون قاعده
علشان انا سألت عليه و مش لاقيه
قديم 30-01-2012, 11:04 AM
الصورة الرمزية mody112
mody112 mody112 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
هواياتي: قيادة السيارات -تجميع معلومات عن السيارات

mody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mely مشاهدة المشاركة

بص يا مستر
اولا كل العربيات اللانوس الضفيره بتاعتها مجهزه للفوجات
ثانيا موجود الوش الفبر بتاع الاكصدام بفتحة الفوجات جديده ثمنها 40جنيه الاثنين
ثالثا موجود مفتاح نور بتاع الكامله جديد اصلى ثمنه 120جنيه
رابعا هتجيب كتاوت نور صغير للفوجات وتركبه فى فتحة الكتاوت فى علبة الفيوزات جنب البطاريه
خامسا الفوانيس موجوده صينى ب 120جنيه وهي والاصلى مالهومش لازمه
انا مركب عندى فانوس تجارى اسمه فيرنا بدون قاعده نوره رهيب وثمنه 80 جنيه واضائه رائعه

ياريت لو حضرتك تقولنا منين نجيب الفانوس ده وشكله ايه احسن نور الشبورة بتاع اللانوس ده مالوش اى لازمة ولا ينفع معاه ولا زينون ولا مزينونش