العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 24-12-2010, 01:54 AM
الصورة الرمزية مظهر صفوت
مظهر صفوت مظهر صفوت غير متواجد حالياً
من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مخرج بالتليفزيون المصرى
هواياتي: القراءة.. وتشجيع الاهلى بجنووووووون

مظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud of
افتراضي رد: الحمد لله استلمت فيرنا 2011

الف مبروك وياريت نعرف تقييمك ليها ومعلومات كافية عن موديل2011 وماذ يختلف عن الموديل السابق؟؟ ولا زى ما بنقول شالو الدو وجابو شاهين؟؟
قديم 24-12-2010, 06:39 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

مبروك عليك معلش انا جيت متاخر وفعلا خد بالك من السرعه لان الفيرنا مغريه بالجرى جدا
ربنا يباركلك فيها

قديم 24-12-2010, 12:36 PM
a.b.s a.b.s غير متواجد حالياً

a.b.s is on a distinguished road

ربنا يخليكم يا شباب و يكفينا كلنا شر عربياتنا

انا هكتبلكم تقرير صغير هي دلوقتي عاملة حوالي 260 كيلو

اول حاجة هتكلم عليه الفتيش لأني اكتر حاجة كنت خايف منه في الفيرنا
الفتيس الاوتوماتيك لحد دلوقتي مفيش فيه مشكلة الحمد لله كويس و مش بحس بالنقلات خالص نظرا طبعا لظروف بلدنا و نظرا لأني سواقتي الي حد ما هادية ال rpm مش بيعلي عن 3 و بعدها بينقل دة بصراحة لحد تقريبا الغيار التالت

فرق العربية عن الموديلات السابقة ليها اعتقد مفيش فيها اي فرق من جوة و من برة مش لاقي اي فرق يذكر
بالنسبة لسحب العربية انا لما بجيب علي ال D و بشيل رجلي من عالفرامل العربية بتبدأ تتحرك البنزين طبعا مع اقل تشعيره عليه العربية بتجريو دة في نظري بصراحة عيب مش ميزة نظراً لشوارعنا اللي عمرها مابتكون فاضية لدرجة اني اطير
الفرامل الي حد ما كويسة انا برضو ماجيبتش بيها اكتر من 90 لحد السرعة دي الفرامل معقولة جدا ولو محتاج اقف فعلا بضغط جامد و بتقف هي اه ممكن ماتلحقنيش بس انا مش هقدر احكم علي الفرامل دلوقتي لأني اولا لسا ماجيبتش الف كيلو عشان اطلع بيها عن 100 و 120 حاجة تانية انا محتاج اظبط هواء الكاوتش و دة طبعا بيقلل في كفائة الفرامل

الكاسيت رود ستار و اربع سماعات بصراحة انا شايف انهم كفاية و صوتهم معقول جدا ماا عتدش اني هغير الكاسيت لو فضل شغال تمام

الفوجات تمام جدا بحب امشي بيها بالليل افضل من النور الواطي و مش بتضايق اي حد قدامي

من اهم المميزات بصراحة في نظري في عربية تحت ال 80000 اوتوماتيك فول اوبشن

مرايات كهربة راح زمن اني انام علي كرسي اللي جنبي عشان اظبط المراية الاربعة زجاج كهربة مش لاقي منه اي مشاكل اريال كهربة
صوت الموتور ناعم معايا و العربية سحبها ممتاز

اهم حاجات كانت نفسي تبقي في العربية او تتعدل في موديل احدث

مفيش عداد في التابلوة او اي حاجة ديجيتال توضحلي انا علي النقلة الكام

اهم حاجة كان نفسي بجد لما اقفل السنتر الازاز يطلع
الهاند بريك مش بالكافئة اللي اعتقدها ' امبارح نزلت العربية في الجراج و ركنتها و اكتشف اني مانزلتش الهاند بريك

الكراسي تبقي ا افضل من كدة شوية بس دي محلولة بفرش جلد

غير كدة بصراحة انا شايف ان العربية مقولة جدا لسعرها 76000 عربية اوتوماتيك فول اوبشن فيها كل حاجة قطع غيار رخيصة و انت اولي بفرق السعر عن اي عربية اعلي منها لأن اعتقد في رأيي المحدود ان اي عربية تحت ال 100000 جنية مش هتوفر امكانيات اكتر من كدة كتير

قديم 24-12-2010, 01:06 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

وجهة نظر برضه! بس الساجا ب 69 الف و اوتوماتيك برضه
قديم 24-12-2010, 01:26 PM
kae kae غير متواجد حالياً

kae is a jewel in the roughkae is a jewel in the roughkae is a jewel in the rough

يا باشا محنا اتكلمنا في مشكلة الساجا الأزلية في قطع غيرها اللي لسة مش موجودة بره التوكيل وعيب علبة الدركسيون اللي يعني ممكن يكون عيب منتشر 5 من كل 20 عربية مثلا (أو حتى من كل 100 زي ماتوكيل بيقول)

ده غير استهلاك البنزين العالي اللي لا يتماشى مع سيارة 1300 CC

بس كده دي الخلاصة ومبروك مرة تانية

أستمع لأحلى تلاوات القران
http://www.tvquran.com
اللهم اغفر لي و لوالدي