العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 13-11-2011, 10:09 AM
دودو شقاوة دودو شقاوة غير متواجد حالياً

دودو شقاوة is on a distinguished road
افتراضي رد: عايزة أشتري عربية بالقسط ومش عارفه إزاي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luaai مشاهدة المشاركة

في الشركة العالمية على الوقت اللي اشتريت فيه

كانوا بياخدوا 25 % من تمن العربية مقدم و9% في السنة لو هتأمني عالعربية أو 10% لو مش هتأمني..

يعني لو العربية مثلا تمنها 100 ألف تدفعي مقدم 25 ألف جنيه

ولو هتقسطي على 5 سنين (مثلا) من غير ما تأمني عالعربية يعني 50% من المبلغ المتبقي يعني 37500

وبكده تدفعي في الشهر:

37500 (قيمة الزيادة للـ 5 سنين) + 75000 (باقي المبلغ بعد المقدم) / 60 شهر = 1875 جنيه قسط شهري

طبعا كل ما تزودي في المقدم كل ما تنزل القسط..

يعني لو حضرتك معاك 40000 بلاش تدفعيهم كلهم في العربية..ادفعي 37000 وخلي الـ 3 آلاف الباقيين معاك لو احتجتي تروشيها أو تحطيلها ديفندر وطبعا عشان ترخصيها وأي حاجة تانية تحتاجيها..

وتعالي نحسبها سوا

100000 (تمن السيارة مثلا) - 37000 (المقدم) = 63000

63000 * 1.5 (في حالة التقسيط على 5 سنوات وبدون تأمين) = 94500 / 60 شهر = 1575 جنيه قسط شهري

بس أنصحك انقلي الكلام ده لأرض الواقع
يعني كلمي المعارض اللي شوفتيها وخدي أسعار واتفرجي عالعربية وخليهم يحسبوا لك زي ما أنا عملت كده
وصلي الاستخارة.. وتوكلي على الله

بالتوفيق إن شاء الله
بصراحة ياأستاذ لؤي كفيت ووفيت مش عارفه أشكرك على توضيحك ليا على حاجات مش عرفاها .
.. بس أنا كل معرض برحله بيطلبوا مني دفعه 50% من سعر العربية من غير التأمين والترخيص على أساس إني ربة منزل مش موظفه مع إني مستعدة أدفع القسط إللي هما عوزينه بس معنديش غير المبلغ إللي قلته بس ..

تحياتي
قديم 13-11-2011, 08:00 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال لو سمحت لخبراء التقسيط .. مهم جدا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alizoro مشاهدة المشاركة

حضراتكوا لو بدفع 50% قسط .. البنك بيكتب فى الرخصه حظر بيع ؟
نعم لو هتقسط بصورة بطاقة وايصال كهرباء
انما لو هتقسط بصورة بطاقة وايصال كهرباء وعندك فيزة ومنضبط فى تسديداتها بيكون بدون حظر بيع
للاستفسار السريع
09009488
قديم 13-11-2011, 08:14 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مطلوب الانترا 2007 اتوماتيك - مقدم 50 الف والباقي علي سنة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة afrecano مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
مطلوب سياره الانترا موديل 2007-2008 اتوماتيك
مقدم 50 الف - الباقي علي سنه
جميع الضمانات - موجوده
من معرض - او من شخص بشرط حاله السياره تكون ممتازه وفابريقة
ممكن حضرتك تكلمنى ونرتب الامور
للاستفسار السريع
09009488
قديم 14-11-2011, 09:09 AM
الصورة الرمزية luaai
luaai luaai غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رسوم متحركة

luaai has much to be proud ofluaai has much to be proud ofluaai has much to be proud ofluaai has much to be proud ofluaai has much to be proud ofluaai has much to be proud ofluaai has much to be proud ofluaai has much to be proud of
افتراضي رد: عايزة أشتري عربية بالقسط ومش عارفه إزاي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دودو شقاوة مشاهدة المشاركة

بصراحة ياأستاذ لؤي كفيت ووفيت مش عارفه أشكرك على توضيحك ليا على حاجات مش عرفاها .
.. بس أنا كل معرض برحله بيطلبوا مني دفعه 50% من سعر العربية من غير التأمين والترخيص على أساس إني ربة منزل مش موظفه مع إني مستعدة أدفع القسط إللي هما عوزينه بس معنديش غير المبلغ إللي قلته بس ..

تحياتي
أنا مش متأكد من النقطة دي بالنسبة لهم، جربي تكلميهم وقوليلنا الأخبار ايه..
وربنا ييسر لك الخير

قديم 16-11-2011, 07:16 PM
mm_champion mm_champion غير متواجد حالياً

mm_champion has a spectacular aura aboutmm_champion has a spectacular aura aboutmm_champion has a spectacular aura about
افتراضي استشارة عااااجلة عن تأخير في القسط

يا جماعة انا عندي سؤال ياريت تفيدوني

انا اشتريت عربية فيرنا قسط تبع بنك cib , المفروض ان دفع اول قسط بعد شهر من الترخيص , في المعرض قالي بعد حوالي 40 يوم لحد ما الإجراءات تخلص وكدة , وانا كمان ممعيش رقم الحساب والموظف بتاع البنك اللي عمل العقد معايا قالي انا هتصل بيك واديك رقم الحساب اللي تدفع بيه وهقولك على المواعيد,,,
تقريبا عدا اكتر من 40 يوم ومحدش اتصل منهم ولا حس ولا خبر ,,, المهم السؤال هو ,,,,
فيه غرامات على التاخير ده لو روحت دفعت , (هاضطر اقولهم الاسم ورقم البطاقة عشان اعرف رقم الحساب ) اللي ادفع فيه , بجد خدمة آخر قرف ومفيش اي اهتمام ولا تقدير للعميل
سوري على الإطالة بس ياريت حد يفدني عشان لو روحت دفعت وقالولي فيه غرامة والله هعملهم فضيحة ,,,,,

الكلمات الدليلية
مطلوب شراء سيارة, byd f3, اعلان شراء جيب شيروكى تقسيط, بيجو, تقسيط سيارات, jac, logan, سيارة, سوزوكى ماروتى, tiggo 1600, على وجه السرعة بى ام دبليو, قرض سيارة