العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 29-09-2010, 11:26 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شرح جميع استفسارات تقسيط المستعمل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mummy_47 مشاهدة المشاركة

استاذ سيف ...انا شاكر لحضرتك جدا جدا ...وشكر للرد على جميع الاستفسارات..انا لي استفسار اخر ...انا ان شاء الله في خلال الاشهر القادمة هكون 100 الف وكنت عايز اشتري مرسيدس 200 E او 240 E مو 1998حتى2001 يا ترى تعمل كام جنيه حالة الفابريقة الكاملة طبعا وكيلومتر لا يزيد عن 120 الف..وهل من الممكن اني اشوف كذا عربية واتفرج عليهم في معرض او ما شابه..لكن انا عايز اطمن على السعر الاول. انا نفسي في حالة الفابريقة بدون خدش ..هل ده ممكن في حالتي
طبعا انا مستعد ادفع ال 100 الف كمقدم وقسط شهري 2000 ج.
الضمانات:كشف حساب بنكي لاخر 6 اشهر لان مرتبي بيتحول ع البنك يثبت ان مرتبي اكبر من القسط الشهري بمراحل -شقة ب 6 اكتوبر باسمي والكهرباء والغاز والمياه والتليفون كله باسمي..

معلش سؤال اخر:لو انا مش عايز حكاية حظر البيع وتكون ايصالات امانه او شيكات ادفع كام من ثمن العربية .
مع خالص الشكر لحضرتك
لاوم هيكون فى حظر بيع دة مستعمل مش جديد ولما تكون فى جدية ونبداء فى الاجرائات نقدر نتكلم ونحدد النظام ال ممكن يكون سارى فى الفترة دة انظمة التقسيط دائما التغير ومتنساش ان احنا مع نهاية العام وبداية عام جديد محدش عارف انظمة التقسيط هتستمر ولا تختلف
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 30-09-2010, 08:43 AM
mummy_47 mummy_47 غير متواجد حالياً

mummy_47 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saif el din مشاهدة المشاركة

لاوم هيكون فى حظر بيع دة مستعمل مش جديد ولما تكون فى جدية ونبداء فى الاجرائات نقدر نتكلم ونحدد النظام ال ممكن يكون سارى فى الفترة دة انظمة التقسيط دائما التغير ومتنساش ان احنا مع نهاية العام وبداية عام جديد محدش عارف انظمة التقسيط هتستمر ولا تختلف
للاستفسار السريع
0125485222
الف الف شكر يا استاذ سيف لحسن الرد..وان شاء الله في جدية ..على أول السنة اكون جمعت المبلغ واكثر كمان...انا كان قصدي من الحظر انه مثلا لو ثمن العربية 170 الف ودفعت لحضرتك 140 الف (82%) فالباقي 30 الف مش مستاهل يكون فيه حظر خصوصا اني ناوي على فترة قسط لا تزيد عن 36 شهر فالمبلغ المتبقي مثلا 30 الف +9000 ج تقريبا فوائد 3 سنوات(9.9%) سنويا=39000 ج نقسم على 2000 ج شهريا يطلع حوالي 20 شهر يعني حوالي سنة ونصف ....طبعا ديه حسبه تقريبية على قد فهمي ..
بكرر شكري مرة اخرى
قديم 01-10-2010, 05:51 PM
الصورة الرمزية هيما
هيما هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: مواطن مصرى بلا حظ
التخصص العملى: صحفى
هواياتي: السيارات الرياضة الأنترنت الكمبيوتر

هيما is on a distinguished road

ألف شكر يا ريس دا أنا كان نفسى اشترى a113 مستعملة بدون مقدم يلا مش مشكلة نصبر شوية
قديم 06-10-2010, 11:17 PM
محمد صلاح الدين محمد؟ محمد صلاح الدين محمد؟ غير متواجد حالياً

محمد صلاح الدين محمد؟ is on a distinguished road

جميل جدا طيب انا عاوز اشتري سيالرة مستعمله بالقسط اذهب الي اين
قديم 10-10-2010, 09:53 PM
ابو بسمله ابو بسمله غير متواجد حالياً

ابو بسمله is on a distinguished road

شكرا يا اخى وبارك الله فيك