العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 14-12-2011, 10:03 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: العربيه دي تسوي كااام؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miam0502788391 مشاهدة المشاركة

هو ايه اللى بيفرق موديل 2007 عن 2011 ؟؟؟
مفيش الانتين شكل واحد موتور واحد عفشة واحدة يعنى نسخة بتكرر كل سنة
يبقى الاعتبار للحالة الفنية
يعنى ممكن تشترى واحدة زى دى بحالة الزيرو بدل موديل 2011 عاملة 10000 كيلو
فرق الموديل يا باشا
لما تيجي تبيع كمان كام سنه
هيتقال دي 2007 و دي 2011 فرق بينهم 4 سنين
حتي لو الاتنين نفس الحاله هتلاقي ال 2011 تمنها اغلي بالطبع علشان الموديل
غير كده عربيه مرفوعه زي دي
اول حاجه الكاوتش اللي فيها عمره الافتراضي انتهي و لازم يجيب كاوتش جديد
دا غير ممكن يلاقي اي كاوتش تاني في العربيه ناشف و يضطر يغيره بحكم الركنه

حـازم خـضـر

قديم 19-12-2011, 08:49 PM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: العربيه دي تسوي كااام؟؟؟

الحمد لله يا جماعه ربنا وفقنا وتم الشراء علي فكره العربيه مش ليا العربيه لابن عمي العربيه خلصناها علي 59500 والعربيه حلوه جداااااااااااااا يا جماعه الكاوتشات علي فكره كويسه جداااااااااااا جداااااااااااا مفيش فيها اي مشاكل خاااالص العربيه زيرو بمعني الكلمه الفرش عليه اكياسه العربيه عليها االلزق الابيض اللي بتيجي بيه النكته الجامده قوووووووووووي الموتور صوته عالي الواد ابن عمي المحظوووظ راح لميكانيكي وقال له حاله العربيه والموتور صوته عالي اللميكانيكي قاله اصلها بتلين ما صدقش وراح التوكيل بتاعها بس الغبي راح التوكيل بس الغبي كان فاكر نفسه راكب 2011 راح لتوكيل شيفروليه ههههههههههههههههههههههه طبعا رجعوه من ع الباب وكان شكله شراب مقطع وطبعا هو ما يعرفش توكيل داااايو فيييين فرجع تاني بس المهم لما سأل ناس كتير علي صوووت الموتور اللي عالي قالوا من الركنه الطويله ولسه بتلين برده المهم انا ندمان اني ما اخدتهاش رغم اني انا اللي عرفت العربيه دي اصلاااااااااااااااا وجبتها له تبقي ف بقك وتروح لغيرك