العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 27-12-2011, 12:01 AM
egypac egypac غير متواجد حالياً

egypac will become famous soon enough
عاجل خبراء 307 , مسالة حياة او موت !!

انا ان شاء الله نويت اجيب بيجو 307 عشان العربية دي عاملالي قلبان في دماغي بقالها سنتين , طبعا اكيد مفيش كلمة عنها , كفاية بس كلمة بيجو .
بس سمعت طراطيش كلام بتقول ان فيها مشاكل فال gear box , الكلام دا صح ولا لا ؟؟؟
انا معايا فانتازيا ما شاء الله زي الفل , يا تري هحس بفرق بينها وبين ال 307 ( ان شاء الله ) ؟؟؟
يا ريت يا جماعة اللي ساق العربية دي يقولي اية عيوبها , غير قطع الغيار مش متوفرة او غالية وكدة ....

و يفضل تكون موديل كام ؟؟؟ وتعملها في حدود كام ؟؟
يا ريت يا جدعاااااااااااااان اللي يعرف عن العربية دي يرد عليا عشان نفسي استريح بقا ..
قديم 27-12-2011, 12:12 AM
mokema mokema غير متواجد حالياً

mokema has a spectacular aura aboutmokema has a spectacular aura aboutmokema has a spectacular aura about
افتراضي رد: خبراء 307 , مسالة حياة او موت !!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egypac مشاهدة المشاركة

انا ان شاء الله نويت اجيب بيجو 307 عشان العربية دي عاملالي قلبان في دماغي بقالها سنتين , طبعا اكيد مفيش كلمة عنها , كفاية بس كلمة بيجو .
بس سمعت طراطيش كلام بتقول ان فيها مشاكل فال gear box , الكلام دا صح ولا لا ؟؟؟
انا معايا فانتازيا ما شاء الله زي الفل , يا تري هحس بفرق بينها وبين ال 307 ( ان شاء الله ) ؟؟؟
يا ريت يا جماعة اللي ساق العربية دي يقولي اية عيوبها , غير قطع الغيار مش متوفرة او غالية وكدة ....

و يفضل تكون موديل كام ؟؟؟ وتعملها في حدود كام ؟؟
يا ريت يا جدعاااااااااااااان اللي يعرف عن العربية دي يرد عليا عشان نفسي استريح بقا ..
انا معيا 307 sw هاى لاين 2007 ثبات على الطريق ملوش حل سحب العربية ممتاز.
لاكن قطع غيار غالية نارررررررررررررررر.استهلا ك البنزين عالى شوية.مش اى حد يعرف يشتغل فيها لازم التوكيل وما ادراك التوكيل .سعر اعادة البيع غير مرضى.نصيحة خليك فى فانتازيا
قديم 27-12-2011, 12:27 AM
egypac egypac غير متواجد حالياً

egypac will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mokema مشاهدة المشاركة

انا معيا 307 sw هاى لاين 2007 ثبات على الطريق ملوش حل سحب العربية ممتاز.
لاكن قطع غيار غالية نارررررررررررررررر.استهلا ك البنزين عالى شوية.مش اى حد يعرف يشتغل فيها لازم التوكيل وما ادراك التوكيل .سعر اعادة البيع غير مرضى.نصيحة خليك فى فانتازيا
الفانتازيا هتفضل معايا ...انا هجيب ان شاء الله 307 هاتشباك , غير موضوع قطع الغيار والبنزين واعادة البيع دا , انا اصدي في اي عيوب تانية فيها , مشاكل فنية او عيوب تصنيع ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ...
قديم 27-12-2011, 12:54 AM
mokema mokema غير متواجد حالياً

mokema has a spectacular aura aboutmokema has a spectacular aura aboutmokema has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egypac مشاهدة المشاركة

الفانتازيا هتفضل معايا ...انا هجيب ان شاء الله 307 هاتشباك , غير موضوع قطع الغيار والبنزين واعادة البيع دا , انا اصدي في اي عيوب تانية فيها , مشاكل فنية او عيوب تصنيع ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ...
لا طبعا مافيش مشاكل اطلاقا.لكن فى ناس كانت عندهم مشاكل فى gear box انا شخصيا مكنش عندى اى حاجة
قديم 27-12-2011, 03:02 AM
xavi xavi غير متواجد حالياً

xavi is on a distinguished road

يا جماعة انا كل اللى سمعته عن مشاكل للعربية دى كان قبل موديل 2005 غير كده كله بيشكر في ال307