العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 28-04-2012, 01:19 AM
الصورة الرمزية lonedoctor
lonedoctor lonedoctor غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص عادى ارجو من الله العفو المغفرة
التخصص العملى: طبيب استشارى باطنة

lonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud of
افتراضي رد: ماهي الافضل نيسان صني -بي واي دي اف ثري والفرق 20 الف جنيه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jojojojojo مشاهدة المشاركة

تحياتي لحضرتك انا عارف ان حضرتك مقتنع بالعربيه جدا وده طبيعي طبعا عشان اي واحد يملك سياره بيبقي شايفها افضل سياره وانا كده طبعا بس حضرتك ممكن تلاقي عربيه بي ام 1600 سي سي 120 حصان مثلا وعربيه مثلا صيني او نيسان او لانسر 1600 سي سي 120 حصان مش معني كده ان الاتنين زي بعض في الكفاءه او الجوده او من ناحيه الحفاظ علي نفس الاداء لفتره طويله هوه ده الفرق بين التويوتا مثلا والبي واي دي اه فعلا الاوبشنات كتير وممكن يكون اكتر من التويوتا الكرولا بس استحاله تكون في كفاءه التويوتا والا مكنش يبقي سعر التويوتا 160 الف والبي واي دي 73 الف انا قولت الكلام الكتير ده وصدعتك عشان بس اوصلك انا العربيات فئات وكل فئه عل قد فلوسها ومينفعش اقارن عربيه في فئه سعريه منخفضه بعربيه في فئه سعريه مرتفعه عشان ده في ظلم للفئه السعريه المنخفضه ده وجهت نظري وانا مش عايز اختلاف الاراء يسبب خلافات فيما بيننا وخصوصا ان انا بعتبر كل اعضاء المنتدي اخواتي وبننقل وجهات النظر للافاده ولا استطيع انا احجر رايي علي احد وياريت تاني ابقي ضيف خفيف علي قسم البي واي دي
مع احترامى لسعادتك انا الفلوس كانت اخر حاجة بافكر فيها وكنت ناوى اصلا على تويوتا لانى كنت مستحيل اركب صنى او اوبترا او حاجة من السيارات التاريخية دى لان السيارات دى لما ركبتها فى السعودية لقيتها تعبانة على الاخر ولما سمعت على البى واى دى بدات ادرس الموضوع ووجدت فيها ضالتى والمناسبة الكورولا احسن منها فى الخامات وده سبب فرق السعر وده تم تداركه فى موديلg3
لكن البى واى دى تسارع افضل وفرامل اقوى بكتير واوسع من الداخل -والاتزان افضل بدرجة بسيطة
قديم 11-02-2013, 07:29 PM
said hamdy99 said hamdy99 غير متواجد حالياً

said hamdy99 is on a distinguished road
عاجل رد: ماهي الافضل نيسان صني -بي واي دي اف ثري والفرق 20 الف جنيه

سالت اليوم 11 - 2 - 2013 عن سعر سياره بي واي دي اف ثري مانيوال تصوروا بكام 78 الف جنيه هل هذا معقول افيدوني و اريد ان اعرف السعر الحقيقي لاني فعلا ان شاء الله ناوي اشتريها بس ازاي تزيد حوالي 6 الاف جنبها ---- الرد ياريت يكون سريع ---- وشكرا لكم
\

التعديل الأخير تم بواسطة said hamdy99 ; 11-02-2013 الساعة 07:35 PM
قديم 11-02-2013, 07:39 PM
الصورة الرمزية magdy_c_c
magdy_c_c magdy_c_c غير متواجد حالياً

magdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond repute

قديم 12-02-2013, 02:06 AM

سالت امبارح بوم 11-2-2013 عن سعر سياره بي واي دي اف ثري قالي 78 الف جنيه هل هذا معقول فيدوني الله يخليكوا و عايز اعرف فعلا هي بالسعر ده ياريت علشان عايز اشتري هذه السياره الموضوع مهم جدا --- جدا ---- جدا ولكم جزيل الشكر و الاحترامR]
قديم 12-02-2013, 06:11 PM

[COLOR="Red"][/COاي حد ياجماعه عنده فكره عن السعر الحالي شهر قبراير 2013 انا سالت عن سعر البي واي دي اف ثري قالولي 78 الف جنيه هل الكلام ده معقول ياجماعه ان شاء الله ناوي اشتريها بس من حوالي اسبوعين كان سعرها 73 الف و لما كملت الفلوس كان سعر السياره ارتفع هل سعرها زي مهوه ولا فعلا ارتفع استحلفكم بالله حد يفيدني --- هام و عاجل:Wkis s5:LOR]