العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 20-05-2012, 06:42 PM
hakam hakam غير متواجد حالياً
من انا؟: مدير وشريك بمكتب محاسب قانوني بوسط القاهرة
التخصص العملى: محاسب قانوني وخبير ضرائب
هواياتي: كرة القدم ( زملكاوي) والقرأة

hakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to all
للاهمية يا اهل الرينو ... احذروا هذا النصاب ... متخصص في النصب على ملاك الرينو

في البداية اخواني الاحباء ... اقسم لكم بالله ان هذا الموضوع تجربة شخصية واني لا اقول كلمة كذب لانني اعلم جيدا عقاب من يفتري على الناس كذبا او يسيئ لسمعتهم
الموضوع ببساطة ان في ميكانيكي اسمه عمرو كمال 01000336533 ... كان شغال في مركز فرينش موتورز بتاع الحاج/ مصطفى الزيني رحمة الله لان وابوة الاسطى كمال شغال في نفس المركز ...
قصتي مع هذا النصاب "عمرو كمال" بدأت حين التقيت مع في ورشة الاسطى سيد اخصائي الرينو وللحق فان الاسطى سيد هو عم النصاب "عمرو كمال" وللحقيقة فان الاسطى سيد قال لي بالحرف " بلاش تتعامل مع عمرو لان ايده طويله وسكته شمال " وبعد فترة تقريبا 4 شهور كنت محتاج اعمل عمرة لسيارتي الرينو رينبو فبحثت عن طقم العمرة الكامل فلم اجده لانه كان قليل في السوق فالتقيت به على سبيل الصدفة فقال لي ان سيارتك لا تحتاج لعمرة ففرحت وبعدها طلب يكشف على العربية فاعطاني عنوان ورشة جديدة بدلان عمه سيد طردة فذهبت له بحسن نيه وكثير من السذاجة اجرى مكالمة وقال لي يوجد طقم بستم وشميز وشنبر فرنساوي اصلي بـ800 جنية واقسم لي بالله انه مظلوم وان عمه سيد مشاه من الورشة لانه"النصاب "عمرو كمال"" مبيسكتش على سرقة عمة للزبائن واخذ يقسم باغلظ الايمان فشعرت بالصدق في كلامة وتركت له عربون وبعدها بيومين قال لي الحاجات جاهزة تعالى خذها فقولت له انا مرتبط بميعاد فسالني اين انت فقولت له انا في بولاق الدكرور فقال لي انا هاجيلك لان الرجل صاحب الحاجات عايز باقي فلوسة وبالفعل سددت له باقي المبلغ وبعده اعطاني اكثر من ميعاد في اكثر من مكان ولكن للاسف المنافق لا عهد له وفي احدى المرات جعلنى انتظرة لمدة ساعتين في الشارع ويومها كانت ابنتي تعبانة فارتفعت حرارتها واغمى عليها وحين انفعلت عليه في الهاتف بسبب تعب ابنتي قال بمنتهى البرود وانتي هتشيلني ذنبها وانا مالي ... فقولت حسبنا الله ونعم الوكيل
وللاسف يا اخواني في رحلة بحثي عن حقي التقيت بالعديد من الضحايا نعم فمنهم من نصب عليه النصاب "عمرو كمال" في 5000 جنية و6000 جنية وعمه قال لي واقسم بالله ان هناك من تم النصب عليه بمبلغ 22000 جنيها
لذلك كله وجب علي ان احذركم اخوتي الاحباء ملاك الرينو ان تحذروا هذا النصاب "عمرو كمال" لانه لا يسعى للمكسب من الميكانيكا بل يسعى للمكسب الاكبر من النصب فهو دائما يسعى في شوارع فيصل والهرم والدقي والمهندسين والطريق الدائري سعيا وراء فريسة جديدة وبالمنسبة رقم هاتفه .........

التعديل الأخير تم بواسطة hakam ; 20-05-2012 الساعة 06:59 PM سبب آخر: خطأ املائي
قديم 20-05-2012, 06:51 PM
الصورة الرمزية Elsebily
Elsebily Elsebily غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Communication engineer
هواياتي: Playstation 3

Elsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud of
افتراضي رد: يا اهل الرينو ... احذروا هذا النصاب ... متخصص في النصب على ملاك الرينو

والله العيب مش عليه العيب علي اللي بينصب عليهم ويسيبوه ومن الاخر مفيش قدامك غير سكه من سكتين ياما تروح تعرف وتجيب الناس اللي نصب عليهم الراجل ده وتروحه تعملوله محضر في القسم ولو اني اشك اني الحل ده ممكن يعمل حاجه لاني مفيش ما يثبت انه خد منكم حاجه ثانيا ياما تلم بقي شويه من معارفك واصحابك وروحو كسرو المكان اللي هو فيه عليه وبالمره لو قدرت تعرف شويه من الناس اللي نصب عليهم خدهم معاك بس بجد حرام تسيبو حقكو كده وحرام تسيبوه يكونله ضحايا جداد

You are my City My only City
You make me happy when skies are grey
You'll never know just how much I love you So please don't take my City Away
قديم 20-05-2012, 06:54 PM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا اهل الرينو ... احذروا هذا النصاب ... متخصص في النصب على ملاك الرينو

تنبيه هام

لا تمتلك إدارة المنتدى أى وسلية لتأكيد أو نفى هذه الأحداث و بالتالى فإن المنتدى يتحفظ على نشر رقم التليفون أو عنوان الأشخاص الذين وردت أسمائهم فى هذه الأحداث
قديم 20-05-2012, 07:03 PM
hakam hakam غير متواجد حالياً
من انا؟: مدير وشريك بمكتب محاسب قانوني بوسط القاهرة
التخصص العملى: محاسب قانوني وخبير ضرائب
هواياتي: كرة القدم ( زملكاوي) والقرأة

hakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حازم شاهين مشاهدة المشاركة

تنبيه هام

لا تمتلك إدارة المنتدى أى وسلية لتأكيد أو نفى هذه الأحداث و بالتالى فإن المنتدى يتحفظ على نشر رقم التليفون أو عنوان الأشخاص الذين وردت أسمائهم فى هذه الأحداث
اخي الكريم استاذحازم شاهين : اقسم لك بالله الذي لا اله الا هو ان كل هذه الوقائع صحيحة وانا اعرف حجم عقاب من يرمي الناس بالباطل لكني ققرت الكتابه هنا حتى لا يقع اخرون فيما وقعت انا فيه ... والله على ما اقول شهيد
قديم 28-08-2012, 01:24 AM
zoro2 zoro2 غير متواجد حالياً

zoro2 will become famous soon enough

والله وفى ظل الأحداث المؤسفة واللى بتمر بيها البلد وغياب الشرطة بل وتواطؤ بعضها بالعمل السلبى او الإيجابى مع البلطجية والحرامية يبقى كل شيئ جايز !!!! وعموما ششكرا على التحذير وربنا يستر ملحوظة: انت كمان مخطئ فى شيئ لأن عم البنى ادم ده حذرك وأنا غير مقتنع بحسن النية مع الشك ؟؟؟؟!!!فى حاجة غلط فى الكلام ده