العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 23-06-2012, 11:31 AM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اغيثوني يرحمكم الله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة msr1192 مشاهدة المشاركة

طول عمري ما بحسبش الاستهلاك لاني باخرج بالعربية قليل ومن اسبوع لقيت اخواني بيتكلموا عن استهلاك كل عربية وسالوني فقولت معرفش بالظبط المهم فولت ومشيت حوالي اسبوع والعداد عمل 100 كيلو بالضبط رحت داخل على البنزينة وفولت وكانت الصدمة 18 لتر
18 لتر في 100 كيلو داخل المدينة وبصراحة انا شايف انه مش استهلاك ده استعباط فارجو النصيحة ويكون العيب منين علما بان الكربراتير لسة متنظف والتانك مش بيسرب والخراطيم سليمة والعربية لا بتطلع دخنة بيضة ولا سودا
ارجو الرد السرع وجزاكم الله
دلوقتى لوحضرتك من القاهره وتشرفنا فى المقابله بتاعت ملاك 132 وان شاء الله نظبطها لحضرتك لان من كلامك مش عارف السبب وخصوصا ان مفيش دخنه طالعه من الشمكان وانا شايف انها غريبه شويه وكمان مفيش تسريب ياريت لوحضرتك فاضى

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 23-06-2012, 12:01 PM
msr1192 msr1192 غير متواجد حالياً
من انا؟: موظف
التخصص العملى: اداري
هواياتي: الكمبيوتر والسيارات

msr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدصلاح القاضى مشاهدة المشاركة

دلوقتى لوحضرتك من القاهره وتشرفنا فى المقابله بتاعت ملاك 132 وان شاء الله نظبطها لحضرتك لان من كلامك مش عارف السبب وخصوصا ان مفيش دخنه طالعه من الشمكان وانا شايف انها غريبه شويه وكمان مفيش تسريب ياريت لوحضرتك فاضى
اشكرك للاهتمام واتمنى التشرف بمقابلتكم ولكن امتى وفين بتتقابلو
قديم 23-06-2012, 12:11 PM
cars admire
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة msr1192 مشاهدة المشاركة

العربية محتاجة ظبط فتحة البوجيهات وظبط تاكيهات وظبط فتحة الابلاتين وتغيير الكوندنسر يا مستر هشام الجزار ومراجعة سير الكاتينة يعنى التقسيمة صح ولا مقدمة او ماءخرة !!
: CONGRA~238:

ومسمار هواء الكربراتير عايز يتفتح ونقلل مسمار ميزان البنزين !!

خرطوم بخار الزيت لازم يتركب لفلتر الهواء والكربراتير كمان ضرورى !يعنى الخرطوم التخين والرفيع!وفلتر هواء جديد
وفلتر بنزين جديد يتركب قبل طلمبة البنزين وليس بعدها !!
:0101 04~171::CONGR A~238:
قديم 23-06-2012, 12:23 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

الاخ هشام الجزار هو اللى بحدد المقابله امتا وان شاء الله قريب يعنى يوم السبت اللى جاى بالكتيير

العربية محتاجة ظبط فتحة البوجيهات وظبط تاكيهات وظبط فتحة الابلاتين وتغيير الكوندنسر يا مستر هشام الجزار ومراجعة سير الكاتينة يعنى التقسيمة صح ولا مقدمة او ماءخرة !!

خرطوم بخار الزيت لازم يتركب لفلتر الهواء والكربراتير كمان ضرورى !يعنى الخرطوم التخين والرفيع!وفلتر هواء جديد
الله ينور عليك يا ادماير
بس لو تقابلنا فى اللقاءات تبقى فله شمعه منوره
وخصوصا لقاء السبت 7/7 لقاء العمالقه

CAR ADMIRE VS HESHAM EL GAZAR
YOU VS ME

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 23-06-2012, 12:26 PM
msr1192 msr1192 غير متواجد حالياً
من انا؟: موظف
التخصص العملى: اداري
هواياتي: الكمبيوتر والسيارات

msr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cars admire مشاهدة المشاركة

: CONGRA~238:

:0101 04~171::CONGR A~238:
العربية لسة مغيرلها ابلاتين وكوندنسر وسالت الميكانيكي على التاكيهات قالي مظبوطة لان في واحد قالي قبل كدة العربية محتاجة ظبط تاكيهات وبالنسبة لخرطوم بخار الزيت انا خلعتة من العمة ورميتة لتحت عشان كان بيرمي هباب ووساخة في العمة والكربراتير ولسة مركب فلتر بنزين بس قبل الكربراتير مش قبل الطلمبة

الكلمات الدليلية
132, fiat