العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 23-10-2009, 09:11 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
افتراضي متعة المشى فى الحارة الشمال براحة

يتميز المصريين بمتعة غريبة وعجيبة ان تلاقى الواحد ماشى مثلا على

الصحراوى على الشمال على 80 كم والعربيات اللى جاى بسرعة بتطلع منه

من اليمين وحيتعمل حادثة عشان الباشا مش عاوز وياسلام تنور لواحد وانت

جاى بسرعة يديك اشارة شمال ليه نفسى افهم وبرضه فى حاجة من الحاجات

اللى بتموتنى محدش بيوسع لعربية الاسعاف وكمان اللى بيمشى وراها فى

الزحمة دى حاجة من اكتر الحاجت اللى بتنرفز وبتضايقنى وده بيزود نسبة

الحوادث وربنا مايرضاش انك تعرض حياتك وحياة غيرك للغلط
قديم 23-10-2009, 09:24 PM
roshaomar roshaomar غير متواجد حالياً

roshaomar is just really niceroshaomar is just really niceroshaomar is just really niceroshaomar is just really niceroshaomar is just really nice
افتراضي رد: متعة المشى فى الحارة الشمال براحة

عندك حق والله كأنه اتعلم يمشى على الشمال بس

و يحسسك انك غلطان

واللى بيغظنى الميكروباصات والتاكسيات والنص نقل لما تكون الدنيا زحمة وواقفة وده يفضل يدى كلاكس متقطع

بيخلينى هتجنن كأنه فرحان بالكلاكس ولما يكون فى مطب صناعى وانت مهدى عشان تاخده براحة و ده وراك

يديللك كلاكس عشان تخلص المهم ابص عليه فى المراية الاقيه بيخده براحة

ده غير نظرية البوز اللى بوز العربية يدخل الاول هو اللى يعدى.

حاجة تخنق
قديم 24-10-2009, 03:52 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

هو فعلا حاجه مستفزه
الواحد يكون ماشي و يلاقي واحد قدامه ماشي بالراحه علي الشمال
تحس انه اشتري الحاره الشمال و كتب العقود مع الحكومه و بقت حارته الخاصه ما يتنقلش منها ابدا
و اللي مش عاجبه يروح حاره تانيه انا مش منقول من هنا
النموذج دا بعمل معاه حاجه من اتنين
يا اما اهدي و اجي وراه و ارعش بالنور و كلاكسات علشان يوسع
لو ما وسعش اقوم مشغل النور العالي و اخليه يضرب في المرايه عنده جوه علشان
ازغلل عنيه و انرفذه(و بيتنرفز فعلا الا لو فاهم مرايات و حرك دراع العاكس في المرايه)
دي حركه
حركه تانيه بقي اقوم جاي قدامه و مهدي و اغلس عليه و اجبره انه ينزل سرعته كمان و يسيب الحاره
من كترالكلاكسات اللي بتضرب وراه.,

اما بالنسبه للاسعاف فدي لازم اوسع لها مهما كان بالرغم ان كتير بيبقي مش معاهم مصابين او مرضي
لكن السواقين بيحبوا يستخدموا سلاطاتهم في توسيع الشوارع
بس بصراحه ساعات بعمل نفسي من قرايب المريض و امشي وراهم ptmnlo123per145

حـازم خـضـر

قديم 24-10-2009, 12:51 PM
salahabdelnabi salahabdelnabi غير متواجد حالياً

salahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these parts

انا هاحكى على حاجة حصلت معايا واكيد هانطلع منها بتفسير بسيط للى حضرتك اتكلمت عليه
مرة كنت ماشى فى الحارة الشمال على الاوتوستراد طريق حلوان - 15 مايو وسرعتى حوالى 110 كم ولمحت واحد ماشى بعربية 127 قدامى فى الشمال برضه وبينى وبينه مسافة كبيرة وهو ماشى براحته على الاخر
قلبت النور العالى وكلاكسات ......... مافيش فايدة والحارة اليمين ماشى فيها تريلات ورا بعض
ياعم امشى ........ مافيش فايدة .......... طب شد شوية ......... برضه مافيش فايدة ........ وراح مدينى اشارة شمال وبعديها انتظار رغم ان الطريق فاضى قدامه مافيش حاجة وكمان مايش ملفات شمال ولا حاجة
المهم بقيت على اخرى ........ روحت قارص على العربية وخدت غرزة منه ومن التريلات لدرجة والله انا حسيت ان انى هانزل تحت دوبل التريلا من شدة قربى منها ......... وجيت قدامه ورحت مهدى ومديله انتظار وغلست عليه لحد لما وقفنا خالص وبرضه فى الشمال وده اكبر غلط ......... المهم لاقيت صاحبنا معاه واحدة واخر روقان فى الكلام وهى وهو بيتكلمو فى الموبايل
كلمته وانا منفعل شوية ........ لما تحب تمشى براحتك تاخد اليمين واعمل اللى انت عايزهptmnlo123per111
قفل تليفونه وبصلى باستغراب شديد ورد عليا بكل برود ........ يا استاذى الفاضل انت مش عديت منى ..... خلاص الموضوع خلص انت منفعل ليه .......... انا اتعلمت انى لما اسوق اعتبر نفسى ماشى لوحدى فى الشارع وماليش دعوة بحد .......... واللى مستعجل أو مش عاجبه يطلع منى ......... وبسد ودانى عن الكلاكسات وباعمل نفسى مش شايف الرعاش ........ ولا تنرفز نفسك ولا حاجة ......... الموضوع بسيط ........ptmnlo123per111
بالله عليك ارد عليه اقوله ايه اذا كان اللى علمه السواقة قاله كده
ياترى حضرتك فهمت السبب فى متعة السواقة فى الحارة الشمال ؟؟؟!!!!!!ptmnlo123per195p tmnlo123per111

عجبي علي العجب العجيب العجاب
لما الحقيقة تطل بعد احتجاب
و تروح و تحلا وفجأة تصبح مفيش
كمثل طراطيش بحر ياما خد و جاب

عجبى !!( صلاح جاهين )
قديم 24-10-2009, 01:35 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

وفي ناس اسخف بتعمل انتظار اما تظمر