العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 01-01-2011, 05:22 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: دليل الاعطال و الاصلاحات للفيرنا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة engsamer مشاهدة المشاركة

ما هو فايدة الخرمين الموجودين بين البربيز ة والتابلوة من ناحية الدركسيون فى الفيرنا 2007 اتوماتيك
هلى فى قلم لون لعلاج الخرابيش و الاحتكاكات فى البدى
ما هو سعر اريال الاتوماتيك و المساحات

اولا انا مش فاهم موضوع الخرمين ده يا ريت حضرتك تصورها وترفع الصور علي المنتدي علشان اقدر افيدك ده اولا

وبالنسبة للقلم من الاخر ملهوش لازمه لما ينشف هتحس ان الخرابيش كانت احسن انتا ممكن تعمل الخرابيش بالبولش لو متشلتش يبقي عليك وعلي التنر بس علي خفيف جدا وحته قطنه وتمسح علي الخرابيش بالراحه هتختفي معاك

والاريال الاتوماتيك هيعمل معاك من 150 الي 200 جنيه

والمساحات هتعمل معاك 30 جنيه واحسنهم مساحات البي ام دبليو اللي هيه جلد بس
قديم 18-01-2011, 02:24 PM
ميدو ستار ميدو ستار غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا
هواياتي: القراءة والاطلاع والتعلم

ميدو ستار will become famous soon enoughميدو ستار will become famous soon enough

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخوانى اعضاء المنتدى المحترمين
انا عربيتى موديل 2010 فول اوبشن مانيوال عاملة لحد دلوقتى 10200 كم
من يومين الكاوتش الامامى الايمن كان مريح الصبح وانا رايح الشغل رحت لعجلاتى وزودت الكاوتش
وبعدين لاقيت العربية متلخبطة مش عارف اية اللى حصل يعنى لو ماشى على اسفلت ومفيش اى مطبات بحس ان العربية كانها ماشية على طريق فية حفر وبدبدب ومش مظبوطة
تانى حاجة دى لسة من امبارح لما اقف بالعربية واغير على الاول وامشى الاقى العربية بتنط لقدام مرة واحدة
مع انى بعرف اسوق ومش بسيب الدبرياج مرة واحدة مش عارف ايه اللى حصل وبحس ان سحب العربية قل مش عارف لية هل فيه حاجة فى الدبرياج ولا فيه مشكلة فى الكاوتش !!!!!!!!
انا مكنتش هروح صيانة الـ 10000كم لانى كنت مغير الزيت لحد الـ 15000كم فقلت اروح التوكيل على الـ 15000كم وخلاص
بس بعد المشكلة دى بفكراروح التوكيل واقولهم

مستنى اراء حضراتكم

ولكم جزيل الشكر
قديم 24-01-2011, 12:04 AM
eng_sa3d eng_sa3d غير متواجد حالياً

eng_sa3d is on a distinguished road

انا عندى مشكلة العربية مع المطبات الرفيعة فيها صوت تهبيد ورجرجه فى العجل هل دى مشكله فى المساعدين والعفشة ولا اية بالظبط؟؟؟وشكرا مقدما
قديم 24-01-2011, 12:35 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميدو ستار مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخوانى اعضاء المنتدى المحترمين
انا عربيتى موديل 2010 فول اوبشن مانيوال عاملة لحد دلوقتى 10200 كم
من يومين الكاوتش الامامى الايمن كان مريح الصبح وانا رايح الشغل رحت لعجلاتى وزودت الكاوتش
وبعدين لاقيت العربية متلخبطة مش عارف اية اللى حصل يعنى لو ماشى على اسفلت ومفيش اى مطبات بحس ان العربية كانها ماشية على طريق فية حفر وبدبدب ومش مظبوطة
تانى حاجة دى لسة من امبارح لما اقف بالعربية واغير على الاول وامشى الاقى العربية بتنط لقدام مرة واحدة
مع انى بعرف اسوق ومش بسيب الدبرياج مرة واحدة مش عارف ايه اللى حصل وبحس ان سحب العربية قل مش عارف لية هل فيه حاجة فى الدبرياج ولا فيه مشكلة فى الكاوتش !!!!!!!!
انا مكنتش هروح صيانة الـ 10000كم لانى كنت مغير الزيت لحد الـ 15000كم فقلت اروح التوكيل على الـ 15000كم وخلاص
بس بعد المشكلة دى بفكراروح التوكيل واقولهم

مستنى اراء حضراتكم

ولكم جزيل الشكر

اكيد في مشكلة عندك في مساعد العربية بس اكشف الاول علي ضغط الكاوتش عند حد تاني لحسن يكون ضغط الكاوتش عالي وهو اللي عاملك المشكلة ديه كلها

غير كدا اتصل بحجز غبور وقولهم انا عايز احجز بعيب في العربية وروح شوف في ايه ومش هتدفع مليم احمر
قديم 24-01-2011, 12:36 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng_sa3d مشاهدة المشاركة

انا عندى مشكلة العربية مع المطبات الرفيعة فيها صوت تهبيد ورجرجه فى العجل هل دى مشكله فى المساعدين والعفشة ولا اية بالظبط؟؟؟وشكرا مقدما

سبحان الله انا لسه الموضوع ده حاصل معايا النهارده كل ما اخد مطب احس ان في خبط في الكاوتش الشمال قدام نحيتي وانزل اشوف في ايه ملقيش في حاجه

انا حاسس ان في مشكلة في المساعد

عمتا انا هروح بكره اشوف في ايه

الكلمات الدليلية
فيرنا, hyundai, verna, صيانة سيارات