العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > شاهين ، ريجاتا ، دوجان

شاهين ، ريجاتا ، دوجان الوريث الشرعى لسيارات فيات 131 و تم تصنيعها فى إيطاليا و تركيا و تجميعها فى مصر

قديم 18-09-2012, 10:04 PM
hazemabobakr hazemabobakr غير متواجد حالياً

hazemabobakr is on a distinguished road
افتراضي اويل سيل ريجاتا 85

بالله عليكم محتاج مساعدة ...الاويل سيل بتاع كوبلن الزيت بينقط زيت من الفتيس ومحتاج اغره ومش عارف اجيبه منين ولفيت كتير جداً ...
ممكن حد يدلني منين والعنوان بالظبط وبكام.؟ وجزاكم الله كل خير
قديم 18-09-2012, 10:45 PM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اويل سيل ريجاتا 85

واللهى يا باشا أنا أعرف تاجر قطع غيار ريجاتا أستيراد الحاج أيمن عبد النبى بالفرهدة من ناحية سوق العصافير أسال علية الف مين يدلك المكان بالأسكندرية بس معرفش يبقى عنده ولا لا وياريت حضرتك توضح لبقية الأخوة الأعضاء حضرتك منين وساكن فين علشان يفيدوك أكتر.
أخوك محمد
قديم 18-09-2012, 11:09 PM
الصورة الرمزية Vanditta
Vanditta Vanditta غير متواجد حالياً

Vanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond repute

بيتباع بالمقاسات ياباشا
خد القديم معاك لو انت من القاهرة انزل الحرفيين فى واحد هناك بتاع جوانات واويسليهات وطبات مش فاكر اسمة اية بس هو مشهور اوى فى دخلة الحرفيين على طوول
انا جبت من عندة اويل سيل كرنك لموتور سويفت 3 سلندر
قديم 19-09-2012, 10:27 AM
hazemabobakr hazemabobakr غير متواجد حالياً

hazemabobakr is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد حسن عبد الرحمن مشاهدة المشاركة

واللهى يا باشا أنا أعرف تاجر قطع غيار ريجاتا أستيراد الحاج أيمن عبد النبى بالفرهدة من ناحية سوق العصافير أسال علية الف مين يدلك المكان بالأسكندرية بس معرفش يبقى عنده ولا لا وياريت حضرتك توضح لبقية الأخوة الأعضاء حضرتك منين وساكن فين علشان يفيدوك أكتر.
أخوك محمد

تسلم ياباشا انا من القاهره وتسلم على ذوقك...بس انا كنت عايز اتأكد ان البلي اللى ماسك كاوتشة كوبلن الزيت مش اسمها اويل سيل ولا الميكانيكية مش فاهمين؟
قديم 19-09-2012, 05:25 PM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazemabobakr مشاهدة المشاركة

تسلم ياباشا انا من القاهره وتسلم على ذوقك...بس انا كنت عايز اتأكد ان البلي اللى ماسك كاوتشة كوبلن الزيت مش اسمها اويل سيل ولا الميكانيكية مش فاهمين؟
واللهى يا باشا أنا أسف معرفش فى بعض مصطلاحات الميكانيكية بس أكثر 3 يفيدوك فى المصطلاحات الميكانيكية (مستر أسترا - أ/ هشام الجزار - أ/ عمرو السياسى) وأن شاء الله بقية الأخوة العضاء يفيدوك أكثر منى.
أخوك محمد