العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

قديم 30-04-2011, 05:18 PM
elbarody elbarody غير متواجد حالياً

elbarody is on a distinguished road
افتراضي رد: تعديل المواتير بين الواقع والخيال

حبيبي ابو فارس اولا شكرا علي اهتمامك بس انا لسه معلمتش اي حاجه من الي انت قولت عليها لان ميكانيكية كتير كل الي ارحلو علشان يعمل تصفية للفتيس ميرضاش ويقولي انا مش مسئول ممكن الفتيس ميشتغلش تاني بعد ما تغير الزيت والفتلر وخلوني قلقت بصراحه من الموضوع اما الماكينه فمفيش مشكلة بس انا عايز اعرف ايه هو ال(فلش اويل)الي انت قولتي استخدمة قبل تغيير الزيت؟
قديم 03-05-2011, 01:52 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

الفلش اويل دا زيت تنضيف بتحطة في الموتور على الزيت القديم و بتدور العربية سلانسية بتاع 3 دقائق و بعدين تفضي الزيت القديم بزيت الفلش تماما و تغير فلتر الزيت و تحط الزيت الجديد

قديم 22-06-2011, 02:07 PM
amirahmed502 amirahmed502 غير متواجد حالياً

amirahmed502 is on a distinguished road

طيب الكلام ده كله زى الفل وتمام اوى انا معايا عربية هيونداى i10 متور 1100 سىسى مش عارف هى حوالى 65 حصان وهى اصلا الحوض بتاع الماتور ما تعرفش تدخل ايدك جواه علشان تركب حاجة ولا تشيل حاجة انا اساسا بوديها التوكيل كل 5000 كيلوا علشان يعملولها صيانة ومش عارف هما بيشتغلوا فيها اذاى بس ما علينا يعنى ما ينفعشى انى اشيل الماتور بتاعها واحط متور اكبر علشان هى اساسا اخده متورها بالعافية اعمل ايه بقى افدنى افادكم الله
قديم 26-08-2011, 03:08 AM
الصورة الرمزية Ceasar
Ceasar Ceasar غير متواجد حالياً
من انا؟: No Words Can Describe Me
التخصص العملى: Architect
هواياتي: Sleep

Ceasar is a splendid one to beholdCeasar is a splendid one to beholdCeasar is a splendid one to beholdCeasar is a splendid one to beholdCeasar is a splendid one to beholdCeasar is a splendid one to behold

باشا والله باشا

هيا دى الناس اللى بتفهم

قل لن يصيبنا إلا ما كتب الله لنا
قديم 29-08-2011, 04:46 PM
Shmiser Shmiser غير متواجد حالياً

Shmiser is on a distinguished road

anta prince