العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > اوبل Opel

اوبل Opel المانية الاصل امريكية الجنسية حيث تنتمى حاليا الى جنرال موتورز وتسمى فى بعض الدول باسم فوكسهول من اشهر موديلاتها اوبل استرا اوبل فيكترا و كورسا

قديم 21-04-2010, 03:05 PM
that's me that's me غير متواجد حالياً

that's me is on a distinguished road
افتراضي رد: اى سؤال بخصوص اوبل

اوبل فيكترا موديل 97 و 98 و 99 و 2000 اي موديل منهم افضل و اقل في المشاكل و مريح
قديم 22-04-2010, 12:24 PM
الصورة الرمزية MEMOO_1ST
MEMOO_1ST MEMOO_1ST غير متواجد حالياً

MEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond repute

انا عندي المروحة بتشتغل عند حرارة 98 وسألت الكهربائي قالي ان دا طبيعي وأول لما المروحة تشتغل الحرارة بتنزل ل 94 او 93 وقالي ان دا طبيعي .
هل الكلام دا صح ولا غلط .

الحمد لله والشكر لله.
قديم 22-04-2010, 01:59 PM
الصورة الرمزية Ahmed_lol2007
Ahmed_lol2007 Ahmed_lol2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق المغامرة
التخصص العملى: طالب أكاديمى
هواياتي: صيد الأسماك وقيادة السيارات

Ahmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond repute

ياباشا متقلقش العربية كدة كويسة بس عشان لو عايز تتطمن ممكن تجيب ترموستات درجة حرارته اقل لكن كدة كويسة
طالما الحرارة ثابتة ومش بتعلى عن كدة

إنا لله وإنا إليه راجعون
(يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً)
لن أنساك أبدا
رحمك الله يا أخى (خالد خليفة)
أرجو منكم قراءة الفاتحة
قديم 22-04-2010, 03:32 PM
الصورة الرمزية MEMOO_1ST

MEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond repute

انا متشكر جدا لحضرتك يا باشا بس حوار السيرموستات الي اققل في درجة الحرارة دا عادي ولا اية .
انا متشكر تاني لردك يا جميل .

الحمد لله والشكر لله.
قديم 24-04-2010, 11:00 AM
الصورة الرمزية MEMOO_1ST

انا فعلا متشكر جداً للأهتمام انا فعلا روحت امبارح للكهربائي ونضفلي دورة الميه وقالي كانت فيه هوا ( مش عارف يعني اية ) بس المهم انو قعد ينزل كل المية الي في الرادياتير كتير قوي ويزودها وبعدين غيرلي الترموستات وقالي دا تمام وجربتو لقيت المروحة بتشتغل عند 94 والعربية اتظبطت والحمد لله والتبريد بقا افضل والحمد لله.

وبالنسبة لموضوع البطارية كانت حصلت قفلة علشان الموجب لمس مع الكبوت والراجل الكهربائي ظبطلي الأرضي بتاع العربية وغطالي الموجب كويس .
وأنا متشكر جداً لكل حد نصحني ولكل الناس الجميلة الي في المنتدى الجميل دا .

الحمد لله والشكر لله.

الكلمات الدليلية
اوبل, اوبل فيكترا, اوبل كورسا, opel, opel corsa