العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 27-07-2014, 09:45 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: للأسف ممكن ترتكب حادث لاقدر الله

drmedo82 اسف جدا للتاخير - لانى تعرضت لحادث لكن الحمد لله كولة تمام

مكنة الاستوب مش شرط تنور الانوار الخلفية عشان تكون سليمة ولكن ليها اختبار تانى وهو والموتور داير ثبت رجلك على البنزين وخلى الـ RPM ثابت على رقم محدد وبعدين دوس فرامل بالرجل التانية ....مفروض ان دواسة البنزين بتفصل
يا اما تريح نفسك وتقفل طرفين دواسة البنزين ودول هاتعرفهم بالتباديل مع نور الاستوب

اللى بيركب اى حساس ميكانيكى او كهربائي مش فارقة لان دة مسمار وفيشة انما مفروض يكون بيحس بشغلة وحابة اهم

العربية دى اساسا فى المانيوال بتعها السرعة القصوى 170 ريح نفسك

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 27-07-2014, 02:38 PM
drmedo82 drmedo82 غير متواجد حالياً

drmedo82 has a spectacular aura aboutdrmedo82 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

drmedo82 اسف جدا للتاخير - لانى تعرضت لحادث لكن الحمد لله كولة تمام

مكنة الاستوب مش شرط تنور الانوار الخلفية عشان تكون سليمة ولكن ليها اختبار تانى وهو والموتور داير ثبت رجلك على البنزين وخلى الـ RPM ثابت على رقم محدد وبعدين دوس فرامل بالرجل التانية ....مفروض ان دواسة البنزين بتفصل
يا اما تريح نفسك وتقفل طرفين دواسة البنزين ودول هاتعرفهم بالتباديل مع نور الاستوب

اللى بيركب اى حساس ميكانيكى او كهربائي مش فارقة لان دة مسمار وفيشة انما مفروض يكون بيحس بشغلة وحابة اهم

العربية دى اساسا فى المانيوال بتعها السرعة القصوى 170 ريح نفسك
اولا الفا مليون حمد الله علي سلامة حضرتك وربنا يسترها معاك ومعانا ومع الجميع يارب
ثانيا هاجرب موضوع تثبيت البنزين مع دواسة الفرامل لان موضوع قفل طرفين دواسة البنزين ده بصراحه مش فاهمه ومش عارف بيتعمل ازاي بالضبط
ثالثا انا عارف ان اخرها في المانيوال 170 بس مش دي المشكله انا عندي بتجيب 160 علي الغيار الرابع الحمد لله
لكن الغيار الخامس اخره 130 بالعافيه ومش بيجيب اكتر خالص هيا دي المشكله
رابعا بقا كل عام وحضرتك بخير وعيد سعيد ان شاء الله لحضرتك ولكل الاعضاء الكرام
قديم 29-07-2014, 10:27 PM
الصورة الرمزية saadalzeiny
saadalzeiny saadalzeiny غير متواجد حالياً

saadalzeiny is a jewel in the roughsaadalzeiny is a jewel in the roughsaadalzeiny is a jewel in the rough

شكرا لحضراتكم
قديم 02-08-2014, 02:37 AM
drmedo82 drmedo82 غير متواجد حالياً

drmedo82 has a spectacular aura aboutdrmedo82 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drmedo82 مشاهدة المشاركة

اولا الفا مليون حمد الله علي سلامة حضرتك وربنا يسترها معاك ومعانا ومع الجميع يارب
ثانيا هاجرب موضوع تثبيت البنزين مع دواسة الفرامل لان موضوع قفل طرفين دواسة البنزين ده بصراحه مش فاهمه ومش عارف بيتعمل ازاي بالضبط
ثالثا انا عارف ان اخرها في المانيوال 170 بس مش دي المشكله انا عندي بتجيب 160 علي الغيار الرابع الحمد لله
لكن الغيار الخامس اخره 130 بالعافيه ومش بيجيب اكتر خالص هيا دي المشكله
رابعا بقا كل عام وحضرتك بخير وعيد سعيد ان شاء الله لحضرتك ولكل الاعضاء الكرام
في انتظار رد استاذنا مستر استرا بخصوص المشكله اللي عندي
وعلي فكره فيه صديق محترم برده قال ان المشكله دي يا اما بوابة ثروتل او كنترول بس لسه هيجرب ويعرف
فايه راي حضرتك في الكلام ده؟