العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

مشاهدة نتائج الإستطلاع: رأيك في عفشة اللانوس
ضعيفة جدا 2 5.00%
ضعيفة 7 17.50%
متوسطة 22 55.00%
جيدة 9 22.50%
المصوتون: 40. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 23-09-2008, 10:57 AM
szrateb szrateb غير متواجد حالياً

szrateb is on a distinguished road
افتراضي عفشة اللانوس

عندي لانوس كاملة عاملة 27 الف ومعظم مشاويري سفر أو طرق ممهدة وبحافظ جدا على العربية وسواقتي هادية
المهم غيرت بارات الطرف مرتين مرة عند ال15 ألف ومرة عند ال27 ألف ولسة برضة سامع صوت طقطقة خفيفة عند لف الطارة أو في المطبات
ممكن تكون علبة الدركسيون فيها مشكلة وهل عفشة اللانوس بهذا الضعف ولا يعتمد عليها
وما هي خطورة اني اطنش الصوت وامشي بالعربية بهذا الحال
قديم 23-09-2008, 08:12 PM
Masrawy
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة szrateb مشاهدة المشاركة

عندي لانوس كاملة عاملة 27 الف ومعظم مشاويري سفر أو طرق ممهدة وبحافظ جدا على العربية وسواقتي هادية
المهم غيرت بارات الطرف مرتين مرة عند ال15 ألف ومرة عند ال27 ألف ولسة برضة سامع صوت طقطقة خفيفة عند لف الطارة أو في المطبات
ممكن تكون علبة الدركسيون فيها مشكلة وهل عفشة اللانوس بهذا الضعف ولا يعتمد عليها
وما هي خطورة اني اطنش الصوت وامشي بالعربية بهذا الحال
عن تجربة انا عملت بها 160 الف كيلو و لم المس العفشة نهائيا و لم احتاج الى ضبط زوايا منذ ان اشتريتها
و كان موضوع الطقطقة هذا موجود عندى و تعودت عليه و طنشته تماما حتى وصلت لل 160 الف كيلو
و كنت بعاملها بمنتهى القسوة و الصراحة اللانوس من احسن السيارات فى مصر و حمالة اسية بجد و اذا كانت الطقطقة مضايقاك فالحل هو تغير الجلب الكاوتش الموجودة فى العفشة الامامية و ستنتهى هذه المشكلة ان شاء الله و لو محتاج ميكانيكى دايو مش نصاب و ممتاز و مش غالى عندى واحد كويس جدا ممكن اوصفه لك و من خلاله ممكن يرشدك لافضل واحد فى العفشة لها و افضل واحد فى الريداتير و السمكرة ايضا اذا حبيت

التعديل الأخير تم بواسطة Masrawy ; 23-09-2008 الساعة 08:16 PM
قديم 23-09-2008, 08:26 PM
الصورة الرمزية MoSHaX
MoSHaX MoSHaX غير متواجد حالياً
من انا؟: Thomas Wadee

MoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عفشة اللانوس

لالا دى حصلت معايا ...كان فى صوت طقطقة بسيط فى العجلة الشمال ..وبيسمع فى الدركسيون ومكنش بيظهر الا لما الف الطارة جامد او مع المطبات..انا شكيت انها تكون حاجة فى الكوبلن بس طلع البيض بتاع العربية ..لو عاوز تغيرة تمنة 90 جنية فى التوكيل انا مرضيش يغيرهولى العامل فى التوكيل وقالى دة من الوساخة والطين وانا هنضفهملك من غير مااغير حاجة وعملهم اتظبطوا مية مية وخد فلوس بسيطة..انا سمعت كمان انو البيض دة لو فى حاجة ممكن يملص منك انت وماشى والعربية تتقلب لا قدر الله وحاول متستهونش بالحاجات البسيطة دى لانها بتكبر

I'M BaD UseR

قديم 24-09-2008, 04:08 AM
Masrawy
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moshax مشاهدة المشاركة

لالا دى حصلت معايا ...كان فى صوت طقطقة بسيط فى العجلة الشمال ..وبيسمع فى الدركسيون ومكنش بيظهر الا لما الف الطارة جامد او مع المطبات..انا شكيت انها تكون حاجة فى الكوبلن بس طلع البيض بتاع العربية ..لو عاوز تغيرة تمنة 90 جنية فى التوكيل انا مرضيش يغيرهولى العامل فى التوكيل وقالى دة من الوساخة والطين وانا هنضفهملك من غير مااغير حاجة وعملهم اتظبطوا مية مية وخد فلوس بسيطة..انا سمعت كمان انو البيض دة لو فى حاجة ممكن يملص منك انت وماشى والعربية تتقلب لا قدر الله وحاول متستهونش بالحاجات البسيطة دى لانها بتكبر
سبب منطقى و وارد حوثه طبعا بس ازاى تم علاجة بدون تغير ؟؟؟؟؟

و ازاى يدخله للبيض طين و وساخة و هو مغلق بكوتشة محكمة ياريت تبص عليه بنفسك و تشوف عملوا اية بالظبط

و خلى بالك لو كان توكيل ابو رواش او توكيل الكويت و البلاد العربية دول نصابين و معظم الصنيعية الموجودين عندهم نصابين كمان

انا شوفت مرة ازى بيضيعوا البوش الموجود فى البيض لو قولتلك ازاى بيعملوا كدة من غير تغيره هتتخض خلينى ساكت احسن ptmnlo123per1117
قديم 24-09-2008, 10:24 AM
szrateb szrateb غير متواجد حالياً

szrateb is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة masrawy مشاهدة المشاركة

عن تجربة انا عملت بها 160 الف كيلو و لم المس العفشة نهائيا و لم احتاج الى ضبط زوايا منذ ان اشتريتها
و كان موضوع الطقطقة هذا موجود عندى و تعودت عليه و طنشته تماما حتى وصلت لل 160 الف كيلو
و كنت بعاملها بمنتهى القسوة و الصراحة اللانوس من احسن السيارات فى مصر و حمالة اسية بجد و اذا كانت الطقطقة مضايقاك فالحل هو تغير الجلب الكاوتش الموجودة فى العفشة الامامية و ستنتهى هذه المشكلة ان شاء الله و لو محتاج ميكانيكى دايو مش نصاب و ممتاز و مش غالى عندى واحد كويس جدا ممكن اوصفه لك و من خلاله ممكن يرشدك لافضل واحد فى العفشة لها و افضل واحد فى الريداتير و السمكرة ايضا اذا حبيت
شكرا يا استاذ مصراوي على الرد بس انا خايف ان الموضوع يكون فيه مشكلة في علبة الدركسيون وهل عادي امشي عليها كدة ولا فيه خطورة وخايف اروح لأي حد يشتغلني لو تعرف حد بعرف في العفشة ويكون أمين ياريت تقول لي عليه مع الشكر