العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 14-01-2013, 04:40 AM
abdullah ali abdullah ali غير متواجد حالياً

abdullah ali is on a distinguished road
للاهمية يا ريت حد يرد عليا ضروري بعد اذنكم

انا اول مره اشارك هنا .... انا بحب الابيزا جدا ومستخسر ادفع 30 الف في عربيه زي اللادا والاكسيل والكلام ده وعاوز اجيب ابيزا وحد ينصحني يقولي ايه رايه في العربية دي وبتستحمل شغل وسفر عشان شغلي (مهندس معماري ) وغير كده انا من سوهاج وهنا في الصعيد عامه ماابيحبوش الا الادا والشاهين ... فقطع الغيار مش مشكله بالنسبه ليا كمكان بيع سهله يعني اجيبها من القارهره . بس اسعارها ايه غاليه وللا ايه ؟؟؟ شكرا
قديم 14-01-2013, 05:19 AM

افتراضي رد: يا ريت حد يرد عليا ضروري بعد اذنكم

ومعلش يا جماعه حد بس يفهمني حاجه .. كنت قريتها هنا في المنتدي هيا ابيزا موديل 94 اسمها في السوف ابيزا سيستم بورش ؟؟ يعني الموديل ده بس؟؟ اصلي بتقولوا ان العربيه دي مالهاش قطع غيار وغاليه جدا ؟؟ دي انهي بقي وانهي موديل ؟؟؟؟ معلش هتعبكم معايا وجزاكم الله خيرا ... ول عاوز اجيب ابيزا اجيب موديل كام افضل حاجه !!!؟؟؟
قديم 14-01-2013, 05:30 AM

ومعلش بقي سوووووااال تاني هههه
انا في ابيزا قدامي موديل 99 و 1000 سي سي فبريقه دوااخل وشنطه وسقف وتكيف وجنوط سبور تعمل كام لو عاوز اشتريها ؟؟؟ صاحبها عاوز فيها 38000 بس انا شايف ان كتيير عليها اووووي ده ... تقريبا ممكن تخلص علي كام ؟؟؟ ومعلش تاني هيا اسعار قطع غيارها ايه ؟؟ وعربيه بستحمل فحت وردم ؟؟؟ شكررررررررررررررررررررررر ا
قديم 14-01-2013, 03:58 PM
hossamalsadik hossamalsadik غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Accountant

hossamalsadik has a spectacular aura abouthossamalsadik has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdullah ali;831026[B

]انا اول مره اشارك هنا .... انا بحب الابيزا جدا ومستخسر ادفع 30 الف في عربيه زي اللادا والاكسيل والكلام ده وعاوز اجيب ابيزا وحد ينصحني يقولي ايه رايه في العربية دي وبتستحمل شغل وسفر عشان شغلي (مهندس معماري ) وغير كده انا من سوهاج وهنا في الصعيد عامه ماابيحبوش الا الادا والشاهين ... فقطع الغيار مش مشكله بالنسبه ليا كمكان بيع سهله يعني اجيبها من القارهره . بس اسعارها ايه غاليه وللا ايه ؟؟؟ شكرا
[/B]

اللادا والأكسل مش وحشين للدرجه ديه وكل حاجه ليها ميزه وعيب نسبه الى أحتياجاتك بس لو أنت حابب الأبيزا ده موضوع تانى أسعار قطع الغيار مش رخيصه ومش غاليه أعلى من الأكسل واللادا وأمام ذلك قطع الغيار الألمانى الأصلى معمره جداااا.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdullah ali مشاهدة المشاركة

ومعلش يا جماعه حد بس يفهمني حاجه .. كنت قريتها هنا في المنتدي هيا ابيزا موديل 94 اسمها في السوف ابيزا سيستم بورش ؟؟ يعني الموديل ده بس؟؟ اصلي بتقولوا ان العربيه دي مالهاش قطع غيار وغاليه جدا ؟؟ دي انهي بقي وانهي موديل ؟؟؟؟ معلش هتعبكم معايا وجزاكم الله خيرا ... ول عاوز اجيب ابيزا اجيب موديل كام افضل حاجه !!!؟؟؟

السيستم بورش الموديل ما قبل عام 94 والأبيزا من موديل 94 ونتا طالع قطع الغيار متوفره فى الحرافيين واماكن تانيه كمان .... أما سيدتك تجيب موديل أيه تحديدا اى موديل بعد 94 بشرط الحاله الجيده لأن مهما كانت ماركة العربيه وصناعتها او حداثة الموديل وكانت بحالة تعبانه هتكره اليوم الى اشترتها فيه ولو اشتريت العربيه بحاله جيده وحفظت عليها بعمل الصيانه الدوريه لها من زيوت وفلاتر فى مواعيدها الخ هتحبها والأبيزا بالذات عوزه كده على قد ماتخد منها شغل عفى وقوى بجد على اد ماتديها رعايه ..... يعنى تحافظ عليها تحافظ عليك تهنها تهينك وطلع عينك .......وضحت الفكره

ومعلش بقي سوووووااال تاني هههه

انا في ابيزا قدامي موديل 99 و 1000 سي سي فبريقه دوااخل وشنطه وسقف وتكيف وجنوط سبور تعمل كام لو عاوز اشتريها ؟؟؟ صاحبها عاوز فيها 38000 بس انا شايف ان كتيير عليها اووووي ده ... تقريبا ممكن تخلص علي كام ؟؟؟ ومعلش تاني هيا اسعار قطع غيارها ايه ؟؟ وعربيه بستحمل فحت وردم ؟؟؟ شكررررررررررررررررررررررر ا

انتا مهندس معمارى عشان كده بتقول فحت وردم مصتلحات عمل ههههههههه
المهم السعر عالى شويه . بس العربيات حاله وخد جوله فى النيت كده او انتظر رأي أحد الأعضاء .

بالتوفيق