العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 12-10-2009, 03:06 AM
هشام الحسيني هشام الحسيني غير متواجد حالياً

هشام الحسيني will become famous soon enough
افتراضي رد: قيادة السيارات المكشوفة تصيب بالصمم

السلام عليكم جميعا
انا كنت عايز اعلق على موضوع السواقة والشباك مفتوح
الكلام مظبوط انه فعلا الهوا البارد اللي بيدخل من الشباك والواحد سايق بسرعة ممكن بصورة او اخري يؤثر على العصب السابع المغذي لعضلات الوش وده بيؤدي لعرض مشهور اوي ان البق يتعوج على الناحية السليمة نتيجة شلل في عضلات الناحية التانية... بس الموضوع في الغالب بيروح لوحده او مع علاجات بسيطة ومش بيسيب اثر يذكر في حالات كتير ... ده الموضوع باختصار شديد وربنا يستر على الجميع
قديم 12-10-2009, 10:52 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام الحسيني مشاهدة المشاركة

السلام عليكم جميعا
انا كنت عايز اعلق على موضوع السواقة والشباك مفتوح
الكلام مظبوط انه فعلا الهوا البارد اللي بيدخل من الشباك والواحد سايق بسرعة ممكن بصورة او اخري يؤثر على العصب السابع المغذي لعضلات الوش وده بيؤدي لعرض مشهور اوي ان البق يتعوج على الناحية السليمة نتيجة شلل في عضلات الناحية التانية... بس الموضوع في الغالب بيروح لوحده او مع علاجات بسيطة ومش بيسيب اثر يذكر في حالات كتير ... ده الموضوع باختصار شديد وربنا يستر على الجميع
شكرا يا باشا على التوضيح

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 12-10-2009, 10:58 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة horas3000 مشاهدة المشاركة

مش كدة برضة يا كيمو باشا
مبيسيبوش حاجة للصدفة و المهم ان الحل اللي اوجدوه بسيط و عملي و فعال في نفس الوقت
يا باشا دى ناس فاهمة و شغالة ونجاحهم اكيد ماجاش من فراغ ..
و غالبا مايكون ابسط الحلول هو احسنها ...

بيفكرونى بموضوع كنت قرأته فى المنتدى لأخونا العزيز ايمن عبد الرازق ان لما الامريكان و الروس طلعوا الفضاء كان عندهم مشكلة انهم مش عارفين يكتبوا باقلام الحبر فى الفضاء لانعدام الجاذبية اللازمة لنزول الحبر على الورق
فامضى الامريكان وقت طويل جدا و مصاريف بالملايين على اختراع نوع حبر يمكن الكتابة به فى الفضاء
أما الروس ببساطة استخدموا اقلام رصاص

و مقولة اخيرة ... لو فاتك الالمانى مش هتركب زيه تانى

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!

الكلمات الدليلية
المكشوفة, السيارات, قيادة