العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA

كيا KIA احد اعمدة عملاق الصناعة الكورى اندمجت مع هيونداى لتصبح اكبر مجموعة فى كوريا الجنوبية بينما بدات باعادة تجميع موديلات مازدا القديمة من اشهر الموديلات بيكانتو - سيراتو - ماجنتيس - كارينز - ريو - اوبيروس - كارنفال - سورانتو

قديم 29-09-2009, 02:16 PM
الصورة الرمزية dodohany
dodohany dodohany غير متواجد حالياً

dodohany will become famous soon enough
ضمان السيارات الخليجية

إلي جميع عشاق مصر موتورز تحية لجميع المشرفين في هذا المنتدي الجميل والرائع
فية موضوع كنت قرأته في الجرائد الرسمية المصرية هو أن جهاز حماية المستهلك بعد مباحثات طويلة مع جميع الوكلاء في مصر قرر أن جميع التوكيلات لجميع الموديلات في مصر تضمن السيارات الخليجية زي السيارات المستوردة عن طريقهم بشرط أن المالك يدفع للوكيل نسبة 4 % من ثمن السيارة يا ريت لو حد يعرف حاجة عن الموضوع ده يقولي عشان أنا ناوي أشتري كيا سيراتو الجديدة 2010خليجي لما تمتاز به من تقنية اعلي في الدهان وجودة الموتور مش ذي اللي بتنزل مصر غير التقفيل الداخلي ممتاز أنا أتفرجت عليها عند جابر عبد الشهيد وناوي اشتريها بس أنا كانت عندي مشكلة الضمان
قديم 29-09-2009, 07:28 PM
roshdy roshdy غير متواجد حالياً

roshdy is on a distinguished road
افتراضي رد: ضمان السيارات الخليجية

العربية عند جابر عبد الشهيد بكام
الضمان الى انا شفتة ضمان اسمة تربل a وبتدفع حوالى 2500 فى 3 سنين ضمان ضد عيوب الصناعة
قديم 07-10-2009, 05:02 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ضمان السيارات الخليجية

l7d dlw2t el twkil mesh biedy dman ll3rbiat el 5ligi, bs by2blha fl siana w kda 3ndo f mrakez el 5dma bta3to, w tb3n btdf3 aktr shwia flmsn3iat wlzy mno, ama b2 el dman bta3 el 5ligy f fe shrka esmha aaa d btdy dman 3 snen w btdf3 7wali 2500 bs el dman mesh 3nd EIM wkil kia, d 3nd mrkz 5dma adim kan tb3 wlid twfi2 wkil kia el adim bs mesh ad kda y3ny (mesh kwisin, bymtw78o fl nas w yfaslo m3ahm) w gaber 3bd el shahid bya5d 7wali 1500-1700 gne w bydek dman sna 3nd wa7d f mdint nasr w msm3tsh 3no lbl5er wla blshar!!
ama b2 blnsba llmwasfat, f el motor wa7d wl tkif wa7d el fr2 bs fl dhan, ama el t2fil gwa wl kmaliat w kda fwa7d lnfs el fe2a, y3ny mtkarnsh el high line el 5ligi om 121 aw 132 alf bl LX el msry aw Ex om :99000 aw om 109000, w fl a5r e3ml est5ara w etkl 3la Alah, bs ana r2yi bta3t el wkil a7sn w admn
قديم 31-03-2010, 02:09 AM
هشام20000 هشام20000 غير متواجد حالياً

هشام20000 is on a distinguished road
رد: ضمان السيارات الخليجية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dodohany مشاهدة المشاركة

إلي جميع عشاق مصر موتورز تحية لجميع المشرفين في هذا المنتدي الجميل والرائع
فية موضوع كنت قرأته في الجرائد الرسمية المصرية هو أن جهاز حماية المستهلك بعد مباحثات طويلة مع جميع الوكلاء في مصر قرر أن جميع التوكيلات لجميع الموديلات في مصر تضمن السيارات الخليجية زي السيارات المستوردة عن طريقهم بشرط أن المالك يدفع للوكيل نسبة 4 % من ثمن السيارة يا ريت لو حد يعرف حاجة عن الموضوع ده يقولي عشان أنا ناوي أشتري كيا سيراتو الجديدة 2010خليجي لما تمتاز به من تقنية اعلي في الدهان وجودة الموتور مش ذي اللي بتنزل مصر غير التقفيل الداخلي ممتاز أنا أتفرجت عليها عند جابر عبد الشهيد وناوي اشتريها بس أنا كانت عندي مشكلة الضمان
في شركة اسمها تريبل اية ايجبت شركة كبيرة وعالمية وانا جبت عربيتي خليجي واشتريت ضمان من عندهم وغيرولي فتيس كامل ب77000 جنية في التوكيل وعندهم ناس قمة في الاحترام بس خلي بالك في شركة مقلداهم بس مش كويسين ولو عاوز نمرهم 24029427 ومدير المبيعات شاب متعاون اسمة محمد 0113223600 وانا وجميع اصدقائي في فودافون عربيتنا كلهم تريبل اية

الكلمات الدليلية
الخليجية, السيارات, ضمان