العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 27-05-2012, 10:54 PM
الزيرو الزيرو غير متواجد حالياً

الزيرو will become famous soon enoughالزيرو will become famous soon enough
افتراضي ساعدونى ارجوكم ارجوكم ضرورى ضرورى انا مش عارفة اعمل ايه

سلامه عليكم
يا جماعة محتاجة مساعدتكم تقولولى اعمل ايه عشان انا مش عارفة اعمل ايه الموضوع انى عايزة اشترى عربية وعشان كده بدخل مواقع بيع العربيات المهم لقيت اعلان عربية صاحبه اسمه فريد داوسون عارض عربية هوينداى النترا موديل 2007 ب 27500 المهم انا بعت لصاحب الاعلان فى الموقع نفسه انى عايزة اشترى العربية وكتبت رقم موبايلى لقيت الموقع باعتلى الرسالة دى منه ولما فتحت الاعلان لقيت مكتوب العربية اتباعت
دى كانت الرسالة

Thank you for your interest in my Hyundai Elantra . The price for the car is 27500 EGP.

The car is in a very good condition. It has no technical or mechanical problems. No engine problems. It has no scratches or dents, no hidden defects.This is an egiptean car with all taxes paid and all the papers prepared for sale. I bought it from Egipt when I worked there . I moved back to London,UK and didn't had time to sell the car before leaving Egipt, so I'm selling it now . In this moment the car is in London,UK.

The car is already deposited at FUG-Express (United Kingdom transport company). I've already paid this company to take care about the transaction. The company can deliver the car directly to your address. I WILL PAY THE TRANSPORT TAXES. You will have 3 to 5 days for inspection so you can make sure the car is in perfect condition.

If you are still interested to buy it ,let me know and i will explain you how FUG-Express Escrow works.

Thank you,
انتوا رايكم ايه وتنصحونى بايه
قديم 27-05-2012, 11:00 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
جديد رد: ساعدونى ارجوكم ارجوكم ضرورى ضرورى انا مش عارفة اعمل ايه

كل دا انك هتشترى عربيه من وسيط وهى شركة ترك لها صاحب السياره حرية التصرف فى السياره ودا لضيق وقته فى مصر والشركه هتتعامل معاكى انتى دون الشخص
ودا ترجمة نص الموقع بالظبط
"أشكركم على اهتمامكم في هيونداي Elantra بلدي. ثمن السيارة هو 27500 جنيها مصريا.

كانت السيارة في حالة جيدة جدا. ليس لديها أي مشاكل فنية أو ميكانيكية. لا مشاكل في المحرك. ليس لديها أي خدوش أو الطعجات، لا defects.This المخفية هي سيارة egiptean مع جميع الضرائب المدفوعة، وجميع الأوراق التي أعدت للبيع. اشتريتها من Egipt عندما كنت أعمل هناك. انتقلت إلى لندن، المملكة المتحدة، ولم يكن لديه وقت لبيع السيارات قبل ان يغادر Egipt، لذلك أنا بيعه الآن. في هذه اللحظة تكون السيارة في لندن، المملكة المتحدة.

وأودعت بالفعل في السيارة في FUG اكسبريس (الشركة المتحدة للنقل المملكة). لقد سبق لي أن تدفع هذه الشركة لرعاية حول هذه الصفقة. يمكن للشركة أن تسليم السيارة مباشرة الى عنوانك. سوف أدفع ضرائب النقل. سيكون لديك 3 إلى 5 أيام للتفتيش حتى تتمكن من التأكد من أن السيارة في حالة ممتازة.

إذا كنت لا تزال مهتمة لشرائه، اسمحوا لي أن أعرف وسأشرح لكم كيف FUG اكسبريس الضمان "

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 27-05-2012, 11:25 PM
atgps atgps غير متواجد حالياً

atgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ساعدونى ارجوكم ارجوكم ضرورى ضرورى انا مش عارفة اعمل ايه

[QUOTE=الزيرو;680606][CENTER]سلامه عليكم
يا جماعة محتاجة مساعدتكم تقولولى اعمل ايه عشان انا مش عارفة اعمل ايه الموضوع انى عايزة اشترى عربية وعشان كده بدخل مواقع بيع العربيات المهم لقيت اعلان عربية صاحبه اسمه فريد داوسون عارض عربية هوينداى النترا موديل 2007 ب 27500 المهم انا بعت لصاحب الاعلان فى الموقع نفسه انى عايزة اشترى العربية وكتبت رقم موبايلى لقيت الموقع باعتلى الرسالة دى منه ولما فتحت الاعلان لقيت مكتوب العربية اتباعت
دى كانت الرسالة
Thank you for your interest in my Hyundai Elantra . The price for the car is 27500 EGP.
The car is in a very good condition. It has no technical or mechanical problems. No engine problems. It has no scratches or dents, no hidden defects.This is an egiptean car with all taxes paid and all the papers prepared for sale. I bought it from Egipt when I worked there . I moved back to London,UK and didn't had time to sell the car before leaving Egipt, so I'm selling it now . In this moment the car is in London,UK.
The car is already deposited at FUG-Express (United Kingdom transport company). I've already paid this company to take care about the transaction. The company can deliver the car directly to your address. I WILL PAY THE TRANSPORT TAXES. You will have 3 to 5 days for inspection so you can make sure the car is in perfect condition.
If you are still interested to buy it ,let me know and i will expl

ده اعلان نصب
وعلى فكرة اللى كاتب الكلام ده ليس من انجلترا ولكن من أوروبا الشرقية على ما أعتقد
لأن مصر تكتب فى معظم لغات أوروبا الشرقية Egipt حتى الروسية كذلك Египет أى Egipt وكذلك البولندية والبلغارية كما ذكر فى الرسالة.
وكذلك هناك أخطاء فى اللغة كثيرة لا يخطئ فيها صاحب اللغة.
فالبعد عن هذا الاعلان النصاب هو الأفضل وهو يعتمد على طمع المشترى.

قديم 27-05-2012, 11:29 PM

مانا عارفة يا محمد معنى الرسالة بس مش عارفة هل ده صح وهتبعتهالى بجد ومفيش جمارك ولا حاجة زى دى وارد اقول ايه
قديم 27-05-2012, 11:31 PM

اوكى بس ليه عامل اعلان فى موقع بيع عربيات