العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 20-10-2010, 03:19 AM
xabi xabi غير متواجد حالياً
من انا؟: محمود مدحت
التخصص العملى: طالب بكليه تجاره

xabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to behold
افتراضي الطريق من رمسيس الى دريم بارك

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا ان شاء الله نازل الاسبوع الجاى القاهره مع ناس صحابى وكنا عايزين نروح دريم بارك..بس للأسف مش معانا عربيه..فانا كنت هركب من المنصوره سوبر جيت وهنزل فى رمسيس..ياترى فى مواصلات علطول من هناك؟..ولا من منطقه تانيه!..وياترى فيه المواصلات شغاله لامتى؟..ومعلش المسافه والوقت من رمسيس لدريم قد ايه.واسف للاطاله.
قديم 20-10-2010, 03:24 AM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الطريق من رمسيس الى دريم بارك

من رمسيس لدريم بارك المفروض انها لا تزيد عن نصف ساعة بس انت عارف القاهرة طبعا تركب من رمسيس ميكروباص اكتوبر بس الانتاج الاعلامي عشان يعدي من امام دريم لان فيه اكتوبر محور ده مش بيروح هناك او تركبه و تنزل ميدان جهينة و تاخد تاكسي من هناك لدريم فى الغالب التاكسي هيكون من 5 ل 10 جنيه و ده الافضل عشان يدخلك دريم نفسها لا الميكروباص هينزلك امام المدينة و هتمشي حوالي كيلو تقريبا للبوابة و رحلة سعيدة انشاء الله

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه
قديم 20-10-2010, 04:03 AM

xabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to behold

شكرا ياعموووور..طب لو حبيت ارجع من هناك اركب ايه وبيبقى فيه هنا موقف للعربيات وانا راجع ولا مفيش وبضطر انى اوقف من على الطريق..ولا ايه النظام..وياترى العربيات هناك اخرها للساعه كام.
ومعلش بقى بتعبك معايا
قديم 20-10-2010, 04:09 AM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute

هتعدي الناحية التانية من الطريق و تأخذ ميكروباص الجيزة او الرماية او رمسيس بس احتمال توقف شوية لان الجاية فى الاغلب بيبقي مليان خاصة لو رايح في يوم فى وسط الاسبوع و بعدين يا باشا لا تعب و لا حاجة يارب تقضي يوم جميل

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه
قديم 20-10-2010, 04:24 AM

انا ان شاء الله نازل السبت...بس فيه ناس كتير مخلينى قلقان من حكايه المواصلات دى خصوصا وانا راجع...وبيقلوا الوقت حوالى ساعه ونص ويمكن اكتر