العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 21-05-2010, 03:31 AM
الصورة الرمزية aftr
aftr aftr غير متواجد حالياً
من انا؟: أيمن راضى
التخصص العملى: فتى صيانه موبيل
هواياتي: pes 2012

aftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the rough
افتراضي الى الاخ حازم والاخ ابونورا ياريت تقريرعن عيوب ومميزات m11

ياريت مميزات وعيوب m11وهل هى الافضل من سيارات اخرى زى الافيو --الاكسنت---رينو لوجان---وياريت يكون من حيث الاعتماديه- قطع الغيار --- الثبات -- الابشنز--- العفشه -- السحب --- انا عامل الموضوع ده عشان الكل يستفاد لان كنت فى حيره بين 3مركات دول واكيد فى ناس فى نفس الحيره بس الحمد لله انا معايهm11
قديم 21-05-2010, 05:12 PM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الى الاخ حازم والاخ ابونورا ياريت تقريرعن عيوب ومميزات m11

فى الواقع العربية كانت واعدة بتصميمها الإيطالى الرشيق و سعرها المنافس جدا
بالإضافة للكماليات الكثيرة المتوفرة بها
و دعمها من وكيل قوى و عريق
و لكن حتى الأن لم تنتشر السيارة بالشكل المتوقع لها
و مازالت سابقتها 516 تحتل الصدارة و إن كنت لا أتوقع أن يستمر ذلك لوقت طويل
بشرط أن يتغلب الوكيل بسرعة على المشاكل التى صادفت الدفعة الأولى من أصحاب السيارة و إن كنت أراها ف مجملها مشاكل بسيطة و لكن لا يجوز أن تظهر بهذه الكثافة فى سيارة جديدة على السوق المصرى
أكبر المشاكل إلتى لمستها من مشاركات أصحاب السيارة حتى الأن هى مشكلة ضعف جودة الدينامو و التى تتطلب تغييرها بواسطة الوكيل
أما باقى المشاكل فأعتقد انها ستنتهى قريبا و لو كان ذلك بعيدا عن أبو الفتوح

كل ما سبق كان بناء على مشاركات أصحاب السيارة و أراءهم فيها و لكنى لم يسبق لى تجربة السيارة للأسف كى أعطيك ناتج تجربة عملية حولها
ألف مبروك العربية الجديدة
و إحنا بقى إللى منتظرين رأى حضرتك حول العربية و تقييمك لمميزاتها و عيوبها
قديم 21-05-2010, 07:00 PM
الصورة الرمزية aftr
aftr aftr غير متواجد حالياً
من انا؟: أيمن راضى
التخصص العملى: فتى صيانه موبيل
هواياتي: pes 2012

aftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the rough

شكرا يااخ حازم على الرد الجميل اما بالنسبه لراى للسياره انا بحمد ربنا ان اعطانى هذه السياره ومميزات هذه السياره ثبات على الطريق -- فرامل abs- اوبشنز مش موجود فى سيارات اعلى منها فى السعر زى الالنترا مفيش فيها abs-بس العيوب الى كانت موجوده بس اتحلت تمام رجرجه فى الخاف وتصفير ورا والحمد لله كل ده اتزبط بس كل مااسمع عن حوار الدينمو ببقى قلقان شويه ولا دى حظوظ بالنسبه للعيوب وعلى فكره وزن العربيه اكبر من التيجو واكبر516 بس حاسس ان العربيه دى مش وخده حقها ممكن اعرف يااخ حازم سبب ان العربيه مش وخده حقها ممكن عشان صينى ولا عشان لسه جديده وياترى ممكن تكون الافضل من عربيات فى فاتها ولا حضرتك رئيك ايه ولا متقدرش تقيم العربيه عشان لسه جديده واسف على الاطاله وللك جزيل الشكر
قديم 21-05-2010, 08:16 PM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute

مش واخدة حقها علشان التوكيل بيعتبرها رقم 3 فى أولوياته
لإن التاكسى 516 بالنسبة ليه حاليا رقم 1
و يليه التيجو
و بعد كده m11
فمش منتبه ليها حاليا بشكل كافى
بالإضافة إلا أنها بتنافس مع الأفيو و الأكسنت و FRV و المنافسه شرسة جدا و قوية و تميزها مش واضح بين العربيات دى كلها
قديم 21-05-2010, 09:20 PM
د/حسام د/حسام غير متواجد حالياً

د/حسام is a splendid one to beholdد/حسام is a splendid one to beholdد/حسام is a splendid one to beholdد/حسام is a splendid one to beholdد/حسام is a splendid one to beholdد/حسام is a splendid one to beholdد/حسام is a splendid one to beholdد/حسام is a splendid one to behold
رد: الى الاخ حازم والاخ ابونورا ياريت تقريرعن عيوب ومميزات m11

اليكم هذا الموضوع والاستطلاع
لو معاك 75000 هتشترى اكسنت ام m11

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=26198