العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 17-04-2012, 05:46 AM
الصورة الرمزية hf2m2002
hf2m2002 hf2m2002 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس / حسام الجلاب
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر

hf2m2002 is a jewel in the roughhf2m2002 is a jewel in the roughhf2m2002 is a jewel in the rough
افتراضي اريد حلا للحكة في المطبات

بفضل الله اشتريت شيفروليه لانوس 2012 والعربيه بسم الله ما شاء الله تحفة بكل المقاييس ولكن اللي نكد عليا فيها انها واطيه وبتحك في مطبات كتير وخصوصا لما بكون معايا ناس في الكنبه اللي ورا والعربيه بمنتهى الامانه مافيهاش نقيصة وخاصة انها فول اوبش يعني تككيف تلاجة بجد وفاميه البربريز اللي ورا والبابين الخلفيين وواسعة ومريحة وناعمه جدا وبصراحة مش حاسس وانا سايقها ان في ادائها فرق بينها وبين الياباني وانا مجرب الياباني والايطالي والروسي يعني بعرف اتذوق اداء العربييه صح ولكن اللي عايز ليه حل يكون عملي يرفع العربيه عن المطبات وفي نفس الوقت مايخرجنيش من الضمان
الرجاء من اخوتي ملاك اللانوس يساعدوني بخبرتهم في اللانوس وازاي نعليها بحيث ماتحكش نهائي في المطبات مع العلم اني باخد المطبات (مقص) يعني بالورب
ارجو حل الله يجازيكم خيييييييييييييييييييير ولكم كل التحيه ياخواني

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك
قديم 17-04-2012, 07:04 AM
الصورة الرمزية ramyhekal
ramyhekal ramyhekal غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تاجر
هواياتي: السيارات

ramyhekal is just really niceramyhekal is just really niceramyhekal is just really niceramyhekal is just really niceramyhekal is just really nice
افتراضي رد: اريد حلا للحكة في المطبات

فى حلين
اولا لازم تعرف العربيه بتحك وهى محمله ولا وهى فاضيه يعنى والمساعدين مقفوله ولا مفتوحه
لو بتحك وهى محمله فقط يبقى هاتركب صدادات ودى مهمتها تخلى المساعدين الخلفيين مفتوحين بقدر معين مهما حملت فى العربيه
ثانيا لو بتحك وانت فاضى يبقى انت محتاج تعلى العربيه هاتشيل الكاوتش اللى فى المساعد وتجيب اعلى شويه على حسب اللى عندك
الحلول دى من واقع تجربتى مع النوبيرا والحلين مالهومش اى ضرر على العربيه وغير مكلفين
الصدادات نفس الفكره دى

قديم 17-04-2012, 08:04 AM
Pop301 Pop301 غير متواجد حالياً

Pop301 will become famous soon enough

صدقني يا باشمهندس انا بعت النوبيرا عشان السبب الوحيد ده رغم انها عربيه جميله وواسعه وثابته وكل الحلول مع احترامي للجميع حلول موقته وهو ده عيب الدايو وللاسف شيفورليه مقدرش يشوف حل للعيب ده بعد ما اخد التوكيل حطلها كل الكماليات ما عدا انه يشوف حاجه تعليها شويه
قديم 17-04-2012, 03:06 PM
الصورة الرمزية ramyhekal
ramyhekal ramyhekal غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تاجر
هواياتي: السيارات

ramyhekal is just really niceramyhekal is just really niceramyhekal is just really niceramyhekal is just really niceramyhekal is just really nice

لا هى ظبطت معايا فى النوبيرا كويس بفضل الله انا ركبت العلايات والصدادات مع بعض
وكنت بروج اسكندريه محمل العربيه وبعدى على مطبات دمنهور طبعا مطباات بشعه وكنت باخد اى مطب عدل ولا مطب حك
قديم 17-04-2012, 06:27 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

ركب جنط وكاوتش النوبيرا 14

هاتعلى معاك ( رأى الشخصى )

بس الضمان فى الحالة دى الله أعلم

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/