العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > برايد Pride

برايد Pride اقدم سيارات كيا انتشاراً فى مصر تم اعادة تجميعها استنادا على موديل فورد - مازدا المسماه فورد فيستيفا او مازدا 121 ويعاد تصنيعها فى ايران وسوريا حتى الان

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ايه رائيك فى العربيه ومدى نجاحها
ممتازه 36 31.86%
متوسطه 39 34.51%
عاديه 38 33.63%
المصوتون: 113. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 23-03-2010, 06:14 PM
الصورة الرمزية acounter01
acounter01 acounter01 غير متواجد حالياً
من انا؟: الباشا
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: التليفونات المحمولة

acounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا جبت السايبا برايد الجديده وده كل شيى عنها بالصور

بس يا تري في منها اوتوماتيك و لا لا
قديم 25-03-2010, 07:09 PM
drasd drasd غير متواجد حالياً

drasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud of

ممكن حد يقوللي انهي احسن السايبا برايد الجديدة ولا شاهين مستعملة موديل 2000 مثلا مع العلم ان الشاهين هاتبقى ارخص
قديم 26-03-2010, 09:09 AM
الصورة الرمزية tawfic
tawfic tawfic غير متواجد حالياً

tawfic is a glorious beacon of lighttawfic is a glorious beacon of lighttawfic is a glorious beacon of lighttawfic is a glorious beacon of lighttawfic is a glorious beacon of lighttawfic is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drasd مشاهدة المشاركة

ممكن حد يقوللي انهي احسن السايبا برايد الجديدة ولا شاهين مستعملة موديل 2000 مثلا مع العلم ان الشاهين هاتبقى ارخص
بصراحه ماقدرشى افيدك علشان انا عمرى ماامتلكت الشاهين بس سوقتها كتير والمعروف ان السياره الشاهين عربيه محترمه واستحملت كتير فى طرق البلد
بس لو هاتعمل مقارنه عامه
الشاهين مستعمله والسايبا زيرو موديل السنه ( فرق 10 سنين )
ميكانيكا الاثنين وقطع غيارهم رخيصه
التكيف والباور فى السايبا احسن بمراحل من شاهين ( ده لو فى حاله ان الشاهين اللى هاتجبها فيها تكيف وباور)
سوق اعاده البيع الشاهين يكسب والسايبا لسه بدرى عليها ( العربيه بقالها 14 شهر ومشوفتش حد بيبعها )
السايبا اوسع كتير من الشاهين فى الصالون
ماتور السايبا اجمد بمراحل من الشاهين فى السحب والعزم
ثبات الشاهين احسن من السايبا بعد ال120 كيلو
دى وجه نظرى وممكن اكون متحامل غصب عنى للسايبا وده علشان اولا انا حبيت العربيه دى جدا وثانيا علشان انا اساسا للاسف مابحبش الشاهين ( مع انها عربيه كويسه ) بس حاولت اقارن بحياد
قديم 26-03-2010, 09:12 AM
الصورة الرمزية tawfic
tawfic tawfic غير متواجد حالياً

tawfic is a glorious beacon of lighttawfic is a glorious beacon of lighttawfic is a glorious beacon of lighttawfic is a glorious beacon of lighttawfic is a glorious beacon of lighttawfic is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة acounter01 مشاهدة المشاركة

بس يا تري في منها اوتوماتيك و لا لا
للاسف مافيش منها اوتوماتك بس سمعت ان الموديل اللى نازل جديد فيها اتوماتك والله اعلم من المعلومه
قديم 26-03-2010, 10:25 AM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

الف الف الف مبروك عليك السياره الجديده
ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها