العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 03-08-2011, 07:33 PM
ahmed_love10 ahmed_love10 غير متواجد حالياً

ahmed_love10 is on a distinguished road
افتراضي اسعار قطع غيار فيات برافو 2011

السلام عليكم
انا بسال عن اسعار قطع غيار فيات برافو 2011 لان انشاء الله ناوى اجيب العربية و كنت بسال عن الصيانة فى التوكيل جيدا ولا سيئة انا بجد بحب فيات برافو جدا اكثر من اى عربية تانية لانها شبابية جدا و عربية تحفة بجد وبجد موضوع قطع الغيار مخلينى متردد فى ان اشترى العربية و لا و لو فية عربية اتوماتيك بسعرمن 150الف الى 160 الف بنفس اوبشن و قوة و جمال البرافو يريت يقولى فارجو المساعدة
شكرا لكم
قديم 03-08-2011, 08:20 PM
فادى فادى غير متواجد حالياً

فادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اسعار قطع غيار فيات برافو 2011

انا مالك حديث للفيات برافو, و بالتالى تجربتى مع التوكيل قصيرة, لكن حتى الأن فان قطع الغيار معقولة نسبيا بالنسبة للسيارات فى فئتها,
مثلا :
صيانة ال10 الاف
تغيير زيت موبيل 1+ فلتر هواء + فلتر زيت اتكلفت 650 جنيه.
فانوس امامى : 1500 جنيه.
اكصدام امامى : 2000 جنيه.
و هحاول اجيبلك كل اسعار قطع الغيار.
بس الاسعار اللى فى ايدينا بتبين انو و عكس الشائع قطع غيارها معقولة (نسبيا).
التوكيل مشكلته انو مزدحم بعض الشىء, و عليه ضغط و ملوش فروع كثيرة فى مناطق متقاربة, هناك توكيل واحد فى جسر السويس و مركزين خدمة واحد فى الهرم و التانى فى زهراء المعادى, و بالتالى كل واحد منهم بيخدم منطقة جغرافية واسعة.
ممكن تحجز ميعاد و تروح فيه عشان تخش علطول,
أو الحل الأخر (اللى انا بعمله), انك تيجى و يقولك هنحط فى الwait و نصيحتى انك تقعد تقرفهم و تعمل غاغة لحد ما يدخلو العربية !!
على فكرة هما مؤدبين فى التعامل و الاستراحة جيدة و فيها انترنت و تليفزيون و مشاريب.

ده اختبار انا كاتبة عن العربية, ممكن يفيدك,
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=64160

فى المجمل العربية أكثر من رائعة, أداء و متعة و راحة و فخامة و شكل طبعا, بس كمصاريف تشغيل اعمل حسابك انك راكب حاجة زى الجيتا او الجولف مش هيونداى و لا كيا.

أخر مواضيعى :
اختبار الفيات برافو 120 حصان تى جيت.

وداعا يا ايها الصقر الجسور
قضيت معكى أحلى ايامى.

فيات برافو مرحى مرحى