العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > السيارات التجارية > ميكروباص

ميكروباص عالم الميكروباص و عفاريت الأسفلت

قديم 23-05-2011, 02:14 PM
الصورة الرمزية mar mar
mar mar mar mar غير متواجد حالياً

مشرفة العام و منتدى البنات
من انا؟: :)
التخصص العملى: سكرتيره تحرير اب تيم
هواياتي: الشعر والكتابه عموما

mar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سوقييييييييييين المكرباصات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.elhasafy مشاهدة المشاركة

أساسى لو جنب السواق واحد صاحبه (بيعملوا إصطباحة) أو البنت أياها (اللى عايز يبين لها إنه دون ريكاردو فى الإتيكيت بالرغم إنه متجوز و عنده أربع عيال) ... تيجى حضرتك تفتح الباب علشان تقعد ... يرفع كف إيده فى وشك: خلاص هنا يا باشمهندس و بناء عليه تتفضل حضرتك لركوب الصالون الفاخر:إما تقعد على الكنبة الأخيرة و ركبك تخبط فى دقنك أو ربنا يكرمك و تكون العربية تويوتا و تقعد على الكرسى القلاب أبو ضهر مكسور و تقعد محنى الضهر علشان متريحش على ركب الحاج اللى وراك أو علشان حسناء الدويقة اللى راكبة وراك ما تفهمكش غلط
ههههههههه بتحصل والله فعلا علشان كده البنات متركبش قدام خالص

انا صوتي لخالد علي
http://www.youtube.com/watch?v=cPMgY...&feature=share
قديم 23-05-2011, 02:18 PM
الصورة الرمزية mar mar

mar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoudey مشاهدة المشاركة

لا انا أقصد يلغوها بس يعملوا بديل ليها (حاجة حكومية مثلاً - مترو الانفاق ينتشر اكتر)
اما موضوع تعديلها ده انا ليا رأى فيه - الموضوع مش تعديل الموضوع ان لازم يبقى فيه رقابة من حديد عليهم سواء عند الفحص الفنى فى المرور او لجان الامن والمتانة وكمان موضوع شرب السجاير ولازم برده يبقى فيه دوريات متحركة تراقب تصرفاتهم المختلة

لان بصراحة انا مشفتش حد بيتحكم فى الناس أكتر من سواقين الميكروباص فى مصر والله لو ركبته بحس ان انا صعبان عليا نفسى (من كمية القهر والتحكم بتاعهم فى الركاب) وصعبان عليا الناس الغلابة اللى مجبرة تركبه
ئهئ ئهئ ئهئ ئهئ ئهئ
هعيط منك خلاص بقي

انا صوتي لخالد علي
قديم 23-05-2011, 02:21 PM
الصورة الرمزية Bendary
Bendary Bendary غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مكافح بشرف
التخصص العملى: Trading - Buiness Development
هواياتي: طوابع - رسم - قراءة ، لكن بعد الشغل والجواز بقت الهوايه : أكل العيش

Bendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mar mar مشاهدة المشاركة

ههههههههههههههههه
لا حقد طبقي باين اوي
هههههههههههههههههههههه
شكرا علي المرور
http://forum.masrmotors.com/showthre...E+%CE%E1%C7%D5
دا اللينك بتاع موضوع سابق عن سواقين الميكروباص

Mohamed Bendary
اللهم فرغنى لما خلقتنى له ولا تشغلنى بما خلقته لى
اللهم ولا تحرمنى وانا أسألك ولا تعذبنى وانا استغفرك
مصر هاتفضل غاليه عليا
قديم 23-05-2011, 02:32 PM
الصورة الرمزية mar mar

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.elhasafy مشاهدة المشاركة

حاجة بتحصل فى إسكندرية بس
لو راكب من نص الطريق و نازل قريب و الباشا السواق (بيحمل) طوالى حتى لو قبل أخر الخط بمحطتين(غالباً بيعمل كده ساعة الذروة) ... تيجى حضرتك تدفع بحق الله (75 قرش مثلاً) تلاقى السواق بقه بقى فى قفاه و يقولك: الأجرة جنى و ربع أفندى ... تقوله ما هو ... يقاطعك قائلاً: جنى و ربع أفندى ... و كإنه ما يعرفش غير الكلمة دى (جنى و ربع أفندى)
تقوم حضرتك إما تدفع ال(جنى و ربع أفندى) أو تقوله طب رجع الأجرة و لما تجيلك تقوله على جنب و تنزل و تقوله ما بركبهاش بجنيه و ربع و تحرق دمه و مش حيقدر يتكلم كتير لإنه ساعة ضهرية و إسطول وراه بيكلكسله و الضابط جاى يشوف إيه سبب الزحمة ... فيسيبك و يمشى و هو بيحسبن على ركاب أخر زمن اللى ما يعرفوش ربنا و بيقبلوا يركبوا حرام
حصلت معايا وطلعتلوا الربع جنيه من معايا

انا صوتي لخالد علي
قديم 23-05-2011, 03:29 PM
الصورة الرمزية Mr.Mamo
Mr.Mamo Mr.Mamo غير متواجد حالياً

مدير مبيعات - جنرال أوتوموتيف
التخصص العملى: منسق مبيعات سيارات
هواياتي: العاب الكمبيوتر الجماعية(كره القدم )

Mr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond repute

من احد عجائب الدنيا السبع سواقين الميكروباس

Mr / Mahmoud Gamal
استشاري عام و مدير مبيعات سيارات
mahmoud_gamal_1000@yahoo. com

للتعاقد وشراء ( أي سياره ) الرجاء الالتزام بمواعيد الاتصال
نيسان : ا / فكري الحلوجي 01223311114

هيونداي
و شيفروليه
و اوبل
وجيلي ومازدا
: ا/ احمد دعباس 01210301121

( الاتصال من الساعه العاشره صباحا وحتي العاشره مساء ماعدا يوم الجمعه )