العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 13-06-2012, 10:23 PM
mostafa.riyad mostafa.riyad غير متواجد حالياً

mostafa.riyad is on a distinguished road
عاجل تغيير دبرياج الاكسارا " فريد شوقى"

اخوانى الاعزاء

عربيتى اكسارا 1 موديل 2000 اسطوانة الدبرياج خلصت واشتريت طاقم دبرياج "اسطوانه وبليه وديسك" ماركة فاليو
انا بصراحه مرحتش خالص عند فريد شوقى بس كلمته وسألته عن مصنعية تغيير الدبرياج قاللى 150 ج قلتله بس كدا كتير قاللى العربيه بتتحط على الجهاز بعد ما بيركب

بصراحه انا مفهمتش يعنى ايه هاتتحط على الكمبيوتر "الجهاز"
ومشوار مدينة نصر بعيد قوى عليا
يعنى فى فرق فعلا فى التركيب ولا اي ميكانيكى ستروين وخلاص مع العلم ان الميكانيكى بتاعى هياخد 80 ج او 100 بالكتيير

ارجو الافاده ؛؛
قديم 20-06-2012, 02:20 PM
Ahmed Abdelmohsen Ahmed Abdelmohsen غير متواجد حالياً

Ahmed Abdelmohsen is on a distinguished road
افتراضي رد: تغيير دبرياج الاكسارا " فريد شوقى"

انا عندي اكساره من زمان, فريد شوقي شاطر بس متكبر و معملته مش كويسه. ومتخليش اي حد يركب طقم الدبرياج لانه مش هيعمله صح . كلمني علي 01116655774 لو احتجت مساعده
قديم 22-06-2012, 09:14 PM
aasstt aasstt غير متواجد حالياً

aasstt has a spectacular aura aboutaasstt has a spectacular aura aboutaasstt has a spectacular aura about

من يستطيع اصلاح ماتور السيارة غير فريد شوقى
عندى اكسارة 1 مو 2000
العيب الى فيها هو ان سرعة دوان المحرك على السلانسية (اى و السيارة واقفة) 2و عندما تم سد الهواء نهائيا (الخرطوم ) اللى داخل على صمام الايديل اصبحت سرعة دوان المحرك على السلانسية 1
وواحد جرب بانة سد كل الهواء الداخل على الماتور ولكن ظل الماتور يعمل على سرعة دوران المحرك 1 ( وكان المفروض ان الماتور يطفى)
اوجو الافادة ماذا اعمل
قديم 15-07-2012, 02:56 PM
fepsceasar fepsceasar غير متواجد حالياً

fepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond repute

روح لايهاب جلال ممتاز فى المعادى على الاوتوستراد
تليفونه 01223104438
وفى صنايعي انا ساعات بتعامل معاه اسمه محمد هو فى ابو الريش بس دماغه جامدة جدا
تليفونه 01286005846

ابو كمال
قديم 03-04-2013, 05:44 AM
Apop46 Apop46 غير متواجد حالياً

Apop46 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa.riyad مشاهدة المشاركة

اخوانى الاعزاء

عربيتى اكسارا 1 موديل 2000 اسطوانة الدبرياج خلصت واشتريت طاقم دبرياج "اسطوانه وبليه وديسك" ماركة فاليو
انا بصراحه مرحتش خالص عند فريد شوقى بس كلمته وسألته عن مصنعية تغيير الدبرياج قاللى 150 ج قلتله بس كدا كتير قاللى العربيه بتتحط على الجهاز بعد ما بيركب

بصراحه انا مفهمتش يعنى ايه هاتتحط على الكمبيوتر "الجهاز"
ومشوار مدينة نصر بعيد قوى عليا
يعنى فى فرق فعلا فى التركيب ولا اي ميكانيكى ستروين وخلاص مع العلم ان الميكانيكى بتاعى هياخد 80 ج او 100 بالكتيير

ارجو الافاده ؛؛
إيه يعنى المشوار بعيد بس تأخد شغل مضمون وبصراحة أنا شافي مبلغ فك وتركيب الفتيس 150 مش كتير أنا روحت لاماكن كتير قبل ما المهندس فريد شوقى يصلحلى عربيتى اقسم بالله كانو بيكشفوا على العربية بالجهاز بس ب 150 ما فيش داعى اذكر اسماء ربنا يسهل لعبيده يا ريت المهندس فريد أنا لما دورت فى المنتدى عرفت انه كان بي جاوب على الأسئلة ال اعضاء الممتد كانوا ليسأله عليها يا ريت يرجع يرد دى حاجة مفيدة جداً