العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 04-09-2011, 10:40 AM
الصورة الرمزية ORGANIC_MAGIC
ORGANIC_MAGIC ORGANIC_MAGIC غير متواجد حالياً
من انا؟: Chemist
التخصص العملى: Project Manager
هواياتي: Foot Ball

ORGANIC_MAGIC has a spectacular aura aboutORGANIC_MAGIC has a spectacular aura aboutORGANIC_MAGIC has a spectacular aura about
افتراضي تسقيف حراره ولا بنزين ولا كهربا

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

كالعاده قبل ما امد ايدى في العربيه واعمل شغل لازم اخد رايكو ونصيحتكم الاول

انا كان عندي تسقيف جامد جدا في العربيه وكنت مفكر بنزين او كهربا وسرفت كتير كتير عل الموضوع دا

طلع في الاخر التسقيف مش من البنزين ولا الكهربا - دا كلام 2 ميكانيكيه رحتلهم بعد العيد

العيب طلع من الحراره - عايز خراطه في وش السلندر واغير الجوان يعنى نص عمره

ال 2 ميكانيكيه اكدولى نفس الكلام العيب مش بنزين دا تسقيف حراره - كمان كان فيه بخر زيت جامد علشان الحراره بتوصل لدرجات عاليه جدا - انا كنت مفكر ان الزيت اللي بحطه مش كويس (توتال) غيرته وحطيت (بترومين) كنت كل لما اغير زيت ينزل لتر بس - الشكمان مبيخرجش دخان ولا ابيض ولا ازرق ولا اسود

من الاخر وش السلندر (مقفع) وعايز خراطه والجوان يتغير وبالمره نبص عل الشمبر والسلندرات

الموضوع هيتكلف 2000 جنيه - بس انا حاسس انه كتير لانى ممكن اجيب مكنه استيراد ب 1200 جنيه (بس المكنه الاستيراد زى البطيخه ممكن تكون هيا كمان عايزه شمبر )

انا بسافر بالعربيه اسبوعيا وبجيب 140 عل الطريق عادي من غير مجهود حاسس ان المكنه كويسه (احساس مش عارف لو عايزه عمره المفروض تجيب كدا ولا لا ) بس العربيه في المشاوير الصغيره بتبقي مطلعه نار والمؤشر في النص عادي والمراوح بتشتغل ولسه مغير علبه الشكمان ومنظف باقي الشكمان

لسه مقررتش هاعمل ايه افتونىفي امرى اكرمكم الله

دا موضوعى القديم http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=52903

قديم 04-09-2011, 11:02 AM
الصورة الرمزية ironheart
ironheart ironheart غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Engineer
هواياتي: CARS & COMPUTER

ironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تسقيف حراره ولا بنزين ولا كهربا

انت عملت عمرة قبل كدة

ONE DAY YOU WILL SEE MY PLACE IN THE WORLD OF HISTORY
قديم 04-09-2011, 11:37 AM

ORGANIC_MAGIC has a spectacular aura aboutORGANIC_MAGIC has a spectacular aura aboutORGANIC_MAGIC has a spectacular aura about

لا خالص

بس العربيه موديل 2000 - انا شاريها مستعمله - مش عارف اللي قبل عمل ولا لا - والله اعلم يمكن كان فيه واحد قبليه كمان

قديم 04-09-2011, 12:49 PM
romioromio romioromio غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طبيب

romioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond repute

مش عارف اقولك ايه مش عايز اضرك

بس ما دام ماشيه وانت مش حاسس بحاجه
وبتجيب 140
ومؤشر الحراره تمام
ايه اللي مخليك موسوس كده

وبعدين التسقيف اللي انته حاسه عباره عن ايه
قديم 04-09-2011, 01:23 PM

بص انا كل مره بعد 3000 لما اجي اغير الزيت بينزل لتر واحد بس مش 3 يعنى فيه 2 لتر بيتبخروا - المشاوير القصيره العربيه بتبقي فرن ولو جدع تلمس الكبوت

صوت كركره علي تسقيف من 0 لحد 40 اكنى حاطط بنزين 80 مع العلم من ساعه مشتريت الكار مبحطش غير 92

طبعا الصوت ينرفز والحراره تحرق الدم برضه

انتا رايك ايه اتكل علي الله واعمر ولا ايه النظام؟