العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

مشاهدة نتائج الإستطلاع: كنت هشتري عربيه هيونداي من التوكيل , لكن غيرت رايي بسبب
السعر غير مناسب و العربيه غاليه اوي بصراحه 60 89.55%
كنت محتاج اوبشن زياده والعربيه مفيهاش اللي انا عاوره 21 31.34%
ربنا يسامحهم .. اتأخروا عليا اوي في التسليم 2 2.99%
ملقتش اللون اللي انا عاوزه أو الكاتيجري اللي انا طالبه 1 1.49%
لظروف ماليه او شخصيه خاصه بي لكن مفيش مشكله في التوكيل 2 2.99%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 67. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 16-05-2011, 11:10 AM
الصورة الرمزية Mr.Mamo
Mr.Mamo Mr.Mamo غير متواجد حالياً

مدير مبيعات - جنرال أوتوموتيف
التخصص العملى: منسق مبيعات سيارات
هواياتي: العاب الكمبيوتر الجماعية(كره القدم )

Mr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مبادره من توكيل غبور ( هل كنت تنوي شراء سياره هيونداي ثم غيرت رايك ؟ )

دكتور قناوي لو سمحت الموضوع ده يخصني والرد فيه لازم يبقي ليه وممكن تهاجم هيونداي براحتك في اي موضع أو في مواضيعي بس من غير متخرجنا عن سياق الموضوع لو سمحت يادكتور انت من غير متقصد عاملني شبكه غبور بيصطاد بيها في الميه العكره وممكن تكون بتغلط فيه من غير متقصد أنا حد مأذاكش في حاجه عشان تدخل تعمل كده في مواضيعه لو محمود جمال ليه خاطر عندك سيبه يشوف شغله وزي ما في ناس في الموقع ساعدت حضرتك سيبنا نساعد غيرك

Mr / Mahmoud Gamal
استشاري عام و مدير مبيعات سيارات
mahmoud_gamal_1000@yahoo. com

للتعاقد وشراء ( أي سياره ) الرجاء الالتزام بمواعيد الاتصال
نيسان : ا / فكري الحلوجي 01223311114

هيونداي
و شيفروليه
و اوبل
وجيلي ومازدا
: ا/ احمد دعباس 01210301121

( الاتصال من الساعه العاشره صباحا وحتي العاشره مساء ماعدا يوم الجمعه )
قديم 16-05-2011, 12:48 PM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مبادره من توكيل غبور ( هل كنت تنوي شراء سياره هيونداي ثم غيرت رايك ؟ )

الف شكر يا استاذ محمود على المبادرة الرائعة دي و بالتوفيق ان شاء الله

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه
قديم 16-05-2011, 01:45 PM
hamaad hamaad غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم والقراءة

hamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud of

انا راى الشخصى ان السيارة الماتريكس من الاجمل السيارات فى فئتها وانتشاره دليل على اعتمادتها وقوتها ولكن اذا نظرنا للسيارات فئتها ليس بينهم من ان ينافسهم مثلا الكيا الكرينز سيارة ضخمة ولكن مخصوصة للسفر فقط ورينو سينيك لقلة انتشاره فاذا نذهب ان هيونداى الماتريكس من افضل السيارات فى فئتها لقلة الماتريكس واذا نظرنا للفيرنا فنذهب ان دايو لانوس كانت الفيرنا لا تستطيع ان تنافسه ولكن منصور بسياسته الفاشلة جعل للسيارة الفشل الذريع فى السوق واسال عن الحجز والبيع قبل ابو الفتوح وبعد ابو الفتوح والنترا سيارة احبها ولكن فيه سيارات اعتمادية اكثر منها مثلا النيسان الصنى وبرتون واجا ودايو نوبيرا سابقا ولكن هيونداى وكيا يحاولوا ان يبتكره ويحدثه من انتاجهم مثلا الكيا بجميع الموديلات وهيونداى الاكسنت ارى بى والسوناتا اما عن السيارة ان افضل ان اشتريه هى ارى 20 سيارة ممتازة شكلا واداه ولكن التوكيل مسعره غالية اوى عن اللزوم كسعر بيجو 206 ولكن لا استطيع ان اقول عنه اى شى لكن ان افضل ان اشتري سيارة بس بعد الامتحانات
قديم 16-05-2011, 01:51 PM
walid831 walid831 غير متواجد حالياً

walid831 will become famous soon enough

بصراحة وبجد
نفسي أركب عربية وما تكونش مختلفة عن مثيلتها الإستيراد
متي تنتهي هذه المهزلة في جميع الموديلات من جميع الوكلاء
قديم 16-05-2011, 03:44 PM
Dr KeNaWy Dr KeNaWy غير متواجد حالياً

Dr KeNaWy is a jewel in the roughDr KeNaWy is a jewel in the roughDr KeNaWy is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.Mamo مشاهدة المشاركة

دكتور قناوي لو سمحت الموضوع ده يخصني والرد فيه لازم يبقي ليه وممكن تهاجم هيونداي براحتك في اي موضع أو في مواضيعي بس من غير متخرجنا عن سياق الموضوع لو سمحت يادكتور انت من غير متقصد عاملني شبكه غبور بيصطاد بيها في الميه العكره وممكن تكون بتغلط فيه من غير متقصد أنا حد مأذاكش في حاجه عشان تدخل تعمل كده في مواضيعه لو محمود جمال ليه خاطر عندك سيبه يشوف شغله وزي ما في ناس في الموقع ساعدت حضرتك سيبنا نساعد غيرك
طيب ......................
على فكرة انا مش باعتبرك تبع هيونداى
وعلى فكرة ما يعيب هيونداى هو سياسة عليا وتعليمات للى شغالين فيها
يعنى انا كنت على خلاف مع مهندسين عندكم طبعا بالتلفون
بس مثلا لما قابلت سامى سمير انسان جدير بالاحترام وطيب وخدوم بس تحس انة متكتف فى الخدمة (سياسة هيونداى طبعا)
يلا اهى تجربة وتعدى واستفدنا اكيد
وما تزعلش استاذى اسف جدا لشخصك الكريم

التعديل الأخير تم بواسطة Dr KeNaWy ; 16-05-2011 الساعة 04:07 PM