العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 01-07-2010, 10:45 AM
corsair
Guest

افتراضي من تصويري الشخصي هيوانداي سوناتا 2011 حصريا لمصر موتورز

كنت في ابو رواش ولاقيت زحمه داخل قاعة العرض قولت ابص اشوف في ايه وكانت المفاجأة اني شوفت هيوانداي سوناتا الجديدة 2011 والناس عماله تتفرج عليها من بره

روحت داخل بقلب جامد وسطيهم وفتحت العربية ونزلت فيها تصوير لما هريتها

بس من حظي الوحش ان موبيلي كان قريب يفصل شحن

بس فضلت اصور لحد ما الموبيل فصل شحن مش مهم بس ديه فرصه متتعوضش

شوفو الصور وقولولي ايه رايكم

طبعا ده شكلها الخارجي جميل جدا بس من الزحمة صورته علي 4 مرات تقريبا

الدريكسيون بتاعها جميل جدا وفيه نقل حركة + و - وفيه زاراير تحكم كتيرة جدا

عداد السرعة بتاعها 260 كيلو في الساعه

طبعا ده الار بي ام بتاعها

التابلوه بتاعها جميل جدا وفيه امكانيات عالية جدا

مجموعة الزراير ديه جنب اوكرة الباب مش عارف وظيفتها ايه بس قولت اصورها بردك

انا مش عارف ايه الدواسه اللي جنب البنزين والفرامل ديه تقريبا كدا فرامل يد والله اعلم

تقريبا ديه زارير تسخين الكراسي

طبعا ده الفتيس الاتوماتيك بتاعها

وده مخبأ سري للكوبيات والكنزات

ديه الولاعه وجنبيها مفتاح USB و AUX و IPOD

ده الماتور بتاعها حاجه روعه وفاتحته والناس مستغربه ايه اللي انا بعمله ده لدرجة انهم افتكروني مسئول المعرض

تصدقوا فيها فتحتين سقف واحد اودام وواحد ورا

وديه صورة وانا قاعد في الكنبية الخلفية

وبكدا نكون انتهينا من الصور ومن وموبيلي اللي فصل شحن

والي اللقاء في معرض من معارض اونكل غبور وربنا يخليه لينا ودايما كدا ينزلنا عربيات من غير اي اوبشن فيها

وديه عربيتي وهيه في العناية المركزة بيعلقولها كلوكوز علشان كان عندها هبوط في اليوم ده من الحر

واي خناقة يا رجالة انا في الخدمة

التعديل الأخير تم بواسطة حازم شاهين ; 10-07-2010 الساعة 08:38 PM سبب آخر: تضمين الصور بالموضوع
قديم 01-07-2010, 11:05 AM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: من تصويري الشخصي هيوانداي سوناتا 2011 حصريا لمصر موتورز

انا شفتها فى معرض فى اسكندرية جحيم وسئلت على سعرها بيقلى 280 الف بس انا اعتقد ان الرقم مش مظبوط لانه كده مبالغ فيه اوى
قديم 01-07-2010, 12:44 PM
المناور المناور غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Network Administrator

المناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to behold

corsair باشا انا مش ظاهر عندى ولاصورة غير صورة عربيتك المصون وهى فى العناية المركزة ، جربت افتح الصفحة على كروم وفاير فوكس واكسبلورر مفيش جربت على جهاز تانى برضو مفيش .
قديم 01-07-2010, 01:02 PM
الصورة الرمزية zoomaa&mizaa
zoomaa&mizaa zoomaa&mizaa غير متواجد حالياً

zoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud of

أنا عن نفسى تخيلت الصور
قديم 01-07-2010, 01:40 PM
الصورة الرمزية Brave Heart
Brave Heart Brave Heart غير متواجد حالياً
من انا؟: أمير مصطفى
التخصص العملى: أستشارى نظم فى قصر العدل الكويت
هواياتي: السيارات وبس

Brave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond repute

فين الصور يا كورسير
مفيش صور خالص

ياودود ياودود...ياذا العرش المجيد...يافعالا لما تريد...أسألك بعزك الذى لايرام...وملكك الذى لا يضام...ونورك الذى يملأ أركان عرشك...أن تنصرنى نصرا يليق بجلال وجهك وعظيم سلطانك...وتسخر لى جندا من جندك يثبتونى على الإيمان ويدفعوا عنى الأذى والسوء...وإكفنى أعدائى بماشئت وكيف شئت إنك على ماتشاء قدير...اللهم تولى أمرى وانصرنى أنت نعم المولى ونعم النصير...ودبر لى أمرى فإنى لا أحسن التدبير